امروز : جمعه 29 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

نقش نانو در صنعت فولاد

در صنعت فولاد از نانو نیز استفاده می کنند باعث می‌شود تا مقاطع فولادی که تولید می شوند از کیفیت بالا و همچنین خواص ویژه ای برخوردار شوند. استفاده از نانو در صنعت فولاد باعث می‌شود تا این محصولات از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار شوند و همچنین در کاربردهای فراوانی مورد استفاده قرار گیرد.

 همچنین بهتر است بدانید امروزه تکنولوژی نانو کاربردهای فراوانی دارد: مانند فولادهای مغناطیسی و همچنین افزایش مقاومت در برابر خوردگی، افزایش استحکام و افزایش مقاومت خزشی، کاهش وزن، افزایش شکل پذیری فولاد و … را به همراه دارد. این محصولات معمولاً در قطعات مولدها و ژنراتورها دستگاه های پزشکی همچنین کاهش وزن موتور ها دستگاه برش و تراش سوزن های پزشکی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

 صنعت فولاد به جلوگیری از تشکیل کاربیدهای آزاد و یا کاهش مقدار آن کمک می‌کند. باعث می‌شود تا مقاومت در برابر خوردگی همچنین استحکام بالایی داشته باشد که باعث ایجاد تعادلی پذیری و سختی می شود. این خاصیت بیشتر در دستگاه تراش و برش و همچنین سوزن های پزشکی کاربرد دارد.

نقش نانو در صنعت فولاد و بهبود استحکام و سختی در فولاد

نانو معمولاً ذرات مس می ‌باشد که به فولاد اضافه می کنند و باعث می شود تا طرح هایی که معمولا در اثر خستگی مقاطع فولادی در سطح بدنه آن ایجاد می شوند را کاهش دهد. همچنین فلزی برای مسلح کردن بتن است که باعث می شود تا ترک و شکنندگی آن ها از بین برود.

دانشمندان باعث شده اند با ایجاد ناهمواری ها در سطح الیاف که معمولاً بسیار ظریف و در حد میکرو می باشند. بر روی بتن مهار کرده و باعث می‌شود همچنین کربن فلزات که معمولا در بافت های فولادی لعابداری برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.

 

نقش نانو در بهبود خواص استحکام و سختی در فولاد

 

بهبود دهنده خواص خزشی دمای بالا در فولاد

توجه داشته باشید یکی از کاربردهای استفاده از نانو در صنعت فولاد؛ بهبود دهنده خواص خزشی و دمای بالا در فولاد می باشد که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای افزایش مقاومت خزشی فولادها از ذرات استفاده می‌کنند. معمولا اکسیدها می باشد که این کار هزینه زیادی را به همراه دارد و برای تولید در تناژهای بالا مناسب نیست

توجه داشته باشید ذرات خاص آلیاژی و مقاومت خزشی فولاد افزایش پیدا می‌کند که از آن در ساخت موادی در دمای بسیار بالا کاربرد دارد استفاده می‌کنند. با ذرات نانو کربنترید و اکسید اتریوم معمولاً می‌سازند که برای تولید فولاد سبک و خواص مکانیکی بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 با بررسی و تحقیق بر روی آلیاژ هایی مانند نیتروژن، منگنز و کاربید فولاد ریخته گری زنگ نزن تولید شده است. از ان معمولاً در ساخت قطعاتی استفاده می‌شود که در دماهای بسیار بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد مانند توربین های گازی، ژنراتورها و موتورهای دیزلی و …

این قطعات دارای خاصیت اکسید شدن در زمان ۸۵۰ درجه می باشند. یعنی بیشتر از فولادهای ریختگی معمول و همچنین مقاومت در برابر خوردگی و … که از آن در صنعت تولید تجهیزات پزشکی و ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد.

بهبود بخشی خواص خوردگی فولاد

یکی دیگر از نقش های اساسی نانو در صنعت فولاد؛ بهبود بخشی خاص خوردگی فولاد می باشد. توجه داشته باشید بر اثر شرایطی محیطی معمولاً خوردگی سازه ها و تخریب آن انجام خواهد شد که معمولاً هزینه زیادی را برای ان به همراه دارد و باعث می‌شود تا منابع مالی زیادی به هدر برود. برای برطرف کردن این مشکل معمولاً از نانو در صنعت فولاد استفاده می‌شود.

 تحقیق و بررسی برای فولادهای فعلی به این نتیجه رسیدند که مقاومت در برابر خوردگی فولاد با حذف گالوانیزه ای افزایش پیدا خواهد کرد تا نانو معمولاً از تشکیل کاربیدهای آزاد جلوگیری شده و بعضی وقت ها باعث می‌شود تا تشکیل کاربیدهای آزاد کاهش پیدا کند. در نتیجه استحکام و مقاومت در برابر خوردگی فولاد افزایش پیدا می‌کند.

 

  بهبود بخشی خواص خوردگی فولاد

 

همچنین در صنعت فولاد با پوشش از ذرات نانومتری نیتروژن و اکسیژن بر روی فولاد استفاده می شود. معمولا در سختی آن ها تاثیرگذار بوده و با کنترل اندازه ذرات و همچنین نحوه پوشش آن ها و … برای کاربرد در بافت زنده سازگار می کند. در برابر خوردگی نیز از مقاومت بالایی برخوردار می شود و سایش مکانیکی آن ها را افزایش خواهند داد. بنابراین می توان برای ساخت قطعات قابل کاشت در بافت های زنده استفاده کرد.

بهتر است بدانید این نانو از جمله تکنولوژی کاربید می باشد که امروزه در تمامی صنایع از جمله صنعت فولاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. تکنولوژی نانو از کاربردهای بسیاری برخوردار است و مزیت های بسیاری را نیز به همراه دارد. به همین خاطرامروزه در صنعت فولاد از تکنولوژی نانو استفاده می‌شود که باعث شده تا محصولات را با کیفیت بالا تولید و روانه بازار شوند.

در نظر داشته باشید کارخانه‌های داخل و همچنین تا کارخانه خارجی برای تولید مقاطع فولادی از میلگرد آجدار، نبشی، پروفیل های ساختمانی، ورق ها و … استفاده می‌شود. با در نظر گرفتن این موارد در هنگام خرید مقاطع فولادی به راحتی می توانید محصول با کیفیت بالایی را تهیه کرده و از آن بهره مند شوید. توجه داشته باشید می توانید از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ نسبت به سفارش و خرید انواع مقاطع فولادی با کیفیت و محصولاتی که از نانو در تولید آن استفاده شده است اقدام نمایید.

 می توانید از انواع فولاد جهت استفاده در کارخانه ها، در ساختمان سازی و همچنین صنایع دیگر و .. بهره مند شوید. نکته دیگری که باید مدنظر قرار دهید؛ محصولاتی که توسط مجموعه آهن هایپر ارائه می گردد با کیفیت بالا بوده و همچنین با ضمانت می باشد.شما با اطمینان خاطر می توانید جهت تهیه این محصولات اقدام نمایید و از آن در کاربردهای مد نظر خود بهره مند شوید.

 

  بهبود بخشی خواص خوردگی فولاد

 

در هر مرحله‌ای از خرید می توانید از راهنمایی و مشاوره های رایگان که توسط کار شناسان آهن هایپر ارائه می گردد بهره مند شوید. کافیست از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان در تماس باشید. همچنین می توانید از مشخصات فنی محصولات و اطلاعات کامل آن بهره‌مند شده تا بتوانید محصول مناسبی را خریداری کرده و از آن بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت https://ahanhyper.com/ مراجعه نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط :

فولاد MMFX محصولی از فناوری نانو

بهترین کارخانه فولاد ایران

دنیای سازه های نانوتکنولوژی در صنعت ساختمان سازی

https://ahanhyper.com//?p=17148

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *