امروز : شنبه 23 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

ورق سیاه برش خورده

همانطور که می‌دانید ورق سیاه یکی از عوامل می باشد که امروزه در صنایع مختلف به ویژه صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصولات معمولاً در انواع مختلفی موجود می باشد که یکی از انواع ان ورق سیاه برش خورده می باشد. از این محصول با توجه به ویژگی ها و مزایای که دارد در کاربرد های بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد.

در این مقاله از سری مقالات اهن هایپر قصد داریم ورق سیاه برش خورده را مورد بررسی قرار دهیم. جهت اشنایی با این محصول با ما همراه باشید.

معرفی ورق سیاه برش خورده

همان‌طور که می‌دانید ورق ST37 که از جمله ورق های سیاه می باشد در صنایع بیشترین مصرف و کاربرد را دارد. این محصول را به صورت رول، فابریک یا برشی تولید و در بازار موجود است. توجه داشته باشید که معمولاً این ورق با سایزهای مختلف از دو میلی متر تا ۸۰ میلی متر تولید و روانه بازار می شود.

 

ورق سیاه برش خورده چیست

 

با توجه به نام آن یعنی ورق سیاه برش خورده باید بدانید که این محصول معمولاً در ابعاد و ضخامت های مورد نظر مشتریان در بازار موجود است. ورق فولادی یا فولاد نورد گرم در صنایع با توجه به روش تولید شده مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در صنایعی مثل ساخت آبگرمکن، ساخت پکیج، ساخت و تولید تجهیزات کشاورزی و تولید قطعات خودرو و …  از این محصول استفاده خواهد شد.

مشخصات فنی ورق سیاه برش خورده

ورق سیاه برش خورده دارای استحکام کششی ۳۶۰ تا ۵۱۰ مگاپیکسل می باشد. همچنین این محصول در ابعاد و ضخامت های مختلف تولید و روانه بازار می شود. بهتر است بدانید که این محصول با گرید ۳۷ st ساخته می‌شود که از رایج ترین درجه کیفیت ورق های سیاه به شمار می رود.

ورق برشی و نحوه تولید آن

ورق سیاه برش خورده همان ورق های فولادی می‌باشند که توسط نورد گرم و سرد به بخش های نازک تبدیل خواهد شد و تعیین شده و دیگر معمولا از سطح زبر و غیر روغنی و گوشه های گرد مانند برخوردار می باشد. در صورتی که ورق هایی که توسط نورد سرد تولید می‌شوند که سطح آن کاملا صیقلی بوده و گوشه های آن نیز به صورت زاویه دار می باشد.

 در پروسه نورد گرم معمولاً تا ۱۷۰۰ درجه فارنهایت فولاد نشده از قبل تر به صورت رول یا کلاف های مشخص عبور خواهد کرد. سرد شدن هوا، نورد گرم معمولاً دچار انقباض شده و پس از اندازه و شکل نهایی این بخش‌ها به صورت دقیق نخواهد بود. پس از اینکه حرارت ببیند در دمای محیط سرد خواهد شد و سپس به صورت کلاف در می آید.

 بهتر است بدانید ورق هایی که در اثر نورد سرد تولید می‌شوند از اندازه های دقیق و سطح صیقلی برخوردار می باشد. اما در نظر داشته باشید ضخامت آن ها بیشتر بوده همچنین اشکال محدوده فشار داخلی بیشتر از معایب آن به شمار می‌رفت. فرایند نورد سرد از نورد گرم تا حدودی سخت تر و مقاوم تر می باشد. ورق هایی که در دمای پایین شکل می‌گیرند در برابر تغییر شکل و شکست از مقاومت بالایی برخوردار می‌باشد.

 

قیمت ورق سیاه برش خورده

 

 در صورتی که ورق پیش از برش یا جوشکاری آزاد نشود باعث می‌شود تا احتمال تاخوردگی و پروسه معادلات به سرعت افزایش پیدا کند. بهتر است بدانید ورق های برشی تهیه شده با استفاده از نورد گرم به صورت کلاف درآمده و می توان از آن استفاده کرد.

یکی از مهم ترین مزایای ورق سیاه برش خورده این است که کلاف های تولید شده را می‌توان در اندازه های دلخواه برش داد. به همین خاطر به کلاف های فلزی معمولا ورق های برش خورده نیز می گویند.

کاربرد ورق سیاه برش خورده

ورق سیاه برش خورده از مزایای بسیاری برخوردار می باشد به همین خاطر در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. ورق برشی دارای قدرت و استحکام بالایی هستند به همین خاطر باعث در صنایع موقعیت های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. از جمله کاربردهای این محصول می‌توان به استفاده در صنعت اتومبیل سازی، استفاده در کشتی سازی و ساخت لوازم خانگی و … اشاره کرد. همچنین ورق سیاه برش خورده جایگاه خاصی در ساختمان سازی و ساخت مخازن بزرگ نیز دارد.

نحوه برش ورق های سیاه

برای برش ورق معمولاً از دستگاه برش استفاده می کنند. این دستگاه های برش به سه صورت دستی یعنی قیچی، هیدرولیک و ماشینی در دسترس می باشد. برای این که بتوانید دستگاه مناسبی را برای عملیات برش انتخاب کنید باید به ضخامت ورق مورد نظر توجه داشته باشد. معمولاً برای برش ورق های نازک تر از دستگاه‌های قیچی های دستی استفاده می‌شود.

ورق های ضخیم برای برش نیازمند دستگاه های اتوماتیک می باشد. بهتر است بدانید که ورق سیاه برش خورده ورق های فابریک فلزی می باشند که توسط فولاد تولید و عرضه می‌شود که کاربردهای فراوانی در صنعت ساخت و ساز دارد. برای ساخت ابزار آلات صنعتی، تجهیزات خانگی، اجزای ساختمانی با صنعت اتومبیل سازی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

 

خرید ورق سیاه برش خورده

 

  قیمت ورق سیاه برش خورده

 بهتر است که قیمت ورق سیاه برش خورده به عوامل بسیاری مثل قیمت مواد اولیه، نوسانات بازار، کیفیت ورق و ضخامت ورق و … بستگی دارد.

در سایت https://ahanhyper.com قیمت به روز انواع ورق ها را مشاهده نمایید. در نظر داشته باشید که شما عزیزان می توانید جهت کسب آگاهی از مشاوره رایگان توسط کارشناسان خبره اهن هایپر بهره مند شوید.

راهنمای خرید ورق سیاه برش خورده از فروشگاه آهن هایپر

مجموعه آهن هایپر ارائه دهنده انواع محصولات فولادی از جمله ورق سیاه برش خورده می باشد. این محصولات توسط بهترین کارخانه ها تولید شده است و از کیفیت بالایی برخوردار بوده که با اطمینان خاطر از آن می توانید بهره مند شوید.

 شما عزیزان جهت تهیه این محصولات می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی به آدرس سایت https://ahanhyper.com اقدام نمایید. همچنین بهتر است بدانید که شما عزیزان از سراسر ایران جهت سفارش و خرید این محصولات می توانید اقدام نمایید. بهتر است بدانید مجموعه آهن هایپر همواره در تلاش است تا محصولاتی را ارائه دهد که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه باشد. جهت دریافت مشاوره رایگان از طریق شماره های ذکر شده با کارشناسان خبره و حرفه ای آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

تفاوت ورق سیاه با ورق رنگی

ورق برشی چیست و در صنعت چه کاربردی دارد؟

https://ahanhyper.com//?p=25339

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *