امروز : دوشنبه 15 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

هزینه ساخت ویلا استخر دار

همانطور که می دانید امروزه ساخت و ساز استخر به خصوص در شهرهای شمال ایران بسیار محبوب شده است. افراد بسیاری جهت ساخت و ساز ویلا در این منطقه اقدام می‌کنند که از محبوب ترین نوع ویلاها استخردار ان می باشد که تفریحات لاکچری را برای صاحبان آن به همراه خواهد داشت.

اما در نظر داشته باشید معمولاً ساخت ویلا استخر دار نیازمند مهارت بالا محصولات فراوان و … می باشد که شما باید سعی کنید نوع مناسب آن را انتخاب کرده و از آن بهره مند شوید.

 

هزینه ساخت ویلا استخر دار

 

عوامل موثر بر هزینه ساخت ویلا استخردار

 بهتر است بدانید عوامل بسیاری هستند که برای هزینه ساخت ویلا استخر دار تاثیرگذار است. برخی از این عوامل عبارتند از:

متراژ ساخت

بهتر است بدانید در طراحی ساخت ویلا  با توجه به متراژ ساخت هزینه آن نیز متغیر می باشد. هرچه متراژ ساخت بیشتر باشد هزینه تمام شده با توجه به کاهش قیمت دستمزدها خرده کاری ها و … کمتر خواهد شد. یعنی با توجه به افزایش حجم مصالح و افراد افزایش متراژ کار هزینه‌های حمل و دستمزد کاهش پیدا می‌کند.

کیفیت ساخت

در برآورد هزینه ساخت ویلا استخر دار باید به این موضوع توجه کنید که عواملی مثل تنوع مصالح ساختمانی، کیفیت اجرا و دستمزد استادکار در مصالح مثل سند سرامیک، آجر، پارکت، ام دی اف، چوب و … متغیر بوده و بر هزینه آن تاثیر گذار خواهد بود.

سطح خدمات ویلا

فضای اصلی یک ساختمان شامل آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام، اتاق خواب، پذیرایی و … می باشد. قسمت های دیگری نیز با توجه به سلیقه کارفرما قابل افزایش خواهد بود. مثل استخر، سونا، جکوزی، نشیمن اختصاصی، جام بالکنی، اتاق چهار فصل و … که تمامی موارد در هزینه نهایی ویلا تاثیر گذار خواهد بود.

محل و زمان ساخت ویلا

توجه داشته باشید هرچه محل پروژه از شهرها فاصله داشته باشد بدون شک حمل و همچنین عدم تهیه مصالح از کارخانجات و کرایه نیز افزایش پیدا می کند که تمامی موارد بر هزینه نهایی ویلا تاثیر گذار خواهد بود.

محوطه سازی

یکی دیگر از مواردی که در هزینه ساخت ویلا استخردار تاثیرگذار می‌باشد؛ محوطه‌سازی است. به طور مثال می‌توان گفت هزینه اجرای یک ویلا ۵۰۰ متری در یک زمین ۱۰۰۰ متری بسیار کمتر از اجرای یک ویلا ۵۰۰ متری در یک زمینه ۲۰۰۰ متری می باشد. به همین خاطر مقدار بها دادن کارفرما به فضای سبز اطراف ویلا همچنین دیوار کشی دور ویلا بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

نوع اسکلت و سازه ساخت

انتخاب نوع اسکلت ساختمان که فلزی یا بتنی می باشد و … بر قیمت نهایی آن تاثیرگذار خواهد بود.

توجه داشته باشید تمامی این مواردی که ذکر شد بر قیمت ویلا تاثیرگذار خواهد بود با در نظر گرفتن آن می توانید اقدام به ساخت و ساز نمایید. البته توجه داشته باشید شما باید در ابتدا سعی کنید مجوزهای لازم را برای ساخت و ساز دریافت نمایید سپس اقدام به ساخت ویلا نمایید.

ساخت ویلا با استخر

ساخت ویلا با استخر یکی از روش های ساخت و ساز لاکچری و محبوب می باشد. تمامی افرادی که در شهرهای شمالی اقدام به ساخت استخر می کنند باید بتوانند اصولی را مد نظر قرار دهند. به گونه ای که می توان گفت یکی از طراحی هایی که ویلا های شمال را از یکدیگر متمایز می کند؛ طراحی و ساخت ویلا با استخر می باشد.

بهتر است بدانید اگر یک ویلای اختصاصی در شمال مجهز به استخر داخل محوطه یا سرپوشیده باشد بدون شک جزء ویلاهای لاکچری محسوب خواهد شد. البته هزینه ساخت ویلا استخر دار نسبت به ویلا های دیگر بیشتر می باشد.

برای اینکه شما ویلایی استخردار خود را به گونه‌ای طراحی کنید که زیباتر به نظر برسد و همچنین دارای طراحی متفاوت و استاندارد باشد باید سعی کنید محوطه سازی برای استخرهای روباز در حیاط ویلا یا باغ ویلا را مد نظر قرار دهید تا بتوانید نوع مناسب آن را انتخاب کنید.

نکات مهم در طراحی ساخت ویلا با استخر

داشتن بودجه مشخص

یکی از نکات بسیار مهمی که باید در طراحی مد نظر قرار دهید این است که بودجه مشخصی داشته باشید. برای اینکه استخر ویلا طراحی کنید بودجه مشخص را معین کرده سپس اقدام به ساخت ویلا کنید. برای ساخت و ساز استخرهای بزرگ طراحی اطراف استخر و تجهیزات و …  بدون شک هزینه‌های بسیاری مد نظر است که باید تهیه کنید.

طراحی استخر متناسب با نیازهای افراد خانواده

بهتر است بدانید طراحی ساخت ویلا برای کودکان و بزرگسالان بسیار متفاوت می باشد. اگر شما بودجه کافی داشته باشید می توانید استخر مخصوص کودکان را در محوطه ویلا ایجاد نمایید که دارای عمق کمتر بوده و خطرناک نمی باشند. اما طراحی استخر ویلا برای بزرگسالان خانواده از عمق بیشتری برخوردار بوده و فضاسازی آن نیز طبق سلیقه و گروه سنی بزرگسالان انجام خواهد شد.

هدف از ساخت استخر

یکی از مهم ترین نکاتی که در طراحی استخر تاثیرگذار می باشد این است که هدف شما از ساخت استخر چیست؟ آیا برای تمرین حرفه ای شنا یا تنها مهارت های شنا را بیاموزید و …

طراحی مدل استخر

توجه داشته باشید در طراحی استخر شما با توجه به بودجه مالی خود می توانید نوع مناسب استخر را انتخاب کنید. اگر قصد دارید استخرهای شما در طولانی مدت ثبات و ماندگاری خود را حفظ کند سعی کنید از استخرهای بتنی استفاده نمایید.

ساخت ویلاهای بتنی زمان زیادی برای ساخت نیاز دارد. معمولا در طراحی استخر ویلا از انواع کاشی ها، سرامیک و … در ابعاد و رنگ های مختلف می توان استفاده کرد.

 

هزینه ساخت ویلا استخر دار

 

انتخاب رنگ و مدل برای طراحی استخر ویلا

بهتر است بدانید اگر رنگ های مختلفی را برای طراحی انتخاب کنید طراحی جذاب و جالبی خواهد بود. می توانید کاشی و سرامیک را به صورت رنگی یا طراحی زیبا انتخاب نمایید. استخر مستطیل شکل، مربعی شکل، استخرهای به شکل شش ضلعی یا پنج ضلعی و همچنین استخر های دایره و بیضی شکل هستند که هر یک از این موارد زیبایی های خاص خود را دارند.

در نظر گرفتن فضای موجود

در نظر گرفتن فضای موجود یکی از اصول مهم در طراحی استخر می‌باشد. ارزیابی دقیق فضا به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید طراحی ابعاد استخر را با دقت بالا انجام دهید و همچنین از هدر رفته بودجه مالی جلوگیری خواهد شد.

محوطه سازی اطراف استخر

زمانی که شما برای محوطه سازی اطراف استخر برنامه ریزی کنید. می توانید از چشمه کوچک، نرده‌های استخر، سرسره های بازی و وسایل بادی برای بازی کودکان و همچنین فضای استفاده از فضای سبز و … برای محوطه اطراف استخر استفاده نمائید. توجه داشته باشید استفاده از سقف سنگهای تزیینی می‌شود فضای زیبایی را در استخر ایجاد کند.

ایمنی استخر

ایمنی استخر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که شما باید به آن توجه کنید. بهتر است بدانید یک استخر مناسب به گونه‌ای طراحی خواهد شد که برای شنا کردن کودکان و بزرگسالان خطری نداشته باشد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

ساخت ویلا در باغ

چگونگی ساخت ویلا

مشارکت در ساخت ویلا شمال

https://ahanhyper.com//?p=20748

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *