امروز : شنبه 23 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

نحوه محاسبه وزن ورق فولادی

بهتر است بدانید ورق های فولادی انواع مختلفی دارد؛ که هر یک از آن ها دارای ویژگی ها و کاربرد های منحصر به فردی می باشد. اما در نظر داشته باشید که یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم وزن ورق فولادی می باشد که باید با نحوه محاسبه وزن ورق فولادی آشنا شوید تا بتوانید در مواقع لزوم از آن استفاده نمایید.

در نظر بگیرید که نحوه محاسبه وزن ورق فولادی از جمله راحت ترین محاسبات در بین وزن محصولات فولادی می باشد. در واقع با اطلاع از مساحت و چگالی این محصول می توانید به صورت حدودی وزن آن را محاسبه نمائید. همانطور که ذکر شد ورق ها در انواع مختلف با جنس های متفاوتی در بازار موجود می باشد که برای محاسبه آن باید چگالی چند فلز مهم را مورد بررسی قرار دهید. در نظر داشته باشید که با توجه به نوع ورق شما باید بتوانید وزن آن را محاسبه نمایید.

 

محاسبه فرمول محاسبه وزن ورق فولادی

 

محاسبه فرمول محاسبه وزن ورق فولادی

در ادامه مبحث نحوه محاسبه وزن ورق فولادی باید ذکر کنیم که وزن ورق فولادی عامل بسیار مهمی برای تعیین قیمت آن می باشد. اما در نظر داشته باشید محاسبه وزن ورق فولادی توسط فرمول محاسبه وزن به صورت دقیق می توانید وزن آن را به دست آورید. همچنین باید مقادیر ابعاد و وزن محصول با توجه به نوع آن داشته باشید.

ابعاد ورق و چگالی ورق دو عامل بسیار مهم در محاسبه وزن ورق می باشد. معمولاً عرض و ضخامت محصول مقادیر ثابت بر حسب میلی متر می باشد. در صورتی که معادل طول متغیر و بر حسب متر خواهد بود.

 عامل مهم دیگر چگالی می باشد. در نظر داشته باشید که به جرم واحد حجم ماده چگالی یا دانسیته می گویند که در تعیین مقدار معمولا در آلیاژ ها متفاوت می باشد. چگالی فولاد برابر ۷.۸۶ است. در نظر داشته باشید که ترکیبات موجود در پوشش دهی و تاثیر بسیار زیادی بر چگالی آن دارد. در برخی مواقع با توجه به نیاز مشتریان این مقادیر قابل تغییر خواهد بود. برای نحوه محاسبه وزن ورق فولادی می‌توانید از فرمول زیر استفاده کنید.

وزن ورق (کیلوگرم) = طول ورق (متر) * عرض ورق (متر) * ضخامت ورق (میلی متر) * چگالی ورق

وزن ورق فولادی

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

در این مقاله برای شما بازدید کنندگان عزیز نحوه محاسبه وزن ورق فولادی را ذکر کردیم. شما مخاطبان می توانید با در نظر گرفتن این فرمول وزن ورق های فولادی را به راحتی محاسبه نمایید. مجموعه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی و آهن آلات می باشد. برخی از محصولاتی که توسط این مجموعه عرضه و ارائه می گردد؛ می توان به به آهن آلات، میلگرد ظفر بناب، میلگرد نیشابور، میلگرد تیکمه داش، انواع ورق های فولادی، ورق قطعات، ورق سیاه، تیرآهن نرمال و ورق گالوانیزه، انواع نبشی، هاش و … اشاره کرد.

شما مخاطبان گرامی این مقاطع فولادی را می توانید با کیفیت بالا از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/  تهیه نمایید. در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره نیز کافیست از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشید و اطلاعات لازم را به صورت کاملا رایگان دریافت نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

روش های برش ورق فولادی

انواع ورق های فولادی

https://ahanhyper.com//?p=35306

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *