امروز : چهارشنبه 17 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه ورق های گالوانیزه تاراز چهار محال

کارخانه ورق های گالوانیزه تاراز چهار محال

کارخانه فولاد تاراز بعنوان اولین تولیدکننده ورق‌های فولادی با پوشش رنگی ارگانیک در کشور و خاورمیانه به‌حساب می‌آید. به‌خاطر بالا بودن کیفیت گالوانیزه و مقاومت آن در برابر خوردگی و اهمیت به محیط‌زیست این شرکت اقدام به تولید ورق‌های گالوانیزه با پوشش رنگ رنگی کرده است. با ما همراه باشید تا با شرکت ورق‌های گالوانیزه تاراز چهار محال بیشتر آشنا شوید.

درباره کارخانه ورق های گالوانیزه تاراز چهار محال

کارخانه فولاد تاراز در سال 1387 با سرمایه مشترک شرکت اتیه فولاد نقش جهان و شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد در استان چهار محال و بختیاری به نام صنایع ورق‌های پوشش‌دار تاراز چهار محال تأسیس شد و نام این شرکت از کوه تاراز در این استان گرفته شده است. تدارکات ساخت و نصب وسیله‌های این کارخانه در سال 90 در زمینی به مساحت 2.7 هکتار نصب و در سال 95 به بهره‌برداری رسید.

 

کارخانه فولاد تاراز

 

این شرکت از پیشرفته‌ترین خطوط تولید ورق گالوانیزه به استفاده از غوطه‌وری گرم و با توان تولید 260 هزار تن در سال است. ورق گالوانیزه تولید شده در شرکت تاراز دارای ضخامت 0.3 تا 2 میلیمتر است و از مواد با کیفیت و استاندارد تولید می‌شود. 

ورق های گالوانیزه تاراز چهار محال

به‌طورکلی گالوانیزه گرم روکش دهی فولاد کربنی به کمک آلیاژ روی با فرایند هات دیپ به طور پیوسته انجام می‌شود و یکی از بهترین روش‌ها برای محافظت از فولاد است. غوطه‌ورکردن فولاد در روی مذاب باعث به‌وجودآمدن لایه‌های از آلیاژ روی – آهن بر روی قطعه می‌شود.

در قسمت تحتانی این لایه که در تماس با قطعه است فاز گاما گفته می‌شود که دارای 25 درصد آهن و 75 درصد روی است و در قسمت بالایی ورق گالوانیزه لایه‌ای به نام اتا دارد که 100 درصد از روی تشکیل شده است.

ورق های گالوانیزه تاراز چهار محال

از دیگر خدمات این شرکت تولید گسترده ای از گریدهای مختلف محصولات با انواع متفاوتی از متالوژی است که می‌توان به تولید گریدهای خودرویی و یا کشش عمیق می‌توان اشاره کرد.

در بسیاری از شرکت‌ها تولیدی داخلی از کروم 6 ظرفیتی برای محافظت از گالوانیزه استفاده می‌شود که برای سلامتی انسان مضر بوده و سرطان‌زا بوده چون به‌راحتی جذب بدن می‌شود و برای محیط‌زیست نیز بسیار مضر است اما در شرکت ورق های گالوانیزه تاراز چهار محال از همان ابتدا محلول کروم 3 ظرفیتی را با وجود هزینه بالا در خط تولید خود استفاده می‌کند.

پوشش گالوالوم که در ساختار خود دارای دو فاز اصلی است که در فاز اول منجمد می‌شود فاز دندریتی غنی از آلومینیوم است و فاز دوم آن ناحیه بین دندریتی غنی روی است که این زیرساخت با چنین خاصیتی برای به‌دست‌آوردن مقاومت در برابر خوردگی مناسب است. این پوشش گاوالوم در محیط‌های مختلف بیشتر از گالوانیزه معمولی است.

به دلیل مقدار زیاد آلومینیوم درپوشش گالوالوم این ورق‌های فولادی دمای سطحی تا 400 درجه را بدون اکسید شدن زیاد و پیوسته تحمل کند. به دلیل این خاصیت از این نوع از گالوالوم در جاهایی مانند اگزوز اتومبیل و محیط‌های در معرض حرارت در وسایل خانگی مصرف می‌شوند.

باید در نظر داشت که دانسیته پوشش گالوالوم پایین‌تر از پوشش گالوانیزه است و این پوشش با ضخامت یکسان در گالوالوم سبک‌تر از گالوانیزه است. وجود آلومینیوم و سیلیسیوم به همراه روی در آلیاژ گالوالوم باعث به‌وجودآمدن ظاهری زیبا و اسپنگل های منظم و ریز می‌شود.

قیمت ورق‌های گالوانیزه وابسته به قیمت آهن و فولاد است و تحت‌تأثیر نوسانات قیمت آن در حال تغییر است.

خصوصیات و ویژگی‌های ورق های گالوانیزه تاراز چهار محال

از مهم‌ترین خاصیت محصولات گالوانیزه این شرکت می‌توان به مواردی از جمله تولید محصول گالوانیزه زیرو اسپنگل که در بازار به گالوانیزه گلریز یا بدون گل معروف است. همان‌طور که می دانید فلز سرب یک عنصر آلوده‌کننده محیط‌زیست است و برای سلامتی انسان مضر است و به‌این‌علت باید مصرف این عنصر در صنایع کاهش یابد که در تولید گالوانیزه گل درشت چون میزان وجود سرب در شمش‌های روی بالا است از پوشش روی برای ورق‌های فولادی استفاده می‌شود.

محصولات ورق های گالوانیزه تاراز چهار محال

 دومین خاصیت آن به‌کاربردن کروم 3 ظرفیتی است که در آخرین مراحل تولید بر روی ورق‌های تولید شده لایه‌ای از محلول کروم اعمال می‌شود تا اکسید شدن آن جلوگیری کند. اکسید روی که به آن شوره سفید گفته می‌شود یکی از عیب‌هایی است که می‌تواند باعث خوردگی فلز شود که قبلاً برای جلوگیری از این موضوع از محلول کروم 6 ظرفیتی استفاده می‌شد که برای محیط‌زیست و انسان مضر بود و باعث آلودگی آب‌های زیرزمینی می‌شد.

در اروپا از سالیان پیش استفاده از این محلول ممنوع شد و خوشبختانه شرکت تاراز هم از همان ابتدای کار از کروم 3 ظرفیتی برای تولید استفاده کرد که عاری از هرگونه خطر است.

ویژگی بعدی آن خواص مکانیکی عالی این محصول است. با وجود تکنولوژی پیش رفته در خط تولید ورق های گالوانیزه تاراز چهار محال مانند شستشوی دقیق ورق با استفاده از الکترو دیگریزینگ و شرایط خوب کوره مانند نقطه شبنم و کم بودن میزان اکسیژن موجود در جو کوره و دمای عالی ورق در طی مراحل حرارتی باعث به‌وجودآمدن خواص مکانیکی مانند تست کشش و تست ضربه بالا شده که از استانداردهای بین‌المللی است.

باید توجه کرد که این محصول دارای تست خم‌پذیری و چسبندگی پوشش بسیار خوبی است. ویژگی بعدی امکان تولید محصول گالوالوم است که شرایط فنی متفاوتی نسبت به گالوانیزه دارد. در طی انجام آزمایش پاتیل مذاب گالوالوم دارای حداکثر 55 درصد آلومینیوم است که نسبت به گالوانیزه در شرایط جوی و رطوبتی مقاومت بیشتری دارد

عواملی مانند آنالیز روی به‌کاررفته و نوع خنک کاری و صاف بودن سطح ورق و ناخالصی‌ها و عناصر آلیاژی در آن تأثیر دارند. خاصیت رنگی بودن این محصولات هم در زیبایی منحصربه‌فرد است و طبق سفارش مشتری انجام می‌شود.

ورق های گالوانیزه تاراز چهار محال دارای خاصیت ضد اثر انگشت هستند که در تولید لوازم‌خانگی کاربرد دارند و حتی به خارج از کشور نیز صادر می‌شوند. گالوانیزه با پوشش تی او سی از محصولات این شرکت در تست 250 ساعته در مقابل شوره زدن قرار می‌گیرند و به این معناست مقاومت این ورق گالوانیزه در برابر شوره زدن بین 3 تا 5 برابر گالوانیزه معمولی است که این خاصیت برای مصرف‌کنندگان اهمیت زیادی دارد.

از دیگر خاصیت‌های این محصول روانکار بودن این محلول‌ها است که تولید لوازم‌خانگی که نیاز به فرم دهی محصول گالوانیزه دارد استفاده می‌شود که باعث کاهش هزینه مصرف روغن در حین فرم دهی در زیر پرس‌های هیدرولیک می‌شود.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه ورق های گالوانیزه تاراز چهار محال با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر