امروز : شنبه 23 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

میلگرد گالوانیزه چیست؟

میلگرد گالوانیزه چیست؟ یکی از انواع مصالحی که برای ساختمان سازی بیشترین کاربرد را دارد؛ میلگرد ها می باشد. در واقع اتکای باریک فلزی نقش بسیار مهمی در استحکام سازه را برعهده دارد. اما بدون شک این نوع وسیله انواع مختلفی دارد و استفاده از هر کدام از آن ها مزیت‌های بسیاری را به همراه دارد. به عنوان مثال می‌توان گفت میلگرد گالوانیزه جز میلگرد های پر کاربرد می باشد و در موارد گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد.

در این مقاله از سری مقالات اهن هایپر سعی می کنیم به پاسخ میلگرد گالوانیزه چیست؟ مزایای میلگرد و قیمت میلگرد بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

میلگرد گالوانیزه

برای پاسخ به میلگرد گالوانیزه چیست؟ شما را با این نوع میلگرد آشنا کنیم. میلگرد گالوانیزه میله ای فولادی می باشد با مقطع عرضی دایره که بر اساس قطر مقطع عرضی دسته بندی می شود این قطر به میلیمتر بیان خواهد شد. توجه داشته باشید این نوع از میلگردها از جنس فولاد با روکش گالوانیزه ساخته می‌شود که استفاده اصلی آن ها برای مقاوم سازی سازه ها در ساخت و ساز می باشد.

 توجه داشته باشید که این محصول در برابر خوردگی حدود ۴۰ برابر بهتر از میلگردهای بدون پوشش می باشد. به طور کلی می توان گفت پوشش گالوانیزه باعث می‌شود تا میلگرد دیرتر آسیب ببیند. در واقع گالوانیزه یک پوشش محافظ است که از فولاد محافظت خواهد کرد. با در نظر گرفتن پوشش اپوکسی و گالوانیزه می‌توان ذکر کرد که وجود گالوانیزه عملکرد بهتری داشته و ولی از پوشش اکسید گران‌تر و هزینه بیشتری دارد.

 

میلگرد گالوانیزه

 

در ادامه مبحث میلگرد گالوانیزه چیست؟ باید بدانید که با توجه به مزایای گالوانیزه مثل طول عمر و دوام و مقاومت در برابر خوردگی ارزش پرداخت هزینه بالاتر را دارد. همچنین از ترک خوردن بتن و خرد شدن یا به اصطلاح زنگ زدن اسکلت فلزی جلوگیری می‌کند که از دیگر مزایای آن به حساب می آید. همچنین نسبت به باقی میلگردهای چسبندگی بالا و اتصال محکم آن با زمین بتنی می باشد.

 این میلگردها به خاطر مقاومت نسبت به خوردگی دارای ظاهر زیبایی نیز می‌باشد. این امر دلیل کاربرد میلگرد های گالوانیزه در بناهای عمومی به شمار می‌رود که دارای جنبه نمادین می باشد. مثل خانه اپرای سیدنی و تئاتر ملی لندن و غیره

روش گالوانیزه کردن میلگرد

 در ادامه مبحث میلگرد گالوانیزه چیست؟ باید ذکر کنیم که در شروع میلگرد فولادی در محلول هایی که دارای قابلیت حذف و پاک کردن اکسید ها روغن و آلودگی های دیگر می باشند غوطه ور خواهد شد. پس از اینکه آلاینده‌ها از سطح ان حذف شد میلگرد در یک حمام روی مایع بوده و غوطه ور خواهد شد. سپس باید در دمای ۴۵۰ درجه سانتیگراد به آن حرارت وارد شود.

 توجه داشته باشید که میلگرد باید در شرایط مطابق با استانداردها و برای رسیدن به خاص محسوب شود که این روش غوطه ورداغ می باشد. بهتر است بدانید پوشش روی و میلگرد فولادی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. چرا که این پوشش دارای نقش حفاظتی بوده و باید در شرایط حمل و نقل  از سطح فولاد جدا نشود تا به آن آسیبی وارد نشود.

 

روش گالوانیزه کردن میلگرد

 

خواص مکانیکی میلگرد گالوانیزه

در ادامه مبحث میلگرد گالوانیزه چیست؟ خواص مکانیکی این محصول را بیان می کنیم. برخی از پوشش ها به خاطر به راحتی از طریق برخوردها در محل کار، در حین حمل و نقل دارند که مثل رنگ باید خراش آسیب دیده و قابل نفوذ می باشند. اما پوشش گالوانیزه حتی با وجود خراش نیز همچنان می‌تواند توسط حفاظت کاتدی مانع از رسیدن صدمه به آن شود.

گالوانیزه از نظر الکتروشیمیایی فعال تر از فولاد بوده که باعث می‌شود تا برای اینکه با قرار گرفتن میلگرد گالوانیزه در محیط خورنده ترجیحی خورده شده و پوشش فداشونده باشد. بهتر است بدانید استفاده از تقویت کننده های فولادی برای جلوگیری از شکست ترد در رابطه می‌باشد که باعث می‌شود خواص مکانیکی بتن را افزایش دهد. اما باید حفاظتی میلگرد در برابر خوردگی ولی داغ پوشش گالوانیزه ایجاد خواهد شد.

 در نظر داشته باشید که اگر چه از نظر دما بالا برای پوشش دهی میلگرد استفاده می شود. اما به هیچ عنوان خواص مکانیکی آن کاهش پیدا نمی کند. فولاد تقویت شده تحت بارگذاری در دمای متناوب در معرض یک محیط خورنده در شرایط گالوانیزه عملکرد بهتری را به همراه خواهد داشت.

مزایای میلگرد گالوانیزه

میلگرد گالوانیزه چیست؟ حال که این سوال را برای شما پاسخ دادیم. در اینجای مزایای این محصول را برای شما بیان می کنیم.

حفاظت کاتدیک: توجه داشته باشید که سطح میلگرد گالوانیزه علاوه بر اینکه فلز داخلی را در برابر خوردگی محصول می کند؛ حفاظت کاتدی نیز به وجود می آورد که به این معنا است که لایه حفاظت و فولادی را درصد فولاد ایجاد خواهد کرد.

 

مزایای میلگرد گالوانیزه

 

مقاومت در برابر خورندگی: توجه داشته باشید در فرآیند تولید میلگرد گالوانیزه استفاده می‌شود که از میلگرد در برابر خوردگی محافظت خواهد کرد یعنی در واقع به عنوان یک مانع عمل می‌کند.

ایجاد پیوند قوی تر با بتن: میلگرد گالوانیزه نسبت به میلگردهای دیگر پیوند قوی‌تری با بتن ایجاد خواهند کرد که این پیوند سازه ای قوی‌تری را ایجاد می‌کند.

استحکام بیشتر نسبت به فولاد: زمانی که روکش مخصوص را به فولاد اضافه می‌کند سختی آن افزایش پیدا خواهد کرد. استحکام میلگرد گالوانیزه بیشتر از فولاد و میلگرد معمولی می باشد.

در این مطلب به پاسخ سوال میلگرد گالوانیزه چیست؟ پرداختیم و این محصول را به همراه مشخصات و کاربرد آن را به شما عزیزان معرفی کردیم. در صورت مورد نیاز به طراحی محصول مناسبی را انتخاب نمایید و از آن بهره مند شوید. توجه داشته باشید مجموعه آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی و آهن آلات می باشد که این محصولات در سایزهای مختلف وجود دارد.

با توجه به کاربرد مورد نظر خود می توانید از نوع مناسب آن بهره مند شوید. جهت تهیه و خرید این محصول از طریق وبسایت https://ahanhyper.com اقدام نمایید. در هر مرحله از خرید که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید. همچنین بهتر است بدانید که شما بازدید کنندگان عزیز می توانید این محصولات را از هر استان ایران و سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

میلگرد عصایی و کاربرد آن در ساختمان‌سازی

میلگرد درون بتن چه کاربردی دارد؟

میلگرد پیچشی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

میلگرد بازالت چیست و چه کاربردی دارد؟

https://ahanhyper.com//?p=25309

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *