امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

ورق شیروانی چیست؟ و چه کاربرد هایی دارد؟

 در ادامه این مطلب قصد داریم ورق های شیروانی و کاربرد آن را مورد بررسی قرار دهیم. جهت آشنایی بیشتر با این محصول با ما همراه باشید.

ورق های شیروانی را بیشتر بشناسید :

ورق های شیروانی همون ورق های گالوانیزه رنگی است. معمولاً توسط دستگاه های مخصوصی این ورق ها به طرح‌های مختلفی در می آیند. این دستگاه در اشکال مختلف  قرار گرفته است و برای سفال، ورق ذوزنقه، ورق سینوسی، شادولاین و کرکره ای در فرم های مخصوص می باشد که روانه بازار می شود معمولاً در ساخت شیروانی ها مورد استفاده قرار گرفته و ضخامت ان معمولاً ۰.۵ میلیمتر است.

در جهت تولید ورق های گالوانیزه معمولاً از روغن استفاده می‌شود که ابتدا ورق های روغنی با روش گالوانیزه گالوانیزاسیون یا گرم با پوشش روی پوشیده خواهد شد. سپس با رنگ های مخصوص ورق های گالوانیزه رنگی تبدیل می شوند. پس از آن توسط دستگاه های مخصوص به طرح های ماننده طرح سوزن قهوه ای و … انجام می‌شود. این ورق های رنگی به راحتی به ورق شیروانی تبدیل شده که مورد استفاده قرار می گیرد.

مکان هایی که باران بیشتر می بارد معمولا از سقف های شیروانی استفاده می کنند و این به دلیل طول عمر زیاد و زیبایی ظاهری این ورق ها می باشد.

 

ویژگی های ورق شیروانی

 

ویژگی های ورق شیروانی

همانطور که ذکر شد ورق های شیروانی در کاربردهای بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. ورق شیروانی دارای کاربرد و ویژگی های بسیاری می باشند. برخی از ویژگی های این محصول عبارتند از:

  • برخورداری از وزن سبک
  • برخورداری از ظاهری زیبا و شیک
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  • برخورداری از ایمنی بالا در برابر زلزله و فشار
  • برخورداری از مقاومت بالا در برابر فشار و زنگ زدگی و خوردگی
  • برخورداری از زمان نصب و راه اندازی آن که برای پروژه ها بسیار مهم می باشد و زمان اجرای پروژه را کاهش می دهد.
  • عدم تغییر رنگ در شرایط آب و هوایی.

کاربرد ورق های شیروانی

کاربرد ورق های شیروانی

ورق شیروانی معمولاً در کاربردهای بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از کاربرد این ورق ها عبارتند از:

   توجه داشته باشید این ورق ها معمولاً در در شکل ها و موارد مختلفی به صورت شیت و روند در بازار موجود می باشند که از آن در مصارف مختلف تولید و برش و … استفاده می کنند. می توانید در صنایع ساختمانی، پوشش سقف سوله، لوازم خانگی، صنایع فلزی، صنعت خودرو و … از ورق های شیروانی بهره مند شوید.

صنعت ساختمانی:  در صنایع ساختمانی معمولا از ورق های شیروانی جهت سقف و بدنه انبار ها، سقف کاذب، نمای داخلی و خارجی ساختمان ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرد که از اهمیت بالایی برخوردار است.

پوشش سقف سوله:  این ورق ها همچنین برای سوله های صنعتی، فناوری فضایی، کشاورزی و … نیز بسیار مفید می باشند.

لوازم خانگی: برای بدنه خارجی یخچال، آبگرمکن ها، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و … از ورق های شیروانی استفاده می شود.

صنایع فلزی:  یکی دیگر از کاربرد ورق های شیروانی استفاده از آن در صنایع فلزی برای کابینت، تجهیزات اداری، تابلوهای برق، آسانسور بدنه و …  می باشد که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

صنایع حمل و نقل:  بهتر است بدانید از این ورق ها معمولا در صنعت حمل و نقل برای ساخت کانتینر، سردخانه ها و کاروان های ثابت و متحرک و … استفاده می شود.

انواع ورق های شیروانی

 

انواع ورق های شیروانی

ورق های شیروانی با توجه به شکلی که دارد به دسته بندی های مختلفی تقسیم بندی می شود. در ادامه این قسمت برخی از انواع ورق شیروانی را ذکر کنیم.

ورق شیروانی سفال

ورق شیروانی سفال دارای زیبایی و تنوع رنگ بالا می باشند و همچنین از استحکام بالایی نیز برخوردار است. برای ساخت سقف های شیب دار، سقف سوله ها و … از این نوع سقف استفاده می شود.

بهتر است بدانید ورق های نوع سفال معمولا در برابر حرارت از مقاومت زیادی برخوردار می باشد.

این محصول از وزن کم و سبکی برخوردار می باشد باعث می‌شود از ان در کاربرد بسیاری استفاده کرد. این ورق ها معمولا نیازی به رنگ آمیزی ندارد و شما به راحتی می توانید آن را نصب کرده و از آن بهره مند شوید.

ورق شیروانی شادولاین

یکی دیگر از انواع ورق های شیروانی نوع شادولاین می باشد که از جمله زیباترین طرح های ورق های شیروانی را دارد. این ورق ها از نظر ظاهری بسیار مشابه ورق های طرح ذوزنقه می باشند که از آن علاوه بر سقف های مختلف می توان در محوطه ها و … نیز بهره مند شد.

ورق طرح سفال پالرمو

 ورق شیروانی سفال پالرمو دارای ظاهری خاص و زیبا می باشند که از پرکاربرد ترین انواع ورق های شیروانی هستند. این نوع ورق ها شباهت بسیار زیادی به سفال های خاکی قدیمی دارند. برای سقف ویلاها، منازل و … استفاده می شود.

 بهتر است بدانید ورق های طرح سفال پالرمو معمولاً در رنگ های متنوعی تولید و روانه بازار می‌شود که دارای سر کامل بالایی می باشد. دارای قابلیت ضد زلزله می باشند و ماندگاری طولانی از جمله مزایای این ورق می باشد.

ورق شیروانی ذوزنقه ای

همانطور که از نام این محصول پیداست شکل آن به صورت ذوزنقه ای می باشد. در ضخامت های متنوعی تولید و روانه بازار شده و در صنایع مختلف از جمله ساختمان سازی می توان از آن بهره مند شد. از دیگر ورق های شیروانی می ‌توان به سفال چینی و طرح دامپا یا لمبه و قطره ژانو یا جنوا و گالوانیزه طرح سینوسی یا کرکره ای شیروانی طرح پرچین و … اشاره کرد.

 بهتر است بدانید با توجه به کاربرد بالای ورق های شیروانی؛ کارخانه های داخلی و خارجی بسیاری در جهت تولید این محصول اقدام کرده اند. بنابراین تنوع محصولات بسیار بالا می باشد و در انواع مختلفی نیز وجود دارند که شما باید سعی کنید در هنگام انتخاب و خرید این محصول نهایت دقت خود را به کار ببرید تا بتوانید نوع مناسبی را انتخاب کرده و از آن بهره مند شوید.

 سعی کنید به شرکت های معتبر مراجعه نمائید تا محصولات باکیفیتی را تهیه کرده و از آن بهره مند شوید. مجموعه آهن هایپر یکی از شرکت های معتبر و شناخته شده می باشد که جهت ارائه و عرضه انواع ورق های شیروانی اقدام کرده است.

 می توانید ورق شیروانی را با کیفیت بالا و همچنین طرح های متنوع تهیه کرده و از آن در کاربردهای مختلف بهره مند شوید. بهتر است بدانید در هر مرحله‌ای از خرید می توانید از راهنمایی و مشاوره کارشناسان آهن هایپر بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر کافیست به وب سایت https://ahanhyper.com/  مراجعه نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

معرفی بهترین تولید کنندگان ورق فولادی در کشور

انواع ورق آهن و کاربرد آن در صنایع مختلف

چگونگی کنترل کیفیت ورق فولادی

https://ahanhyper.com//?p=15910

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *