امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

ورق آنادایز چیست ؟

یکی از مهمترین روش هایی که با استفاده از آن ورق های آلومینیومی خاصیت ضد خوردگی پیدا می کنند استفاده کردن از آنادایز می ‌باشد. ورق آنادایز که برای پوشش آلومینیوم به کار برده می‌ شود مزیت ‌های بسیار زیادی درون خود دارد.

شما برای اینکه آلومینیوم کیفیت بهتری پیدا کند می توانید از این ورق ها در اندازه ها و حجم های متنوع استفاده کنید. البته باید بدانید ورق های آنادایز با استفاده از متریال مهمی به نام آنادایز تولید می‌ شوند که در قسمت پوشش آلومینیوم به کار برده خواهند شد.

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که از ورق های آنادایز برای پوشش دهی آلومینیوم استفاده می ‌کنند. یکی از مهمترین دلایلی که از ورق آنادایز روی آلومینیوم استفاده می ‌شود این است که مقاومت آلومینیوم را افزایش می دهد.

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که دلایل بسیار زیادی برای استفاده کردن از ورق ‌های آنادایز وجود دارد. هر یک از ورق‌ های آنادایز را با استفاده از متریال هایی که کیفیت و مقاومت آلومینیوم را افزایش می‌ دهند تولید می‌ کنند.

تولید و طراحی ورق های آنادایز باید بر اساس استانداردها و مشخصات خاصی باشد. برخی از مهمترین دلایلی که موجب شده است افراد از ورق ‌های آنادایز برای تولید آلومینیوم استفاده کنند را در ادامه معرفی می کنیم.

دلایل استفاده از ورق آنادایز

دلایل استفاده از ورق آنادایز

برخی از مهمترین و اصلی ترین دلایل استفاده از ورق آنادایز که اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید به خوبی با آنها آشنایی داشته باشید عبارت است از :

  1. افزایش مقاومت :

یکی از مهمترین و اصلی‌ترین دلایل استفاده کردن از ورق‌ های آنادایز برای پوشش دهی آلومینیوم افزایش مقاومت آلومینیوم در برابر خوردگی می باشد. پوشش اکسیدی که روی آلومینیوم با استفاده از این ورق ها انجام می شود موجب می گردد که آلومینیوم در برابر عوامل خورنده محافظت گردد.

عوامل خورنده بسیار زیادی مانند نمک ‌ها موجب می‌ شوند که آلومینیوم بعد از مدتی کیفیت و کارایی خود را از دست بدهد. ولی اگر شما با استفاده از ورق‌ های آنادایز پوشش مناسبی را روی آلومینیوم به وجود آورید می‌توانید مقاومت آلومینیوم را در برابر خوردگی افزایش دهید.

  1. افزایش خاصی آبکاری :

یکی از مهمترین مزیت هایی که ورق آنادایز دارد این است که دارای پوشش اکسیدی می باشد. ورق های آنادایز موجب می ‌شوند که قابلیت آبکاری قطعات آلومینیومی افزایش پیدا کند.

به طور مثال هر یک از محصولات آلومینیومی اگر با استفاده از ورق های آنادایز پوشش دهی پیدا کرده باشند به راحتی با متریال های دیگر ترکیب خواهند شد و در صنایع مرتبط به کار برده می شوند.

  1. زیبایی دکوراسیون و تزئینات :

از دیگر دلایل استفاده کردن از ورق های آنادایز روی آلومینیوم ایجاد کردن ظاهری مناسب برای تزیینات و دکوراسیون می باشد. شما می توانید ورق های آنادایز را روی آلومینیوم به کار ببرید تا نمای ظاهری زیبایی را به آلومینیوم ببخشید.

درخشندگی و براقی آلومینیوم به ورق های آنادایز روی آن بستگی دارد. آن دسته از آلومینیوم هایی که با استفاده از ورق‌ های آنادایز تولید و طراحی شده اند درخشندگی بی نظیری خواهند داشت.

  1. عایق کاری :

عایق کاری از دیگر دلایل استفاده از ورق آنادایز روی آلومینیوم می باشد. در واقع اگر شما می‌ خواهید آلومینیوم با کیفیت و مقاومی داشته باشید می توانید با استفاده از ورق های آنادایز روی آن را پوشش دهید.

به طور مثال شما باید به خوبی بدانید که آلیاژ متفاوتی برای تولید آلومینیوم به کار برده می شود. اگر می خواهید آلیاژها کیفیت لازم را داشته باشند بهتر است که از ورق های آنادایز برای عایق کاری آنها استفاده کنید.

  1. مقاومت در برابر نور خورشید :

افزایش مقاومت آلومینیوم در برابر نور خورشید به ورق های آنادایز روی آلومینیوم بستگی دارد. در صورتی که ورق های آنادایز برای تولید آلومینیوم به کار برده نشود شما باید به خوبی بدانید که نور خورشید ممکن است به ورق ها آسیب وارد کند. به همین دلیل است که بسیاری از آلومینیوم های موجود در صنایع متنوع را با استفاده از ورق های آنادایز پوشش می دهند.

  1. افزایش مقاومت سایشی :

افزایش مقاومت سایشی از دیگر دلایل به کار بردن ورق آنادایز برای تولید آلومینیوم می باشد. در صورتی که شما می ‌خواهید آلومینیوم صنایع را مقاوم‌ سازید و در برابر سایش ایمن نمایید بهتر است که از ورق های آنادایز استفاده کنید.

مزایای ورق آنادایز

مزیت های ورق آنادایز

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که اگر ورق های آنادایز مزیت ‌های زیادی همراه خود نداشتند برای پوشش دهی آلومینیوم مورد استفاده قرار نمی گرفتند. یکی از مهمترین مزیت ‌های ورق های آنادایز این است که در برابر خوردگی مقاومت زیادی از خود نشان می دهند.

شما می توانید این ورق ها را روی آلومینیوم به کار ببرید تا کیفیت آلومینیوم را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید. مزیت های ورق های آنادایز برای تولید آلومینیوم موجب شده است که بسیاری از صنایع این ورق ها را مورد استفاده قرار دهند.

شما عزیزان جهت تهیه و خرید انواع ورق ها از جمله ورق سیاه، ورق گالوانیزه، ورق رنگی، ورق آجدار و ورق روغنی و … نیز کافیست از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/  اقدام کرده و این محصول را با کیفیت بالا تهیه نمایید. در نظر داشته باشید که مجموعه آهن هایپر علاوه بر انواع تیرآهن جهت عرضه و انواع محصولات فولادی دیگری همچون میلگرد، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها و … نیز فعالیت دارد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

اهداف آنادایز کردن آلومینیوم و مراحل آن

 

https://ahanhyper.com//?p=7721

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *