امروز : جمعه 12 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

نحوه آهن کشی سقف شیروانی

استفاده از سقف های شیروانی کاربرد زیادی دارد. این سقف ها در انواع مختلفی موجود می باشند. در این‌ مبحث قصد داریم به بررسی نحوه آهن کشی سقف شیروانی بپردازیم. از شما همراهان گرامی دعوت می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتها همراه ما باشید.

سقف شیروانی چیست ؟

در ابتدای مبحث معرفی نحوه آهن کشی سقف شیروانی ابتدا باید با سقف شیروانی آشنا شوید. سقف شیروانی یک سقف کاذب است که نمای ساختمان را زیباتر می کند. همچنین سقف ها در جمع آوری آب باران و برف و جلوگیری از نم زدگی سقف خانه کاربرد دارند. این سقف ها از روبرو به شکل مثلث بوده و دارای شیب کم یا زیاد هستند. کمترین شیب این سقف ۱۵ درجه و بیشترین شیب آن ۷۰ درجه است.

در مناطقی مثل شهرهای شمالی که باران و برف زیاد می بارد این سقف کاربرد بیشتری دارد چون از ساختمان در برابر آب و صدمات وارده جلوگیری می کند. در ساخت این سقف از مصالحی چون سفال، چوب، فلز و… استفاده می شود. متریال های به کار رفته در سقف شیروانی هر کدام از ویژگی های مخصوص به خود برخوردار هستند پس به موقعیت آب و هوای منطقه برای انتخاب صحیح سقف شیروانی توجه کنید.

 

انواع سقف شیروانی

 

انواع سقف شیروانی

سقف شیروانی در انواع مختلفی ساخته می شود که در ادامه آن ها را شرح می دهیم:

سقف شیروانی گالوانیزه: سقف شیروانی گالوانیزه با ورق طرح سفال گالوانیزه اجرا می‌شود که هم سبک وزن بوده و هم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد.

سقف شیروانی با سنگ لوح: این سنگ ها مقاومت بالایی دارند. در سبک مدرن و قدیمی می توان از سقف شیروانی با سنگ لوح استفاده کرد. این سقف علاوه بر زیبایی که دارد قیمت بالایی نیز دارد.

سقف سفالی: سفال یکی از مصالح پرکاربرد است که از نظر مقاومت در حد پایینی می باشد. سفال یک متریال خاص است که می توانید با استفاده از آن ساختمان را به سبک قدیمی در آورید.

سقف کامپوزیتی: سقف کامپوزیتی نسبت به بقیه مدل ها هزینه کمتری دارد و نصب آن آسان است. همچنین در انواع و رنگ های مختلفی موجود می باشد. به دلایل فوق سقف کامپوزیتی طرفداران زیادی دارد.

سقف آندولین: با توجه به مبحث نحوه آهن کشی سقف شیروانی باید ذکر کنیم که سقف آندولین مقاومت و انعطاف پذیری بالایی دارد در نتیجه طول عمر زیادی هم دارد. رنگ پذیری این سقف با روش خاصی انجام می شود که تحت شرایط سخت آب و هوایی رنگ آن حفظ شده و آسیب نمی بیند. همچنین این سقف در مقابل آب نفوذپذیری کمی دارد.

سقف بتنی: سقف بتنی علاوه بر مقاومت زیادی که دارد ارزان قیمت است. استفاده از این سقف آسان بوده و به راحتی روی هم قرار می گیرند. همچنین سقف بتنی از نظر ظاهری شبیه به تایل های سفالی است.

سقف شیروانی چوبی: در گذشته برای ساخت سقف های شیروانی از چوب استفاده می شد ولی امروز محبوبیت خود را از دست داده است. این سقف ها در برابر آتش سوزی آسیب پذیری زیادی دارد و به همین دلیل خیلی کم مورد استفاده قرار می گیرد. در ساختمان هایی که می‌خواهند سبک قدیمی بودن آن را حفظ کنند از این سقف استفاده می شود.

 

نحوه آهن کشی سقف شیروانی

 

آهن کشی سقف شیروانی

برای نصب سقف شیروانی به طور کلی ۵ مرحله لازم است. در ادامه به توضیح مراحل آهن کشی سقف شیروانی خواهیم پرداخت.

مرحله اول: در اولین مرحله نیاز است که ورق شیروانی را به صورت طولی به وسیله فرز، اره گرد بر و یا قیچی مخصوص برش دهید. دستگاه  فرض و اره گردبر نسبت به قیچی سرعت بالاتری دارند ولی کار با قیچی مخصوص برای برش دادن ورق شیروانی ایمن تر می باشد.

مرحله دوم: در این مرحله آهن کشی سقف شیروانی به این صورت است‌ که به وسیله مته لبه های ورق شیروانی را بایستی سوراخ کرد. برای ایجاد سوراخ از از سر مته ۵ میلی متری استفاده کرده و از لبه ورق به اندازه ۱۵.۳ الی ۲۰.۴ سانتی متر فاصله بگذارید.

مرحله سوم: در این مرحله ورق ها را به طور افقی روی خرپاها یا شاه تیرها قرار داده و به آرامی شروع به نصب نمایید. بهتر است با استفاده از پلاستیک یا نوار چوب انتهای ورق ها را ببندید تا باران و باد به راحتی به زیر ورق نفوذ نکند.

مرحله چهارم: برای محکم و ثابت کردن ورق شیروانی به تیر ها از پیچ استفاده کنید. بهتر است از پیچ های ۱۰ تا ۵.۲ سانتیمتری و واشرهای پلی کربنات استفاده شود. با این ورق ها تمام طول سقف را بپوشانید. ورق بعدی را که می خواهید نصب کنید ۵.۵ سانت روی ورق کناری آورده سپس پیچ و مهره کنید.

مرحله پنجم: بعد از تمام شدن کار تمامی این مراحل را برای سمت دیگر سقف نیز انجام دهید. در قسمت های مشترک هر دو طرف بر روی سقف از یک کلاهک استفاده کنید.

 

ویژگی های سقف شیروانی

 

ویژگی های سقف شیروانی

در ادامه مبحث آهن کشی سقف شیروانی باید ذکر شود سقف های شیروانی ویژگی های زیادی دارند. از جمله این ویژگی ها می توان به مقرون به طرفه بودن آن اشاره کرد. همچنین این سقف ها در برابر رطوبت و تغییرات دما استحکام و مقاومت بالایی دارند. یکی دیگر از ویژگی های این سقف مقاومت آن در برابر زنگ زدگی و خوردگی می باشد. در مناطق مرطوب امکان به وجود آمدن قارچ و خزه در خانه هست ولی این سقف ها در برابر قارچ و خزه مقاوم هستند.

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی از جمله انواع ورق های فولادی، ورق استیل، ورق قطعات، ورق سیاه، تیرآهن نرمال و ورق گالوانیزه و … می باشد. شما مخاطبان گرامی جهت سفارش این محصولات می توانید از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمائید. جهت دریافت مشاوره و راهنمایی های لازم با کارشناسان مجموعه آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

نحوه آهن کشی نمای ساختمان

https://ahanhyper.com//?p=38287

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *