امروز : دوشنبه 15 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

ورق دامپا؛ کاربرد، شیوه تولید و استفاده از آن در سقف کاذب

برای پوشش دهی و همچنین محافظت کردن از بخش های متنوع شیروانی از ورق دامپا استفاده می ‌کنند. ورق های دامپا بیشترین کاربردی که دارند در سقف های کاذب می باشد. این نمونه از ورق ها را به صورت جوشی و پرچی در سازه های متنوع نصب می‌ کنند.

ورق های دامپا به عنوان یکی از ورق های مهم صنایع ساختمانی شناخته می ‌شود که ویژگی ‌ها و استانداردهای مشخص شده ‌ای دارند. ورق های دامپا را با استفاده از ورق های آلومینیوم، روغنی و گالوانیزه تولید می کنند. شما برای خریداری ورق های دامپا باید به صورت روزانه قیمت آنها را مورد بررسی قرار دهید.

ورق دامپا برای محافظت انواع سازه های شیروانی استفاده می شود و موجب می گردد که باد و برف به سازه ها آسیبی وارد نسازند. ورق های دامپا را به دو صورت صنعتی و سنتی تولید می‌ کنند که هر یک از این روش ها ویژگی ‌ها و استانداردهای مشخص شده‌ ای دارند.

شما برای اینکه از ورق ‌های دامپا در صنایع متنوع استفاده کنید باید با انواع آنها و همچنین نحوه تولید و کاربردشان آشنایی بیشتری داشته باشید. در ادامه برخی از مهمترین ویژگی ها و اصلی‌ترین کاربردهای ورق های دامپا را معرفی می کنیم.

ورق دامپا؛ کاربرد، شیوه تولید و استفاده از آن در سقف کاذب

روش تولید ورق دامپا

روش سنتی و صنعتی برای تولید انواع ورق های دامپا مورد استفاده قرار می گیرد که این روش ها عبارت است از :

  1. روش سنتی :

برای تولید انواع ورق های دامپا به صورت سنتی از دستگاه ویژه ای استفاده می کنند. در این روش استانداردهایی که مربوط به دستگاه می باشد را باید به خوبی مورد بررسی قرار دهند. مشتری قادر است که فرم مد نظر خود را برای تولید ورق های دامپا به تولیدکننده ارائه دهد.

معایبی در این روش وجود دارد که شما پیش از استفاده از این روش باید به خوبی معایب آن را بشناسید. با استفاده از روش سنتی جهت تولید ورق های دامپا تنها آن دسته از ورق هایی که سه متر می باشند را تولید می کنند. ورق های دامپا با طول بیشتر در این روش تولید نمی‌ شود.

این روش تولیدی چندان از نظر اقتصادی به صرفه نیست چرا که شما برای تولید ورق های دامپا به صورت سنتی به نیروی انسانی بیشتری نیاز دارید. سرعت تولید این روش تا حدودی کم می باشد.

  1. روش صنعتی :

در این روش تولید ورق های دامپا از دستگاه خم و برش استفاده می نمایند. به همین دلیل ورق های گالوانیزه رنگی باید وارد دستگاه شوند و برش دلخواه مشتری را داشته باشند. دقت داشته باشید که در این روش می توانید انواع ورق های دامپا با انواع متنوع را تولید کنید.

مانند روش سنتی محدودیت تولید در این روش وجود ندارد. ضایعات تولیدی درون این روش ناچیز می باشد و تا حدودی صفر است. برخلاف روش سنتی شما باید بدانید که در این روش تولید ورق های دامپا به نیروی انسانی نیاز پیدا نمی‌ کنید. تمامی اقدامات لازم جهت تولید ورق های دامپا در این روش به صورت اتوماتیک انجام می شود.

سرعت و کیفیت تولید ورق های دامپا در این روش مناسب است. عدم دسترسی مشتری به تغییر دادن فرم مورد نظر یکی از مهمترین معایب شیوه صنعتی می باشد.

ویژگی های ورق دامپا

ورق های دامپا در ضخامت های متنوع تولید و طراحی می ‌شوند. هر یک از ضخامت های متنوع ورق های دامپا در صنایع متفاوت به کار برده می شوند و ویژگی بی نظیری دارند. ورق های دامپا را می ‌توانند از جنس های مختلف تولید کنند.

از جمله ورق هایی که برای ساخت ورق های دامپا مورد استفاده گرفته می‌ شود ورق های گالوانیزه، ورق های روغنی، ورق های آلومینیوم و غیره می باشد. دامپا های مورد استفاده برای پوشش دهی انواع سقف های کاذب به دو شکل سوراخ دار و ساده موجود هستند.

ورق دامپا

کاربردهای ورق دامپا

امروزه برای زیبایی بسیاری از ساختمان‌ ها از ورق های دامپا استفاده می‌ کنند. به طور کلی باید به خوبی بدانید که ابزارهای متفاوتی برای زیبایی ساختمان ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد. یکی از مهمترین کاربردهای ورق های دامپا این است که برای اجرای سقف های ویلایی، سقف های کاذب، آلاچیق ها و غیره آنها را مورد استفاده قرار خواهند داد.

ورق های دامپا در اماکن متنوعی مانند دانشگاه‌ ها و طراحی استخرها هم نیز استفاده خواهند شد. عوامل زیادی مانند صدا نور و رطوبت از جمله مهمترین نکاتی به شمار می‌ رود که در اماکن متنوع باید به آنها دقت داشته باشند تا مانع ورودشان گردند.

شما باید بدانید که در بسیاری از ساختمان ها، سقف ها باید با تکنولوژی بالا نصب شوند. استفاده کردن از ورق‌ های دامپا که تکنولوژی پیشرفته‌ ای دارند برای بسیاری از ساختمان ها پیشنهاد می شوند. در صنعت ساختمان سازی ورق های دامپا کاربرد بسیار زیادی دارند. شما می توانید برش های متنوعی از این ورق ها را سفارش دهید.

دامپا چیست؟

دامپا جزء سازه های خاص هست که برای پوشش سقف‌ کاذب و همچنین سقف شیروانی استفاده میشود. که علاوه بر زیبایی که دارد از ورود باد به زیر سقف جلوگیری میکند. برای اتصال دامپا به محل مورد نظر از پرچ یا جوش استفاده میشود و دارای ضخامت های مختلفی هست.

ویژگی های ورق های دامپا چیست؟

• این ورق های پوشش بسیار سبکی می باشند. • عایق مناسبی برای رطوبت محسوب می شوند. • در برابر زلزله بسیار مستحکم هستند. • این ورق های پوشش عایق مناسبی برای صدا هستند. • نصب این ورق های پوششی بسیار سریع و آسان است. • دارای کیفیت بسیار زیادی می باشند و در نتیجه طول عمر آنها بالا است.

انواع سقف کاذب دامپا کدام اند؟

سقف کاذب دامپا ساده و سقف کاذب دامپا سوراخ دار.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

نحوه اجرای زیرسازی سقف کاذب

مزایا و معایب سقف کاذب چیست؟ + کاربردهای آن

ورق پانچ؛ ابعاد فیزیکی، کاربردها، انواع و عملیات پانچ

https://ahanhyper.com//?p=13097

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *