امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

نبشی استنلس استیل چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ممکن است تعداد زیادی از افراد در مورد اینکه نبشی استنلس استیل چیست و چه کاربردهایی دارد؟ هیچ گونه آگاهی نداشته باشند. نبشی استنلس استیل به نبشی آهنی شباهت دارد ولی به دلیل اینکه برای تولید و ساخت آن آلیاژ استنلس استیل به کار رفته است مشخصات و موارد استفاده آن با نبشی های آهنی تفاوت دارد.

لازم به ذکر است که کاربردهای استنلس بسیار زیاد و متنوع می باشد. از نام نبشی های استنلس استیل کاملا پیدا می باشد که برای ساخت این کالاها فولاد ضد زنگ مورد استفاده قرار گرفته است. در واقع باید گفته شود که همین موضوع باعث شده است تا برخلاف انواع آهنی به ضد زنگ یا گالوانیزاسیون نیاز نداشته باشند. برای اینکه این مسئله را بهتر متوجه شوید در ادامه توضیح خواهیم داد که دقیقا نبشی استنلس استیل چیست و چه کاربردهایی دارد؟ همچنین انواع آن را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهیم.

تعریف استنلس استیل

در موضوع نبشی استنلس استیل چیست و چه کاربردهایی دارد؟ لازم است که استنلس استیل را تعریف کنیم. استنلس استیل که منظور همان فولاد ضد زنگ می باشد به عنوان یک آلیاژ از فولاد به شمار می آید و چون دارای درصد بسیار زیادی از کروم است در مقابل آسیب هایی مانند: خوردگی و حتی زنگ زدگی مقاومت بالایی دارند.

همچنین هنگامی که در مقابل عوامل محیطی از جمله رطوبت و اکسیژن قرار می گیرد اکسید نخواهد شد. برعکس فلزهایی همچون گالوانیزه که آبکاری شده اند اگر خراش و صدمه ای بر روی سطح فلز به وجود آید باعث از بین رفتن لایه ضد زنگ و خوردگی فلز نمی شود.

فلز آلیاژهای زیادی دارد که براساس نوع در صنایع گوناگونی به کار می رود. در بخش بعدی مطلب نبشی استنلس استیل چیست و چه کاربردهایی دارد؟ در مورد بعضی از آلیاژهای مورد استفاده در ساخت نبشی صحبت می کنیم.

 

تعریف استنلس استیل

نبشی استنلس استیل 304

در پاسخ به سوال نبشی استنلس استیل چیست و چه کاربردهایی دارد؟ باید گفته شود که نبشی استنلس استیل به عنوان یکی از پروفیل های ساختمانی بسیار مهم می باشد و به شکل آمیخته یا جداگانه به عنوان مصالح به کار گرفته می شود. 304 جزء یکی از پرمصرف ترین آلیاژهای استیل محسوب می شود و  تعداد خریداران آن روز به روز در حال افزایش می باشد.

فولاد 304 با استفاده از 19 درصد کروم و 8 درصد نیکل ساخته شده است. از خاصیت ضد زنگ برخوردار می باشد و در بعضی صنایع به فولاد 18-8 نیز معروف است. این کالا برابر با 170 مگاپاسکال تنش تسلیم دارد و می تواند تا 485 مگاپاسکال تنش را تحمل نماید. استیل سری 300 در مقابل خوردگی مقاوم است و نبشی هایی که با این آلیاژ تولید شده اند در جاهایی به کار می روند که مرطوب بوده و شدت خوردگی در آنها زیاد می باشد.

انواع نبشی استنلس استیل از لحاظ ظاهری

در این بخش مطلب نبشی استنلس استیل چیست و چه کاربردهایی دارد؟ انواع مختلف این محصول از نظر شکل ظاهری که شامل نبشی بالا مساوی و بال نامساوی می شود را بررسی می کنیم. نبشی بال مساوی از دو بال عمود بر یکدیگر برخوردار می باشد و بال ها اندازه یکسانی دارند.

بال نامساوی یکی دیگر از انواع نبشی استنلس استیل می باشد. از نام این کالا به طور کامل می توان متوجه شد که بال ها دارای اندازه یکسانی نمی باشند و برای اینکه آنها در نقشه نمایش داده شوند اندازه هر دو بال را مورد استفاده قرار می دهند.

در مقوله نبشی استنلس استیل همچنین باید گفته شود که قیمت این کالا با توجه به نرخ دلار، سایز، ابعاد، وزن، میزان عرضه و تقاضا، هزینه جا به جایی تعیین می شود.

مهمترین کاربردهای نبشی استنلس استیل

همانطور که در بخش قبلی به سوال نبشی استنلس استیل چیست و چه کاربردهایی دارد؟ پاسخ دادیم این نوع محصول در محیط هایی مورد استفاده قرار می گیرد که میزان خوردگی در آنها خیلی شدید می باشد. البته لازم است این نکته را درنظر بگیرید که ویژگی ضد خوردگی آن اغلب در مکان های مرطوب می باشد و هنگامی که با آلاینده ها، آب سنگین و غیره برخورد می کنند ممکن است دچار خوردگی شوند.

یکی از مهمترین کاربردهای نبشی استنلس استیل این است که از آن در ساخت خرپا استفاده می شود.

علاوه براین برای ساخت دکل های مخابراتی به کار گرفته می شود و در فونداسیون ساختمان، ساخت آسانسور، متصل کردن پل به ستون، تولید ماشین آلات و لوازم صنعتی نیز کاربردهای بسیار زیادی دارد. به کار بردن نبشی استنلس استیل برای تولید دکل های انتقال نیرو یکی دیگر از کاربردهای آن است.

 

مهمترین کاربردهای نبشی استنلس استیل

 

سخن پایانی

در این مقاله به سوال نبشی استنلس استیل چیست و چه کاربردهایی دارد؟ پاسخ دادیم. با وجود اینکه نبشی استیل استنلس شبیه نبشی آهنی می باشد ولی از آنجایی که در ساخت آن آلیاژ استنلس استیل به کار رفته است به همین جهت کاربردها و همچنین ویژگی های این محصول با انواع آهنی کاملا تفاوت دارد.

برای ساخت نبش های استنلس استیل از فولاد ضد زنگ استفاده شده است و به همین دلیل برعکس نبشی های آهنی به ضد زنگ یا گالوانیزاسیون احتیاج نخواهد داشت. در مطلب  نبشی استنلس استیل چیست و چه کاربردهایی دارد؟ ذکر کردیم که استیل آلیاژهای زیادی دارد که براساس نوع در صنایع گوناگون کاربرد دارد.

304 به عنوان یکی از آلیاژهای استیل بسیار پرکاربرد به شمار می آید و میزان تقاضای آن روز به روز در حال افزایش یافتن است. نبشی بال مساوی و بال نامساوی انواع نبشی استنلس استیل از نظر شکل ظاهری هستند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

 

مقالات مرتبط:

نبشی کرنربید چیست و نصب آن چگونه است ؟

نبشی آلومینیومی چیست؟ + بررسی انواع و کاربردهای آن

شرکت فولاد جاوید بناب 

https://ahanhyper.com//?p=13993

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *