امروز : شنبه 23 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

نحوه انتخاب پیمانکار

یکی از وظایف بسیار مهم مدیریت پروژه ها؛ انتخاب درست و صحیح پیمانکار می باشد. امروزه پیمانکاران بسیاری در بازار موجود می باشند به همین خاطر شناخت پیمانکار حرفه ای مناسب تا حدودی سخت و دشوار می باشد. با توجه به این که پروژه های ساختمانی به ایجاد دارایی‌های بلندمدت می‌انجامد انتخاب پیمانکاران مناسب که باعث اطمینان از کیفیت اجرایی شوند از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که این بسته به  عملکرد پیمانکار منتخب شما خواهد داشت.

 ساخت و ساز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. بهتر است بدانید در صورتی که شما عزیزان نتوانید پیمانکار مناسبی را انتخاب کنید امکان دارد از محصولات بی کیفیت در ساخت و ساز استفاده کند که این باعث خواهد شد تا کیفیت اجرایی پایین آمده و همچنین خطراتی را نیز به همراه داشته باشد. پس سعی کنید که همیشه در انتخاب پیمانکار دقت داشته باشید. در نحوه انتخاب پیمانکار به هیچ عنوان عجله نکنید و سعی کنید موارد بسیاری از جمله تجربه فنی، سابقه و نمونه کارهای قبلی پیمانکارها را مورد بررسی قرار دهید که بتوانید فرد مناسبی را انتخاب کنید.

انتخاب پیمانکار دارای رتبه از اصول خاصی برخوردار می باشد پس از سپری شدن و انجام تمهیدات لازم و پروژه‌ها باید به سراغ انتخاب پیمانکار بروید. برای انتخاب پیمانکاران دارای رتبه روش ها و مراحل گوناگونی وجود دارد که شما می توانید از آن استفاده نمایید.

 

انتخاب پیمانکار

 

نحوه انتخاب پیمانکار دارنده گرید بر پایه کیفیت و قیمت

بسیاری از افراد سعی می‌کنند تا پیمانکار دارنده گرید را انتخاب کرده و در پروژه های عمرانی از خدمات و تخصص آن ها بهره مند شوند. نحوه انتخاب پیمانکار دارنده گرید به شرح زیر می باشد.

در ابتدا سعی کنید فهرستی را تهیه کنید. در مرحله بعد باید یک فهرست کوتاه برای سنجش عملکرد پیمانکاران و همچنین انتخاب پیمانکار دارای صلاحیت را تهیه نمایید. این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که باید به آن توجه نمایید.

در مرحله سوم پس از اینکه لیست پیمانکاران در فهرست کوتاه آماده شد باید برای آن ها پیشنهادات خود را ارسال کرده و یا به صورت حضوری با آن ها ملاقات نمایید و پیشنهاد خود را اعلام نمایید. پس از تهیه و تحویل پیشنهادات خود پیمانکاران سعی می‌کنند آن را مورد ارزیابی فنی قرار دهند. در مرحله بعد مبلغ تعیین شده پیشنهاد مالی مورد بررسی قرار گرفته و پیمانکار مد نظر انتخاب خواهد شد. بهتر است بدانید که بر اساس قیمتی که پیمانکار منتخب پیشنهاد کرده است قرارداد بسته خواهد شد.

 

نحوه انتخاب پیمانکار دارنده گرید بر پایه کیفیت و قیمت

 

نحوه انتخاب پیمانکار بر اساس کیفیت

یکی دیگر از روش های نحوه انتخاب پیمانکار بر اساس کیفیت می باشد که باید در ابتدا سعی کنید فهرست بلندی را تهیه کنید. برای سنجش عملکرد پیمانکاران دارای صلاحیت یک فرصت کوتاه تهیه کنید. پس از تهیه پیشنهادتان باید ارزیابی فنی پیمانکاران را انجام دهید. پس از ارزیابی پیمانکاری که بیشترین امتیاز را به دست آورده باشد انتخاب خواهد شد. پس از انتخاب پیمانکار باید پاکت مربوط به قیمت پیشنهادی پیمان کار را باز کرده و بررسی کنید که در صورت تایید قیمت قرارداد بسته خواهد شد.

انتخاب پیمانکار مناسب

توجه داشته باشید پیمانکار باید بتواند در مواقع بروز مشکلات در محل حاضر شده و پیشنهاد داده مناسبی را برای رفع مشکلات ارائه دهد. همچنین بهتر است بدانید که یک پیمانکار باید گواهی نامه ها و لایسنس های فنی خود را نیز به شما ارائه دهد. گزینه دیگری که پیمانکاران معتبر ان را انجام می دهد این است که به نام آن بیمه نامه های مرتبط با پرسنل خود را به شما ارائه خواهد داد.

 همچنین دارای چندین تجربه چندین ساله به عنوان یک الگو در شغل خود می باشد. پیمانکاران حرفه ای تلفن و نشانی پروژه‌های قبلی خود را برای بررسی کیفیت کار خود و همچنین میزان رضایت مشتریان قبلی به شما ارائه خواهند داد. از دیگر وظایف یک پیمانکار  می توان به این موارد اشاره کر که تمامی نقشه ها، دستورالعمل ها، محاسبات و پروژه های تکمیل شده را باید به کارفرما تحویل دهد.

 

انتخاب سازنده

 

انتخاب سازنده

توجه داشته باشید که انتخاب سازنده به معنی انتخاب یک شریک تجاری برای مدت چند سال می باشد. یکی از مهمترین نکات قرارداد مشارکت در ساخت انتخاب یا روش انتخاب سازنده است، بر اساس چیزی که عرف جامعه می باشد معمولا متصدی این کار مشاورین املاک می باشد و مالکین می توانند به مشاوره مراجعه کرده تا نسبت به انتخاب سازنده اقدام نمایند.

 البته در نظر داشته باشید که شما باید همواره سعی کنید تا در انتخاب سازنده دقت داشته باشید. در صورتی که شما انتخاب مناسب و درستی داشته باشید بدون شک می‌توانید از عملکرد سازندگان اطمینان داشته باشید. برخی از افراد سعی می‌کنند تا برای اینکه هزینه کمتری پرداخت کنند از اجناس تقلبی و بی کیفیت استفاده کند که این باعث می‌شود تا سازه به سرعت در اثر گذشت زمان دچار خرابی شود.

 به همین خاطر انتخاب سازنده از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که شما باید سعی کنید از مشاورین کمک گرفته تا در انتخاب سازندگان برتر به شما کمک کند. برخی از افراد با اینکه زمین مالک را دریافت می‌کنند اما هیچ سازه‌ای را نمی سازند و این باعث می شود تا به مالکین ضرر وارد شود.

معرفی فروشگاه آهن هایپر

همان طور که ذکر شد امروزه ساخت و ساز بسیار رواج پیدا کرده است. بسیاری از فروشگاه ها جهت فروش محصولات فولادی مورد نیاز در ساختمان سازی اقدام می کنند. به همین خاطر شما باید همواره سعی کنید تا محصولات فولادی و آهن آلات مورد نیاز را برای ساخت و ساز از طریق فروشگاه های معتبر تهیه کنید.

 یکی از فروشگاه هایی که چندین سال در این زمینه فعالیت دارد؛ فروشگاه تخصصی آهن هایپر می باشد. این فروشگاه با سابقه طولانی مدتی که دارد با تولیدکنندگان داخلی و خارجی شناخته شده کار می کند. محصولات باکیفیتی را روانه بازار می‌کند که شما با اطمینان خاطر از کیفیت و مرغوب بودن محصولات می توانید آن را انتخاب کرده و در کاربردهای مد نظر خود از آن بهره مند شوید.

 برخی از محصولاتی که توسط این مجموعه ارائه می گردد می توان به محصولاتی همچون انواع میلگرد، ناودانی، نبشی، پروفیل، انواع ورق های گالوانیزه، ورق سیاه و رنگی و … اشاره کرد. شما عزیزان این محصولات را می توانید از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ تهیه و خریداری نمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

انتخاب پیمانکار در کدام فاز انجام میشود؟

https://ahanhyper.com//?p=25326

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *