امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

همه چیز درباره رول بولت

رول بولت یک عنصر سازه فولادی می باشد که برای اتصال اجسام مختلف به بتن و مصالح دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول از 2 پیچ سر مخلوطی، یک استوانه، یک واشر و مهره تشکیل می شود. از دیگر نکات مهم این محصولات رده های مقاومتی متفاوت می باشد که با یکدیگر دارند و آن ها را برای کاربردهای مختلف مناسب خواهد کرد. در ادامه این مطلب قصد داریم همه چیز درباره رول بولت را برای شما بازدیدکنندگان عزیز مورد بررسی قرار دهیم. این مطلب را مطالعه کرده و با ما همراه باشید.

بولت

بهتر است بدانید بولت‌ها به طول های مختلفی تولید شده و به طور معمول انتهای بولت را به منظور افزایش درگیری خم خواهند کرد که باعث می‌شود شکل ظاهری این محصول از ساماندهی شود. بهتر است بدانید بولت ها انواع مختلفی دارد که یکی از انواع آن رول بولت می باشد.

 

بولت

 

رول بولت

در ادامه مبحث همه چیز درباره رول بولت قصد داریم ابتدا شما را با رول بولت آشنا کنیم. رول بولت ها عناصر سازه ای می باشند که از جنس فولاد در رده های مقاومتی مختلف تولید و برای محافظت در برابر عوامل محیطی و نیازهای پروژه همچنین محل نصب از روش‌های مختلفی مثل گالوانیزه گرم و گالوانیزه سبرد و روی و … برخوردار می باشد. همچنین این محصول از پرمصرف‌ترین مصالح ساختمانی می باشد که برای اتصال بتن و مصالح مشابه مورد استفاده قرار می گیرد.

 توجه داشته باشید رول بولت ها مصالحی هستند که از آن ها برای اتصال دادن انواع وسایل و صفحات فلزی مثل صندلی ها، دوربین ها، تابلوها و … به ستون، دیوار های بتنی و … استفاده خواهد شد.

برای وصل کردن مخازن به زمین و .. نیز می‌توان از رول بولت استفاده کرد. برای اتصال و جوش دادن تیراهن ها، میلگرد ها، نبشی ها و … به یک صفحه پایه نیاز داریم که باید به بتن در پی ساختمان متصل شود.

اجزای تشکیل دهنده رول بولت

همه چیز درباره رول بولت ها از اهمیت بالایی برخوردار است که شما باید با اجزای آن، انواع آن و … آشنا شوید. در این قسمت قصد داریم اجزای تشکیل دهنده را برای شما ذکر کنیم که عبارتند از:

  1. هسته اصلی مفتول
  2. پروانه منبسط شونده در انتها
  3. مهره و واشر در ابتدایی قطعه

هر یک از این قطعات در مکانی رزوه اصلی بر عهده دارد به گونه ای است که از اتصالات پیچ و مهره ای که از یک سر پیچی که یک سر آن رزره و سر دیگر مخلوطی است یک استوانه فلزی، چاکدار، یک مهره، واشر تشکیل شده است.

 

 

اجزای تشکیل دهنده رول بولت

انواع رول بولت

در ادامه مبحث همه‌چیزدرباره رول بولت قصد داریم انواع آن را ذکر کنیم که از مزایای بسیاری برخوردار است. برخی از انواع این محصول عبارتند از:

  • غلاف معمولی
  • غلاف کوتاه یا HAS
  • سر شش گوش یا HSL
  • سقفی یا لوستری
  • توخالی
  • شیمیایی
  • پروانه ای یا اسپرینگ
  • HSC
  • HST
  • HKD

رایج ترین و پرکاربردترین پیچ های رول بولت یا انکر های مکانیکی HAS و HSL  می باشد. نکته مهمی که باید مد نظر قرار دهید این است که رول بولت با توجه به نوع مکانیسم؛ عملکرد و کارایی انواع مختلفی دارد که می توان از نظر مکانیسم کارکرد به رول بولت های انبساطی، رول بولت های آندرکات، رول بولت های پیچشی اشاره کرد.

 

انواع رول بولت

 

رول بولت های انبساطی

بهتر است بدانید این محصول در دو جنس استنلس استیل و کربن استیل برای بتن بدون ترک، ترک خورده و شرایط بحرانی زلزله بسیار مناسب باشد.

رول بولت های آندرکات

بهتر است بدانید این رول بولت ها و اخذ تاییدیه های بین المللی برای شرایط بحرانی خستگی و آتش سوزی دارای عملکرد فوق العاده و قابلیت اطمینان می باشد.

رول بولت های پیچشی

این نوع از رول بولت ها گسترده و متنوع برای بارهای دایم و موقت طراحی شده اند. برخی از انواع آن باید استفاده در بتن و سفال نیز قابل استفاده است.

ابعاد رول بولت

در ادامه همه چیز درباره رول بولت باید ذکر کنیم که این قطعه به لحاظ ظاهری از ابعاد و اندازه های مختلفی برخوردار می باشد که با توجه به نوع استفاده، محل قرارگیری و میزان بار وارده متغیر می باشد. توجه داشته باشید میزان بار وارده یک عامل مهم در تعیین سایز می باشد. با توجه به قطر لوله تقسیم شده معمولاً سایز ۶ میلیمتر تا ۲۲ میلیمتر در بازار موجود می باشد. البته سایزهای کوچکتر یا بزرگتر از این دامنه نیز امکان دارد موجود باشد که با توجه به مکانیزم باربری چندان مورد استقبال قرار نمی گیرد.

کاربرد رول بولت

با توجه به موضوع همه چیز درباره رول بولت باید ذکر کنیم که به طور کلی از رول بولت ها برای اتصال صحیح اجسام به بستر استفاده خواهد شد. این موضوع کاربرد بسیاری در صنعت و ساختمان سازی دارد اما نحوه استفاده از این محصول بر روی کاربرد آن موثر می باشد. بهتر است بدانید از رول بولت در صنعت ساختمان و سازه برای ایجاد صفحه پایه اتصال بسیار استفاده خواهد شد.

 از رول بولت ها در صنایع مکانیکی در تاسیسات و مخازن برای اتصال محاسبه زمین استفاده خواهد شد. تهویه مطبوع اتصال به زمین اتصال به سقف و ستون های بتنی استفاده های بسیاری می شود. همچنین در صنایع برق و دکل های برقی برای تشکیل کلمپ ها و ساپورت آب در دکل به وفور استفاده می شود.

 

کاربرد رول بولت

 

 همچنین استفاده از رول بولت در ایجاد اتصال ریل و گاردریل بسته به نوع ریل از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. استفاده های دیگری مثل نصب ساپورت های تاسیساتی، محل داربست فلزی، نصب تجهیزات و ماشین آلات، نصب ریل راه آهن و مترو و نصب دکل های برق و … از کاربردهای این محصول به شمار می رود.

در این مقاله همه چیز درباره رول بولت از جمله کاربرد آن، انواع آن، اجزای آن و کاربرد آن را بیان کردیم که با این محصول آشنا شوید. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

مجموعه آهن هایپر ارائه دهنده انواع آهن آلات و محصولات فولادی از جمله انواع میلگرد در سایزهای مختلف، انواع تیرآهن در سایز های مختلف، انواع ناودانی و نبشی، ورق سیاه و ورق گالوانیزه و … می باشد.

 تمامی محصولات توسط برترین کارخانه‌های داخلی تولید و روانه بازار شده است که می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی آهن هایپر به آدرس سایت https://ahanhyper.com  مراجعه کرده و این محصولات را با کیفیت بالا تهیه نمایید و از آن در کاربردهای مد نظر خود بهره مند شوید. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر داشته باشید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

انکر بولت چیست و چه کاربردهایی دارد؟

https://ahanhyper.com//?p=25337

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *