امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

نبشی اسپیرال چیست و چه کاربردی در صنعت دارد؟

مقاطع فولادی زیادی وجود دارند که هر کدام دارای کاربرد و ویژگی هایی هستند. نبشی یکی از این مقاطع است که در انواع مختلفی ساخته می شود.‌ در این مبحث قصد داریم به بررسی نبشی اسپیرال و کاربرد آن در صنعت بپردازیم. در صورتی که می خواهید با این مقاطع آشنا شوید؛ همراه ما باشید.

در ابتدای مبحث نبشی اسپیرال بهتر است اول با نبشی آشنا شوید. نبشی پروفیلی است که دارای دو ضلع عمود بر هم بوده که از دو بال و یک جان تشکیل شده است‌. این محصول در دو نوع بال مساوی و بال نامساوی موجود است که هر کدام برای کاربردی استفاده می شود. در نوع بال مساوی آن اندازه دو بال ها با هم برابر است ولی در مقاطع بال نامساوی اندازه بال های آن با هم فرق دارد. ناگفته نماند که این روش به دو صورت نورد سرد و گرم تولید می شود. هر کدام از این نبشی ها خود دارای انواعی هستند که با توجه به روش تولید آن کاربرد دارند.

نبشی اسپیرال

معرفی نبشی اسپیرال

نبشی اسپیرال یکی از مقاطع پر کاربرد است که در صنعت به خصوص ساختمان سازی به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. سطح مقطع این پروفیل شبیه به L بوده و دارای دو ضلع عمود بر هم است. در صورتی که این بال ها با هم برابر باشند نبشی بال مساوی است که نبشی اسپیرال یکی از انواع این مقاطع به شمار می رود. این محصول در سایزهای ۳×۲۰×۲۰ الی ۵×۵۰×۵۰ تولید و عرضه می شود.

این محصول به عنوان نبشی گرم نوردیده بال مساوی نیز در بازار شناخته شده است. این محصول در ضخامت های مختلف و مطابق با استاندارد تولید شده و در تهیه آن از مواد اولیه مرغوب استفاده می شود. استاندارد ملی ایران ISIRI و استاندارد روسی GOST 380 در تولید این محصول به کار می رود. رایج ترین طول این مقاطع ۶ متر است ولی به درخواست مشتری می توان آن را تغییر داد.

ویژگی نبشی اسپیرال

نبشی اسپیرال ویژگی های زیادی دارد که سبب استفاده زیاد از آن در صنایع شده است. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

انعطاف پذیری این مقاطع زیاد بوده و در زمان سوراخکاری یا کارهای این چنینی آسیبی نمی بیند. استحکام و طول عمر بالا از دیگر ویژگی های این محصول می باشد. کیفیت این محصول بالا بوده و تنوع زیادی دارد. همچنین مشخصات و ابعاد این محصول استاندارد است.

ویژگی نبشی اسپیرال

کاربرد نبشی اسپیرال در صنعت

نبشی اسپیرال با توجه به ویژگی های زیادی که دارد در صنایع بسیار کاربرد دارد. این کاربردها به شرح زیر می باشد:

از این مقاطع در ساخت خرپا، اتصال تیرآهن ها، اتصال پل به ستون و … استفاده می شود. همچنین برای ساخت اتاق آسانسور و دکل های انتقال نیرو نیز از این محصول استفاده می شود. به عنوان یکی دیگر از کاربردهای این مقاطع فولادی می توان به استفاده در ساخت بادبندهای مختلف اشاره کرد. به طور کلی در مواردی چون ساخت ماشین آلات صنعتی که کیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است از این محصول استفاده می شود.

روش تولید نبشی اسپیرال

این نبشی به صورت نورد گرم تولید شده و برای ساخت آن از شمش های فولادی با کیفیت بالا استفاده می شود. این شمش ها را در انداز های مشخص به درون کوره های حرارت منتقل کرده سپس آن را از بین غلتک ها عبور می دهند تا ضخامت آن کاهش یابد. ضمن کاهش ضخامت طول آن نیز افزایش یافته و در نهایت به صورت نبشی در می آید.

روش تولید نبشی اسپیرال

خرید نبشی اسپیرال

همان طور که متوجه شدید این نوع نبشی از جمله انواع پرکاربرد و پر استفاده می باشد. فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی از جمله انواع نبشی، ورق فولادی، تیرآهن و …. می باشد. هر یک از انواع این محصولات در کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. مرغوب بودن این محصولات از اهمیت بالایی برخوردار است. شما مخاطبین گرامی جهت خرید نبشی اسپیرال و دیگر  محصولات فولادی در ابعاد و سایزهای مختلف می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com اقدام کنید. جهت دریافت مشاوره های لازم با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

نبشی اسپیرال چیست؟

این مقطع پروفیلی شبیه L بوده و دو بال مساوی عمود بر هم دارد.

کاربرد نبشی اسپیرال را بیان کنید؟

در مواردی که کیفیت بالا بسیار مهم است از این محصول استفاده می شود.

روش تولید نبشی اسپیرال را ذکر کنید؟

فرایند تولید نبشی اسپیرال

این محصول به روش نورد گرم تولید می شود.

https://ahanhyper.com//?p=72708

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *