امروز : چهارشنبه 17 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

نحوه تشخیص میلگرد a2 و a3

میلگردها انواع مختلفی دارند که مطابق با استاندارد ساخته می شوند‌. در این مبحث قصد داریم به تشریح نحوه تشخیص میلگرد a2 و a3 بپردازیم. از شما مخاطبین عزیز دعوت می شود برای آشنایی بیشتر در اینباره همراه ما باشید.

میلگرد a2 و a3 به دلیل شباهت‌های ظاهری که دارند تشخیص آن مشکل است. بر اساس استاندارد میلگرد، انواع میلگرد باید با آج‌های متفاوت ساخته شوند ولی دو میلگرد پرکاربرد a2 و a3 با آج‌های مشابه تولید شده و یافت می‌شوند. میلگرد به عنوان یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی در ساختمان سازی و پروژه‌های عمرانی، کاربرد فراوانی دارد. مسلح کردن بتن و استفاده در صنعت ساخت و ساز از کاربردهای اصلی مقطع فولادی است.

معرفی میلگرد a2

با توجه به مبحث نحوه تشخیص میلگرد a2 و a3 باید ذکر کنیم که میلگرد a2 از میلگردهای آج دار است که در امتداد طول آن یک محور قرار داشته و آج آن به شکل مارپیچ است. حداقل استحکام کسشی میلگرد a2 برابر با ۵۰۰ مگاپاسکال و حداقل استحکام تسلیم آن ۳۴۰ مگاپاسکال است. میلگرد a2 به دلیل استحکام و پایداری خوبی که دارد در کمرکمش دیوار استفاده می شود. از این میلگرد در ساختمان سازی سبک استفاده می شود. لازم به ذکر است این میلگرد با حرف J نشان داده می شود.

 

معرفی میلگرد a2

 

معرفی میلگرد a3

باید ذکر کنیم که میلگرد a3 از نوع آج دار بوده که آج آن به شکل هشتی یا جناقی است و از نظر سختی در ردیف نیمه سخت قرار می گیرد. این میلگرد استحکام بالایی داشته و درصد تغییر طول به خاطر کار پلاستیکی ۱۴ درصد می باشد و به میلگرد خشک‌ معروف بوده و شکننده تر از میلگرد a2 است.

همچنین میلگرد a3 به عنوان میلگرد اصلی سازه و میلگرد طولی تیر و ستون مورد استفاده می باشد. این میلگرد برای عملیات جوشکاری یا تغییر شکل با زوایای تند مناسب نیست. بهتر است بدانید که این میلگرد با حرف C نشان داده شده و دارای استحکام کششی ۶۰۰ می باشد.

نحوه تشخیص میلگرد a2 و a3

اگر آج میلگرد به شکل فنر باشد؛ میلگرد از نوع a2 است. آج میلگردهای a3 به صورت ضربدری می باشد ولی در a2 به صورت منفرد است‌. همچنین میلگرد a3 دارای آج مارپیچ موازی می باشد. میلگرد a2 انعطاف پذیر بوده ولی میلگرد a3 شکننده تر است. میلگردهای a2 به صورت مستقیم آج زنی می شوند ولی در میلگرد a3 بعد از آج زنی وارد مرحله خنک کاری می شود‌. عملیات خنک کاری در معرض مجاورت هوا و یا توسط پاشش آب انجام می شود. به دلیل انجام این عملیات رنگ میلگردها سیاه می شود.

راه دیگر تشخیص میلگرد a2 و a3 این است آن ها را براساس حروف نامگذاری کرده اند به طوری که میلگرد a2 با حرف J و میلگرد a3 با حرف C نشان داده می شود.

 

نحوه تشخیص میلگرد a2 و a3

 

کاربرد میلگرد a2 و a3

در ادامه توضیح نحوه تشخیص میلگرد a2 و a3 باید ذکر کنیم که این دو میلگرد کاربردهای زیادی دارند که در زیر به بخشی از کاربرد آن اشاره شده است:

کاربرد میلگرد :a2 این میلگرد به دلیل انعطاف پذیری که دارد در مواردی که نیاز به خمکاری است مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای مش بندی و خاموت زنی از این میلگرد استفاده می شود. بیشترین کاربرد میلگرد a2 به عنوان خاموت خام و یا آرماتور عرضی است.

کاربرد میلگرد :a3 بیشترین کاربرد این میلگرد در پروژه های ساختمانی و عمرانی است. همچنین از این میلگرد در آرماتورهای طولی  استفاده می شود.

 

نحوه تشخیص میلگرد a2 و a3

 

فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع محصولات و مقاطع فولادی می باشد. میلگرد ظفر بناب، میلگرد نیشابور، میلگرد تیکمه داش، از جمله پرمصرف ترین انواع میلگرد موجود در بازار می باشد. شما مخاطبان گرامی می توانید از طریق فروشگاه آهن هایپر https://ahanhyper.com/  تهیه نمائید. برخی از محصولاتی که توسط این مجموعه ارائه می گردد؛ می توان به آهن آلات، انواع ورق های فولادی، ورق استیل، ورق قطعات، ورق سیاه و … اشاره کرد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

آشنایی با کاربرد میلگرد A2

تفاوت میلگرد A1 A2 A3 A4 و مشخصات مکانیکی و کاربرد آن ها

https://ahanhyper.com//?p=38729

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *