امروز : جمعه 12 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

میلگرد کدام کارخانه ها تقاضای بیشتری دارد؟

میلگرد کدام کارخانه ها تقاضای بیشتری دارد؟ میلگرد، پروفیلی است که در مدل های متفاوتی تولید می شود. این محصول کاربرد بسیار زیادی دارد و یکی از مهمترین کاربرد آن در صنایع ساخت و ساز و ساختمان می باشد. این گونه از محصولات در دو مدل بدون آج و آجدار تولید شده اند. میلگرد های بدون آج ساده هستند و از نظر ظاهری با میلگرد های آجدار تفاوت بسیار زیادی دارند.

علاوه بر این کاربرد این دو میلگرد با یکدیگر متفاوت است. امروزه در کشور ما کارخانه های بسیار زیادی اقدام به تولید میلگرد می کنند. این محصولات از جنس فولاد تولید می شوند و تولید کنندگان میلگرد همواره می کوشند تا این نوع آلیاژ ها را با کیفیت بسیار بالا و به صورت استاندارد تولید کنند.

 

میلگرد کدام کارخانه ها تقاضای بیشتری دارد؟

 

امروزه به علت پیشرفت صنعت فولاد سازی تعداد کارخانه های تولید میلگرد در کشور ما افزایش یافته است. به همین خاطر دیگر نیاز به واردات این محصولات نداریم. آیا می دانید میلگرد کدام کارخانه ها تقاضای بیشتری دارد؟

  • کارخانه کوثر اهواز

یکی از بزرگترین کارخانه هایی که در کشور ما اقدام به تولید انواع سازه مقاومتی میلگرد می کند، کارخانه کوثر اهواز است. این کارخانه در سال ۱۳۴۲ تاسیس شد و از آن زمان تا به حال توانسته جزو یکی از بزرگترین تولید کنندگان میلگرد شود.

این کارخانه انواع میلگرد های آجدار و بدون آج را با استاندارد های گوناگون تولید می کند. علاوه بر این باید بیان کنیم که کنترل کیفی کارخانه کوثر اهواز بسیار بالا است و همواره می کوشد تا بهترین میگرد ها را وارد بازار داخلی کشور کند.

  • کارخانه فولاد کویر در کاشان

کارخانه فولاد کویر کاشان در سال ۱۳۷۹ تاسیس شد. این کارخانه در این زمان کم توانست جزو یکی از بهترین تولید کنندگان میلگرد در ایران شود. این کارخانه در سال ۱۳۸۶ به صورت رسمی معرفی شد و توانست میلگرد هایی مستحکم و قابلیت جوش پذیری بالا تولید کند.

  • کارخانه فولاد خراسان

یکی دیگر از بهترین کارخانه های تولید میلگرد مجتمع فولاد خراسان است. این کارخانه طبق استاندارد کار می کند و به تولید میلگرد های ساده و میلگرد آجدار جناقی و آجدار مارپیچ تولید و عرضه می کند. علاوه بر این باید بیان کنیم که کارخانه فولاد خراسان محصولات خود را با استفاده از تکنولوژی کوئنچ تمپر به مرحله تولید می رساند.

  • کارخانه فولاد آذربایجان میانه

این کارخانه با استفاده از بهترین روش اقدام به تولید انواع میلگرد خاص و با کیفیت می کند. علاوه بر این باید بیان کنیم که به علت این که از استانداردهای خاصی در تولید محصولات خود استفاده می کند، جزو یکی از بهترین تولید کنندگان انواع میلگرد در کشور شده است.

  • کارخانه فولاد روهینا

یکی دیگر از بهترین کارخانه های تولید میلگرد در کشور ما کارخانه فولاد روهینا است. این کارخانه در تولید محصولات خود از روش های تخصصی و نوین استفاده می کند. همین موضوع باعث شده تا مقاومت محصولات تولیدی آن بسیار بالا باشد. اما نکته ای که قابل بیان است این است که با این که مقاومت میلگرد هایی که تولید می کند، بسیار خوب است اما این میلگرد ها دارای وزن کمی هستند.

  • ذوب آهن اصفهان

یکی دیگر از کارخانه های تولید میلگرد در کشور ما کارخانه ذوب آهن اصفهان است که استانداردهای خاصی برای تولید بالاترین سطح کیفیت انواع میلگرد استفاده می کند. مثلاً استاندارد هایی که در این کارخانه استفاده می شود جزو استاندارد ملی ۳۱۳۲ است. محصولاتی که در این کارخانه تولید می شوند تقاضای بسیار زیادی از کشورهای همسایه دارند.

بررسی انواع میلگرد

همان طور که بیان کردیم میلگرد ها انواع متفاوتی دارند این گونه از محصولات علاوه بر این که از لحاظ ظاهری تفاوت های زیادی با هم دارند، از لحاظ مقاومت کششی هم با یکدیگر متفاوت اند. این گونه از محصولات نام دیگری دارند که آرماتوربند می گویند. از میلگرد هایی که آجدار هستند برای استفاده در بتن به کار می برند. انواع میلگرد شامل موارد زیر هستند.

  • فایبرگلاس

فایبرگلاس در برابر زنگ زدگی مقاومت بسیار بالایی دارد و به همین جهت به هیچ عنوان زنگ نمی زند. علاوه بر این باید بگوییم یکی از بهترین گزینه ها برای تقویت بتن به حساب می آید. این محصول با ترکیب فیبر کربن و شیشه تولید می شود. به همین علت قابلیت خم پذیری ندارند.

نکته دیگری که باید بیان کنیم این نکته است که فایبرگلاس نسبت به دیگر انواع آماتور ها بخصوص میلگرد اپوکسی قیمت بیشتری دارد. زیرا وزن این آرماتور کمتر از آرماتور اپوکسی است.

 

میلگرد

 

  • میلگرد گالوانیز

گالوانیزه یکی از روش هایی است که برای میلگرد استفاده می شود میلگردی که با استفاده از گالوانیزه تولید می شود در برابر آسیب مقاومت بسیار بالایی دارد علاوه بر این باید ذکر کنیم که میلگرد گالوانیزه بسیار ارزشمند است. به همین علت گالوانیزه مانند فایبرگلاس قیمت بالاتری از اپوکسی دارد.

  • میلگرد اپوکسی

اپوکسی یکی از روکش هایی است که برای میلگرد استفاده می کنند. این آرماتور استحکام بالایی دارد و به علت این که از روکش اپوکسی تولید شده است در برابر زنگ زدگی مقاومت بالایی دارد.

  • فولاد کربن

میلگردی که با استفاده از فولاد کربن تولید می شود میلگرد سیاه می گویند. این نوع میلگرد استحکام بالایی دارد و بهتر است در مناطق شرجی استفاده نشود، زیرا ممکن است زنگ بزند.

  • میلگرد فولاد استنلس

فولاد استنلس جزو گرانترین نوع میلگرد می آید. زیرا مقاومت بسیار بالایی دارد علاوه بر این باید بیان کنیم که این نوع میلگرد از میلگرد آرماتور و یا همان فولاد کربن در برابر زنگ زدگی مقاوم تر است. آن دسته از افرادی که قصد دارند تا از بهترین آرماتور برای پروژه خود استفاده کنند میلگرد فولاد استنلس بهترین گزینه است.

سخن پایانی

میلگرد کدام کارخانه ها تقاضای بیشتری دارد؟ کارخانه های بسیار زیادی هستند که اقدام به تولید میلگردهای آجدار و ساده می کنند، از این کارخانه ها می توانیم به کارخانه ذوب آهن اصفهان و کارخانه فولاد کویر کاشان و کارخانه فولاد خراسان و مجموعه نورد کوثر اهواز اشاره کنیم. این کارخانه ها با استفاده از استانداردهای خاص شروع به کار می کنند.

کارخانه فولاد کویر کاشان در سال ۱۳۷۹ و کارخانه کوثر اهواز در سال ۱۳۴۲ تاسیس شده اند و شروع به کار کرده است. کارخانه فولاد روهینا با استفاده از استاندارد های ۳۱۳۲ ملی اقدام به تولید انواع میلگرد آجدار و ساده می کند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

میلگرد کدام کارخانه سبک تر است ؟

میلگرد کدام کارخانه بهتر است؟

بهترین تولید کنندگان میلگرد در ایران

https://ahanhyper.com//?p=19181

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *