امروز : شنبه 13 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

نحوه خرید فولاد در بورس

امروزه بورس یکی از بازارهای پرطرفدار است روزانه معاملات زیادی در آن انجام می شود. در این مبحث قصد داریم نحوه خرید فولاد در بورس را بررسی کنیم. برای آشنایی بیشتر با این‌ موضوع در ادامه با ما همراه باشید.

با توجه به مبحث نحوه خرید فولاد در بورس باید ذکر کنیم که بازار بورس از سال ۱۳۸۲ در ایران راه اندازی شد. در این بازار تعداد زیادی فروشنده و خریدار وجود دارند که از طریق کارگزار خرید و فروش انجام می دهند. کالاهایی چون فرآورده های نفتی، موادخام، مواد اولیه فلزات، محصولات پتروشیمی و محصولات صنعتی در این بازار معامله می شود. این بازار طرفداران‌ زیادی داشته و سهام داران این صنعت پای ثابت معاملات بورسی هستند. کارگزاری‌های فعال در قسمت بورس کالا در حال حاظر ۸۶ کارگزار می‌باشند.

نماد صنعت فولاد در سامانه های بورسی حرف ( ف) می باشد.

چگونه وارد بازار بورس فولاد شویم

در ادامه مبحث نحوه خرید فولاد در بورس باید ذکر کنیم که هر شخصی بخواهد وارد بازار بورس شود نیاز به یک کارگزار رسمی برای انجام معاملات خود دارد. کارگزار به عنوان یک واسط بین سرمایه گذاران و بوری است. شخص باید از طریق کارگزار انتخابی خود کد بورسی دریافت کند.

داشتن کد بورسی برای کسانی که در بورس فولاد هستند الزامی می باشد. این مراحل برای هر شخص فقط یکبار انجام‌ می شود. بعد از آن با همان کد بورسی که به کد معاملاتی هم معروف است می توان در بازار بورس خرید و فروش انجام داد.

 

بورس فولاد

 

مدارک لازم برای دریافت کد بورسی

با توجه به مبحث نحوه خرید فولاد در بورس باید ذکر شود که برای ورود به این بازار مدارک زیر مورد نیاز است:

برای اشخاص حقیقی: اصل و فتوکپی تمام صفحات شناسنامه، اصل و فتوکپی کارت ملی به صورت پشت و رو، شماره حساب بانکی و شماره شبای آن، تکمیل فرم مشخصات

برای اشخاص حقوقی: روزنامه رسمی از آگهی تاسیس، عکس اساسنامه، فتوکی شناسنامه و کارت ملی اعضای هیئت مدیره شرکت، تکمیل فرم تعهدنامه، تکمیل فرم مشخصات مشتریان حقوقی، سپس فرم درخواست کد مشتریان حقوقی که شامل اطلاعاتی از آخرین ترکیب اعضای هیات مدیره، لیست سهام دارانی که بیشتر ۱۰ درصد سهم دارند، صاحبان امضای مجاز، ارائه شماره حساب جاری شخص حقوقی

نحوه خرید فولاد از بورس مبارکه اصفهان

در ادامه مبحث نحوه خرید فولاد در بورس باید ذکر کنیم که شخص خریدار باید واحد صنعتی و پروانه بهره برداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کند. سپس در سامانه بهین ثبت نام کند. با توجه به میزان تولید و ظرفیت آن واحد برای خریدار سهمیه ای از بورس را تعیین می کند. سپس مدارک لازم به فولاد مبارکه داده می شود؛ بعد از آن فولاد مبارکه فرد را به عنوان مشتری ثبت کرده و بعد از آن فرد می تواند از طریق کارگزاری خرید خود را انجام دهد.

نحوه خرید فولاد از بورس ذوب آهن اصفهان

 اول ثبت شرکت خود را انجام داده و سپس در سامانه بهین ثبت نام کنید. بعد از ثبت نام می توانید از بورس خرید خود را انجام دهید. برای مثال اگر شما تیرآهن احتیاج دارید بعد از ثبت شرکت می توانید خرید خود از بورس را انجام دهید.

 

 

خرید فولاد از بورس ذوب آهن اصفهان

عوامل موثر بر قیمت فولاد در بورس

در ادامه مبحث نحوه خرید فولاد در بورس باید ذکر کنیم که قیمت فولاد در بورس بسته به عواملی همچون قیمت سنگ آهن، قیمت جهانی نفت، نرخ ارز، میزان عرضه و تقاضا، قیمت حمل و نقل بستگی دارد.

معمولا ساعت 11 قیمت روز فولاد در سالن های بورس به نمایش گذاشته می شود. می توانید مشاهده کرده و جهت سفارش اقدام نمائید.

سهم صنعت فولاد در بورس

در ادامه مبحث نحوه خرید فولاد در بورس باید ذکر کنیم که بعد از صنایع شیمیایی صنعت فولاد رتبه دوم بازار بورس را دارد. ارزش 15 درصد از ارزش کل بازار بورس در اختیار گروه فولاد است. شرکت فولاد مبارکه به ‌تنهایی ۵.۱ درصد از ارزش بازار را به خود اختصاص داده است. شرکت‌ فولاد خوزستان با ۱.۴ درصد و شرکت فولاد خراسان با ۱.۳ درصد سهم از کل ارزش بازار سرمایه را به خود  اختصاص داده اند.

شرکت های فعال در بورس

در ادامه مبحث نحوه خرید فولاد در بورس در ادامه شرکت های فعال در این زمینه را ذکر می کنیم: مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، صنایع فولاد آلیاژی یزد، فولاد کاویان، ذوب‌آهن اصفهان، فولاد امیرکبیر کاشان، فولاد هرمزگان جنوب، مجتمع فولاد خراسان، مجتمع فولاد خوزستان، فولاد آلیاژی ایران، شرکت آهن و فولاد ارفع

مزایای خرید فولاد از بورس

با توجه به مبحث نحوه خرید فولاد در بورس باید بدانید که خرید فولاد از بورس نسبت به بازار آزاد مزایای بسیاری را به همراه دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • دسترسی آسان به کالای موردنظر
  • ایجاد اطمینان بین فروشنده و خریدار
  • کاهش هزینه فروش و مالیات
  • تبلیغ رایگان محصولات فروشندگان حاظر در بورس به هزاران نفر
  • ریسک پایین
  • حجم بالای معاملات در بورس
  • خرید با نرخ عادلانه برمبنای عرضه و تقاضا
  • انجام معاملات در محیطی شفاف و امن

مزایای خرید فولاد از بورس

آشنایی با فروشگاه تخصصی آهن هایپر

شما بازدید کنندگان عزیز جهت تهیه مقاطع فولادی از جمله آهن آلات، میلگرد ظفر بناب، میلگرد نیشابور، میلگرد تیکمه داش، ورق قطعات، ورق سیاه، تیرآهن نرمال و انواع نبشی می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/  اقدام نمائید. در هر مرحله از خرید که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید؛ کافیست از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

تمامی محصولاتی که توسط این مجموعه ارائه می گردد؛ توسط برترین تولیدکنندگان داخلی و خارجی تولید و ساخته شده است. این مقاطع فولادی از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار است و با اطمینان خاطر می توانید جهت ساخت سازه های ایمن اقدام نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

نحوه قیمت گذاری محصولات فولادی

https://ahanhyper.com//?p=35245

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *