امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

نکات اجرایی در سیمانکاری

از زمان انسان های اولیه از سیمان ها در صنایع مختلف تاکنون پیشرفت های زیادی ایجاد شده است. از سیمان جهت جداسازی و ایجاد حفاظت برخی از پوشش ها و … مورد استفاده قرار می گیرد. ملات سیمان به دو گروه مکانیکی و شیمیایی تقسیم بندی می شود. در ادامه این مطلب قصد داریم نکات اجرایی در سیمانکاری را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

سیمان

از سیمان به عنوان مواد اتصال دهنده در ساختمان سازی، ساخت و سازهای مهندسی عمرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول معمولاً پودر های ریز آسیاب شده می باشند پس از اینکه با آب مخلوط شود به جرم سفت تبدیل خواهند شد. گیرش و سخت شدن از هیدراتاسیون حاصل خواهد شد که ترکیب شیمیایی از ترکیبات سیمان با آب می باشد.

 مواد های زیر میکروسکوپ یا مواد با سرعت بالایی تولید خواهند شد. مصالح ساختمانی که در زیر آب نیز سفت و سخت خواهد شد. با توجه به برخورداری از شخصیت هیدراتاسیون گفته می‌شود پیشرفته که در استفاده شده است این است که از افزودنی های کاهنده در سیمان استفاده می‌کنند.

 این مواد شیمیایی دارای ظاهری قدرت دوغاب را کاهش خواهد داد و باعث می‌شود تا جابه جایی آشفته را در نرخ پمپاژ و با فشار کمتر نسبت به دوغاب های معمولی انجام شود. بهتر است به محل تقابل گردش را در حین سیمان کاری برای جلوگیری از پوشش و سوراخ ها به راحتی می توانید یکنواختی ایجاد نمایید.

کاربرد سیمان

در برخی موارد از سیمان به عنوان مواد تزریق مورد استفاده قرار می گیرد که در این مورد می توان به تنهایی نیز از آن استفاده کرد. بتنی که در آن از سیمان استفاده می شود که با مواد بی اثری مخلوط خواهد شد. ملات سیمانی با ماسه یا سنگ سرد مخلوط شده و باید اندازه آن معمولاً کمتر از ۵ میلیمتر باشد. به طور کلی مخلوط سیمان، ماسه، سنگدانه های ریز و سنگدانه های درشت می باشند.

 

کاربرد سیمان

 

از  بتن در پروژه های بزرگ مثل سدها مورد استفاده قرار می‌گیرد و ضخامت آن به ۶ اینچ میرسد. با ملات برای چسباندن آجر، بلوک، سنگ در دیوارها و یا به عنوان پوشش سطحی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد که برای اهداف مختلفی در ساختمان ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بهتر است بدانید پایه ساخت و ساز معمولاً مخلوط خاص سیمان می‌باشد.

 از سیمان در ساخت آجر، کاشی، زونا، لوله، تیرآهن، راه آهن و … استفاده خواهد شد. برخی از این محصولات به صورت پیش ساخته در کارخانه ها آماده شده و برای نصب عرضه می شود. ساخت سیمان بسیار پیچیده و گسترده می باشد چرا که بتن در بین تمام مصالح ساختمانی بیشترین استفاده را دارد.

وسایل مورد نیاز برای سیمانکاری

بهتر است بدانید برخی از وسایل سیمانکاری بسیار مشابه هم می باشند و در کاربردهای فراوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از وسایل سیمانکاری عبارتند از:

  • شاقول
  • شمشه آهنی و چوبی
  • ریسمان کار
  • کمچه و ماله
  • ملاقه سیمان کاری
  • ملات پاش دستی
  • انواع تخته ماله
  • فرغون
  • استنبلی
  • سرند چشم بلبلی
  • غربال
  • سطل
  • بیل

مراحل سیمانکاری و نکات اجرایی آن

برای اینکه کار سیمان کاری انجام دهید باید ابتدا از صاف بودن سطح مورد نظر اطمینان پیدا کنید. در صورتی که سطح مورد نظر به صورت کاملاً صاف باشد باعث می شود تا در پایان عملیات سیمانکاری سطحی یک دست ایجاد شود که صاف بودن این سطح برای زیباتر شدن و تمیز بودن سیمان پایان کار بسیار مهم می‌باشد. در مرحله بعد توسط شاغل سیمان کاری را آغاز می‌کنند.

 شاقول باعث می‌شود تا از تو رفتگی کار در زمان اتمام جلوگیری شود با کشیدن سیمان به روی دیوار برای کمک به طرح ابتدا بهتر است سیمان را به دیوار آویزان کنید. سپس بین ریسمان و دیوار سیمان کاری را انجام دهید. پس از اینکه دیوار بین هر دو کروم تکمیل شود باید مجدداً سیمان بگیرید. در مرحله بعد و پس از خشک بودن کروم ها با استفاده از ماسه نرم آب و سیمان ملات را تهیه نمایید.

مرحله چهارم سیمان بر روی دیوار کشیده خواهد شد باعث می‌شود تا در هوای سرد به صورت کامل پوشیده شود. در مرحله آخر دوباره باید یک لایه سیمان قرار دهید. در مرحله دوم که سیمان کشی می کنید تمامی دقت خود را به کار ببرید. در صورتی که شما با دقت مرحله انجام دهید باعث می شود پس از پایان کار یک دیوار صاف و بدون نقص داشته باشید.

 

مراحل سیمانکاری و نکات اجرایی آن

 

نماهای سیمانی ساختمان

نماهای متفاوت در زمان سیمان کشی ساختمان وجود دارد که برخی از افراد سعی دارند تا از نماهای ساختمان سیمانی استفاده کنند. به همین خاطر نوع درست یا نبودن ماهوتی، نماز، چکشی نما موضوعی که شسته نما کاشی نما، سیمان شسته، نما رومی، سیمان سفید و … که جزو نماهای سیمان کشی می باشند.

سیمان رنگی نمای ساختمان

برای تنوع بیشتر و بهتر با سیمان های معدنی رنگ خواهد شد. همانطور که می دانید سیمان هایی که در کشور ایران تولید می‌شود و معمولاً به صورت طبیعی سفید یا طوسی می باشند. از این سیمان ها در داخل کار استفاده خواهد شد.

در برخی مواقع اگر سیمان تمام رنگی بخواهید باید با رنگ های معدنی سیمان های طوسی و سفید را رنگی می کند. البته در نظر داشته باشید باید در برابر شرایط جوی مقاومت بالایی از خود نشان دهد. امروزه با توجه به تنوع بالا، سیمانکاری در انواع رنگ ها مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای سیمان رنگی

  1. یکی از مزایای سیمان رنگی این است که به صورت کاملا یکدست بوده و هیچگونه حفره ای در آن وجود ندارد.
  2. دارای خاصیت چسبندگی بالا به لایه‌های زیرین می باشد.
  3. برخورداری از ادما تغییر در رنگ در مقابل نور خورشید یا رطوبت
  4. عدم نیاز به مصالح جداشونده برای نمای ساختمانی که باعث سنگین شدن ساختمان ها خواهد شد
  5. رطوبت را جذب نمی‌کند و باعث می شود تا گرد و غبار بر روی آنها ننشیند اگر اتفاقی بیفتد بافت سیمان ها به گونه‌ای است که تا سالیان سال مشخص خواهد شد.
  6. سیمان های رنگی دوستداران محیط زیست می باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید اینترنتی محصولات فولادی همچون انواع تیرآهن، میلگرد، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها به وب سایت https://ahanhyper.com/ مراجعه نمایید. یا از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط :

بزرگترین سازه های فلزی ساخت دست بشر

نحوه انتخاب روش ساخت ساختمان

تاثیر سیمان بر مقاومت بتن

https://ahanhyper.com//?p=17149

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *