امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

نحوه تشخیص عیوب ورق و محصولات گالوانیزه

نحوه تشخیص عیوب ورق و محصولات گالوانیزه به چه صورت می باشد از جمله سوالاتی است که برای تعداد زیادی از افراد پیش می آید. بدون شک از این موضوع آگاه هستید که در صنعت فولاد دو نوع ورق سرد و گرم موجود می باشد که هر یک از آنها دارای قیمت متفاوتی هستند.

برای نمونه، میزان هزینه ورق سیاه با قیمت ورق گالوانیزه به یک اندازه نیست. به طور معمول آن دسته از افرادی که قصد دارند برای خرید این ورق اقدام نمایند مدام می پرسند که تفاوت آن با ورق های دیگر در چیست؟

باید گفته شود که این کالا از سطح براق و صافی برخوردار است و میزان شفافیت آن در مقایسه با ورق های دیگر بسیار بیشتر می باشد. اما، بعضی از عیب و نقص ها هستند که بعد از نورد ورق رخ می دهندکه توجه به آنها ضروری است. در ادامه شما را با نحوه تشخیص معایب ورق گالوانیزه آشنا می کنیم.

زنگ زدگی، چسبندگی، موج و چین خوردگی ورق

یکی از موارد مربوط به نحوه تشخیص معایب ورق و محصولات گالوانیزه زنگ زدگی یا خوردگی آن می باشد. این عیب به عنوان یکی از متداول ترین عیوب ورق به شمار می آید. زمانی که آب بر روی سطح ورق وجود دارد و همچنین محیط انبار برای یک مدت زمان طولانی مرطوب است و اصول مربوطه رعایت نمی شود ورق موردنظر دچار زنگ زدگی و یا خوردگی خواهد شد.

چسبندگی یکی دیگر از عیب های ورق است و در آن مرحله که پخت ورق ها با حرارت انجام می شود در صورتی که میزان حرارت بیش از اندازه باشد منجر می گردد تا کالاها دچار چسبندگی شوند. از دیگر معایب می توان به موج و چین خوردگی اشاره کرد و در صورتی که با موج و چین خوردگی برخورد کردید شک نکنید که آن ورق دارای عیب و مشکل است.

 

زنگ زدگی، چسبندگی، موج و چین خوردگی ورق

 

سوراخ شدن و باد کردن ورق

لازم به ذکر است سوراخ شدگی جزء موارد مهم دیگر نحوه تشخیص معایب ورق و محصولات گالوانیزه محسوب می شود. در بعضی از مواقع به دلیل اینکه غلتک ها خیلی بیشتر از اندازه مجاز اجرا می گردد شرایطی را به وجود می آورد تا در سطح مقطی که مدنظر می باشد سوراخ هایی ایجاد شود و این نقص به طور واضح با چشم قابل مشاهده است.

توجه داشته باشید که سوراخ بودن به عنوان یکی از بزرگ ترین عیب ها و مشکلات ورق ها به شمار می آید.

باد کردن یکی دیگر از مواردی است که در مبحث نحوه تشخیص معایب ورق و محصولات گالوانیزه اهمیت زیادی دارد. ممکن است از خود بپرسید که چگونه می توان از وجود این نقص بر روی ورق مطلع شد یا آن را تشخیص داد. در صورتی که شما ورق موردنظر را لمس نماید قادر به حس کردن باد کردگی خواهید بود.

لکه، خراش و ساییدگی سطح ورق

در مطلب نحوه تشخیص معایب ورق و محصولات گالوانیزه باید بدانید که بر روی بعضی از ورق ها یک سری لکه هایی به رنگ تیره یا سیاه نمایان می گردد و امکان دارد برخی از موارد باعث شوند تا این لکه بر روی ورق به وجود آید. برای نمونه در صورتی که مدت زمان جوشکاری طولانی شود، سرعت پایین باشد،

زمان قرار گرفتن ورق در حوضچه طول بکشد، سرعت خط زیاد نباشد و موارد دیگر فنی به عنوان دلایل ایجاد لکه بر روی ورق به شمار می روند.

نحوه تشخیص معایب و محصولات گالوانیزه که خراش و ساییدگی یکی از این عیب ها بودن نیز اهمیت دارد. برای اصلاح کردن لوله زمانی که کلاف گالوانیزه حرکت را آغاز می نماید گرد و غبار اضافه و ناخالصی هایی که روی سطح وجود دارند منجر به ایجاد شدن خراش و ساییدگی می گردد.

کاربرد ورق گالوانیزه

در مقوله نحوه تشخیص معایب ورق و محصولات گالوانیزه خوب است که کاربردهای ورق گالوانیزه را بررسی کنیم. به کار بردن ورق گالوانیزه مزیت های زیادی را برای مصرف کنندگان به دنبال دارد. چون این محصول دارای مقاومت بالایی می باشد آن را در بیشتر مکان هایی مورد استفاده قرار می دهند که به دوام و مقاومت بالا نیاز است.

گالوانیزه یکی از ورق هایی است که به وسیله روی پوشانندگی انسجام یافته دارد و با اطمینان خاطر می توان آن را در هر محیطی مانند مرطوب و غیره به کار گرفت. همچنین مطمئن باشید که امکان بررسی این ورق ها به راحتی و مشاهده ایرادهای آن با چشم وجود دارد.

ورق های گالوانیزه دارای کاربردهای بسیار مناسبی هستند که می توان به استفاده در قطعه های فلزی وسایل خانگی، کابل های مختلف، کانال های هوا، انواع گوناگون دودکش ها، مخازن آب و ذخایر انرژی و غیره اشاره کرد.

 

کاربرد ورق گالوانیزه

 

سخن پایانی

در این مطلب مواردی را ذکر کردیم که به شما در نحوه تشخیص معایب ورق و محصولات گالوانیزه کمک زیادی خواهند کرد. از جمله ورق هایی که در صنعت فولاد موجود می باشند می توان به ورق های سرد و گرم اشاره کرد و هر یک از این ورق ها دارای قیمت های متفاوتی هستند.

لازم به ذکر است که ورق گالوانیزه از سطح براق و صاف برخوردار است و میزان شفافیت آن در مقایسه با ورق های دیگر بسیار بیشتر می باشد. ولی بعد از نورد ورق بعضی از معایب به وجود می آیند که مورد توجه قرار دادن آنها اهمیت خیلی زیادی دارد و به همین دلیل است که نحوه تشخیص معایب ورق و محصولات گالوانیزه به عنوان یکی از موضوعات اساسی و مهم به شمار می آید. باد کردن، سوراخ شدن، خراش، ساییدگی و غیره برخی از معایب این ورق ها هستند.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

روش های تولید ورق های فولادی

انواع ورق های فولادی

https://ahanhyper.com//?p=14109

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *