امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

نسبت ترکیب ضد زنگ با تینر

اگر می‌خواهید در برابر خوردگی از فلزات محافظت کنید، ضد زنگ یک محصول کاملا مقرون به صرفه است. در این مقاله از وب سایت اینترنتی آهن هایپر قصد داریم در رابطه با نسبت ترکیب ضد زنگ با تینر و چگونگی تشکیل آن صحبت کنیم.

ضد زنگ خود نوعی رنگ است که از خورده شدن و زنگ‌زدگی فلزات جلوگیری می‌کند. با استفاده از ضدزنگ‌های موجود در بازار شما می‌توانید عمر فولاد را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.  امروزه بخش اعظمی از دستگاه‌ها و سیستم‌های کارخانجات اعم از لوله‌ها و تجهیزات از جنس فولاد هستند. رنگ و ضد زنگ باید به نوعی باشند که کاربرد با آن‌ها آسان باشد. زیرا در مناطق وسیعی مورد استفاده قرار می‌گیرند و باید به صورت هموار و یکنواخت پخش بشوند.

نسبت ترکیب ضد زنگ با تینر

نسبت ترکیب ضد زنگ و تینر به میزان قابل توجهی به جنس رنگ بستگی دارد. روغن‌های سطح اول در بهترین حالت باید ۳۰ درصد تینر و ۷۰ درصد روغن به کار برد. رنگ‌های استر به ۴۰ درصد تینر و ۶۰ درصد رنگ نیاز دارند. رنگ رویه یا همان رنگ اصلی را باید به مقدار یک چهارم تینر استفاده کرد.

ظرفی که محتویات ضد زنگ در آن نگهداری می‌شود باید در محیطی خنک و  خشک قرار داده شود. همچنین نور خورشید یکی از مواردی است که می‌تواند روی محتویات ظرف تأثیر بگذارد و زمان از بین رفتن و خشک شدگی آن را جلو بیندازد.

رعایت درصد 30 به 70 برای رنگ‌های روغنی

اگر قصد دارید یک رنگ روغنی را با تینر ترکیب کنید ، نسبت ۳۰ به ۷۰ را رعایت فرمائید. هرچقدر دقیق‌تر این میزان را در نظر بگیرید، شفافیت و زیبایی رنگ شما بیشتر می‌شود. توجه داشته باشید که ضد زنگ یک ماده شیمیایی است و هنگام استفاده و ترکیب آن با تینر باید نکات ایمنی را به خاطر بسپارید.

وسایل مورد نیاز جهت انجام عملیات ‌پوشش

میکسر برقی یا بادی، قلم‌مو، اسپری هوا، محفظه جداگانه هوا، اسپری معمولی، رطوبت گیر و… جزو اصلی‌ترین مواد اجرای پوشش ضد زنگ می‌باشند که هر نقاش یا تعمیر کاری باید با آن‌ها آشنایی داشته باشد.

 

انواع ضد زنگ

 

انواع ضد زنگ و کاربردهای آن

ضد زنگ آبی، آهنی، صنعتی، آپوکسی، ضد زنگ طوسی و قرمز انواع ضد زنگ‌های موجود در بازار هستند که کاربرد هر کدام متفاوت می‌باشد. ضد زنگ طوسی و قرمز به صورت معمول به عنوان ضد زنگ درب و پنجره به کار می‌رود این دو رنگ اغلب کاربرد یکسانی برعهده دارند. برای فلزاتی که با اپوکسی کات پوشیده شده‌اند، اغلب از ضد زنگ اپوکسی بهره برده می‌شود. از ضد زنگ‌های صنعتی در هر نوع صنعت مرتبطی می‌توان استفاده کرد.

از ضد زنگ‌های آهنی همان طور که از نامشان پیداست، روی درب و پنجره و یا محصولاتی فلزی استفاده می‌شود تا از خورده شدن و زنگ زدگی آن‌ها جلوگیری شود. ضد زنگ آبی در میان تمام ضد زنگ‌ها از همه قوی تر است و در محیط‌های خارجی ‌و داخلی گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مکان‌هایی که به صورت مستقیم در معرض نور خورشید و هوای آزاد قرار می‌گیرند، از ضد زنگ آبی استفاده می‌کنند.

قیمت و نقش تینر

تینر در رنگ ‌کاری و اجرای پوشش ضد زنگ نقش مهمی بر عهده دارد. این ماده در حجم‌ها و ظرفیت‌های گوناگونی به بازار عرضه می‌گردد.

شفافیت، سرعت تبخیر بالا، نوع بسته‌بندی و… همگی از مواردی محسوب می‌شوند که روی قیمت تینر و رنگ آمیزی موثر هستند.

 

قیمت تینر

 

مشخصات قلم مو

ابعاد، وزن، تعداد، دسته، جنس دسته، طول دسته جزو مشخصات قلم‌مو رنگ کاری محسوب می‌شوند. قیمت قلم‌مو با توجه به موارد مذکور تأیین می‌گردد. همچنین شرکت سازنده محصول و سوابق آن روی قیمت نهایی تأثیر گذار است.

 جمع بندی: همان‌ طور که در این مقاله از وب سایت اینترنتی آهن هایپر مطالعه کردید؛ نسبت ترکیب ضد زنگ و تینر  متناسب با جنس رنگ متفاوت است. رنگ‌ها در دسته‌های گوناگونی قرار می‌گیرند. درصد ترکیب رنگ های روغنی، استری و اصلی با یکدیگر فرق می‌کند. فولادهای ضد زنگ در برابر خوردگی  مقاوم‌اند. این فولاد‌ها در طیف وسیعی از صنایع کاربرد دارند و بدون استفاده از هیچ نوع پوششی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

حال با توجه به شرایط و محیطی که از این نوع فولاد بهره برده می‌شود، امکان دارد با رنگی پوشش داده‌شوند. البته این کار جهت کار کرد بهتر است و الزامی در آن وجود ندارد. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و پاسخ پرسش‌های خود را در زمینه نسبت ترکیب ضد زنگ با تینر به دست آورده‌ باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

ضد زنگ با چی پاک میشه

ضد زنگ بهتره یا رنگ؟

https://ahanhyper.com//?p=23383

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *