امروز : جمعه 22 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

میلگرد های مورد نیاز برای ساخت ساختمان ها

برای ساختمان سازی از مصالحی مانند میلگرد ها استفاده می شود. امروزه در ساخت بیشتر ساختمان‌ها از میلگرد استفاده می کنند. به همین خاطر محاسبه میلگرد مورد نیاز برای محاسبه هزینه نهایی پروژه از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مقاله قصد داریم انواع میلگرد های مورد نیاز برای ساخت ساختمان ها را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

 انواع اسکلت ساختمان

بهتر است بدانید اسکلت ساختمان معمولاً در دو نوع بتنی و فلزی موجود می باشد. با توجه به شرایط آب و هوایی و همچنین جغرافیای و … باید بتوانید نوع مناسب اسکلت ساختمان را انتخاب کرده و از آن بهره مند شوید.

اسکلت بتنی: از سازه های بتنی معمولاً در ساختمان سازی مدرن استفاده می کنند. اسکلت های بتنی در سازه هایی با بارهای سنگین و چند طبقه مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا مقدار میلگرد مورد نیاز در هر متر مکعب ستون بتنی ۳۵ تا ۴۵ کیلوگرم می باشد.

اسکلت فلزی:  در ساختمان هایی که از اسکلت فلزی به جای ستون های بتنی استفاده می شود معمولاً در اسکلت فولادی از تیر آهن و پروفیل و … استفاده می شود.

 

 انواع اسکلت ساختمان

 

محاسبه میلگرد مورد نیاز در هر ستون

بهتر است بدانید میلگرد مورد نظر در ساختمان ها معمولاً بر اساس سقف و ستون محاسبه خواهد شد. اگر شما اسکلت ساختمان را از نوع بتنی در واقع دارای سقف دال دوطرفه در نظر بگیرید تقریباً در هر ستون تقریبا 65  الی ۸۵ کیلوگرم میلگرد مورد نیاز است. باید سعی کنید از محصولات با کیفیت تهیه کرد و جهت ساخت و ساز استفاده نمایید.

محاسبه میلگرد مورد نیاز در سقف

محاسبه میلگرد مورد نیاز در سقف که دارای طرح دال دو پوش سقفی هستند متفاوت می باشد. در سقف های دال بتنی توپر ۱۰ تا ۱۶ کیلوگرم برای هر متر مربع و برای تیرچه ها ۵ تا ۷ کیلو گرم در هر متر مربع میلگرد مورد نیاز است. قیمت سقف های تیرچه بتنی از دال دوپوش مقداری ارزان تر می باشد.

میزان مقاطع مورد نیاز در فونداسیون

برای اینکه کل میلگرد مورد نیاز در ساختمان ها را محاسبه کنیم باید مقدار مقاطع مورد نیاز برای ساخت فونداسیون را نیز محاسبه نمایید. به همین خاطر باید میزان مقاطع مورد نیاز را محاسبه کرده که با استفاده از دو متر طول کاور و خم میلگرد محاسبه کنید.

به طور کلی برای اینکه میزان میلگرد مورد نیاز در ساخت ساختمان چند طبقه را بدست آورید؛ باید میزان مواد مورد نیاز هر یک از موارد مانند چرخش ستون ها، فوندانسیون و … محاسبه نمایید. شما با محاسبه مقاطع مورد نیاز در فونداسیون به راحتی می توانید میزان مواد مورد نیاز در هر طبقه را محاسبه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با کارشناسان آهن هایپر تماس بگیرید.

میلگرد های مورد نیاز برای ساخت ساختمان ها

بهتر است بدانید میلگردها در انواع مختلفی موجود می باشند. هر یک از انواع میلگرد ها در قسمت خاصی از ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. انتخاب درست میلگرد از اهمیت ویژه ای برخوردار است که شما باید تمامی موارد را در نظر بگیرید. به همین خاطر ساخت و ساز خانه ها را به مهندسان و افراد باتجربه و ماهر می‌سپارند نوع میلگرد مناسب در هر بخش از خانه را انتخاب کرده و از آن بهره مند شوند.

 بهتر است بدانید میلگردها در نوع آجدار و میلگرد ساده موجود می باشند. نوع ساده میلگرد برای قسمت های ساختمان که ‌نیاز به عملیات جوشکاری و خمکاری دارد بسیار مناسب می باشد. چرا که سطح این میلگرد ها کاملاً ساده بوده و هیچگونه اجی ندارد که برای عملیات جوشکاری بسیار عالی است. می توانید در صورت نیاز از عملیات جوشکاری و خمکاری بر روی این میلگردها استفاده نمایید.

 میلگردهایی که از نوع آجدار می باشند بر روی آن ها آج هایی وجود دارد که برای عملیات جوشکاری و همکاری اصلاً مناسب نیست. در صورتی که شما از عمل جوشکاری استفاده کنید امکان شکستن وجود دارد. چرا که معمولاً میلگردهای آجدار در دسته میلگرد های ترد و شکننده وجود دارد و امکان دارد سریعتر شکسته شود.

 به همین خاطر پیشنهاد می شود برای محیط هایی که نیاز به جوشکاری و خمکاری دارد به هیچ عنوان از این نوع میلگرد ها استفاده نکنید. میلگردهای آجدار به به سه گرید A1 و A2 و A3 تقسیم بندی می شود. آج های موجود بر روی بدنه این میلگردها بسیار متفاوت می‌باشد و با یکدیگر فرق دارد. بر روی بدنه برخی از این میلگردها به صورت ضربدری و بر روی میلگرد A3 آج به شکل جناقی و هشتی شکل می باشد.

نکته بسیار مهمی که باید مد نظر قرار دهید کیفیت میلگردهایی می باشد که قصد دارید در ساخت و ساز از آن بهره مند شوید. امروزه با توجه به رکود بازار برخی از سازندگان سعی می کنند تا از مواد بی کیفیت در ساخت و ساز این قطعات استفاده کنند. همچنین فرایند تولید میلگرد ها به درستی انجام نمی شود و باعث می شود محصولات بی کیفیتی را ارائه دهند.

  پیشنهاد می کنیم سعی کنید انواع میلگرد های مورد نیاز برای ساخت ساختمان ها و … را از کارخانه های معتبر و با سابقه درخشان تهیه نمایید. تا دیگر دغدغه ای بابت ضمانت و کیفیت کالا نداشته باشید. برخی از کارخانه ها مانند ذوب آهن اصفهان همواره سعی کرده است از مواد مرغوب و با کیفیت در ساخت انواع میلگرد ها بهره مند شوند و محصولات باکیفیتی را روانه بازار می‌کند.

پیشنهاد می کنیم جهت تهیه میلگرد های مورد نیاز برای ساخت و ساز به شرکت های مجاز و معتبر مراجعه نمایید. مجموعه آهن هایپر ارائه دهنده انواع آهن آلات مانند میلگردها و تیرآهن و … می باشد. شما تجهیزات مورد نیاز برای ساختمان سازی را تهیه کرده و از آن بهره مند شوید. مجموعه آهن هایپر همواره سعی کرده است تا محصولات باکیفیتی را روانه بازار کند.

تمامی این محصولات توسط کارخانه‌های داخلی و خارجی شناخته شده و معتبر تولید و ساخته شده است. با مراجعه به وب سایت https://ahanhyper.com/ می توانید انواع تجهیزات مورد نیاز را تهیه کرده و از آن بهره مند شوید. جهت راهنمایی و مشاوره در هر مرحله از خرید می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید. تمامی اطلاعات مورد نیاز را به صورت کاملا رایگان دریافت نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

بهترین میلگرد برای شناژ کدام است؟

بهترین میلگرد برای تیرچه کدام است؟

مقدار میلگرد برای هر متر مربع

میلگرد ساختمان دو طبقه

میلگرد ساختمان چهار طبقه

https://ahanhyper.com//?p=16071

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *