امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

میلگرد عصایی و کاربرد آن در ساختمان‌سازی

امروزه ساخت و ساز بسیار افزایش پیدا کرده است و در این ساخت و ساز محصولات فولادی پر استفاده می باشد. از جمله مصالح استفاده شده در ساخت و ساز در سقف تیرچه بلوک هبلکس میلگرد عصایی می باشد. معمولاً این میلگرد را با نام های دیگر همچون میلگرد اتکا، ادکا و اوتکا نیز در بازار فولاد می‌شناسند که پرکاربردترین میلگرد های مورد استفاده در ساخت و ساز می باشد.

در نظر داشته باشید که افزایش مقاومت و استحکام سازه در اثر استفاده از میلگرد عصایی باعث شده بسیاری از مهندسان ساختمان سازی به سمت آن هدایت شوند. در این مقاله می خواهیم به مبحث میلگرد عصایی و کاربرد آن در ساختمان‌سازی بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

میلگرد عصایی

مشخصات میلگرد عصایی

در ابتدای مبحث میلگرد عصایی و کاربرد آن در ساختمان‌سازی لازم است که ابتدا با این میلگرد آشنا شوید. میلگرد عصایی با توجه به این که دارای شکل ظاهری به شکل گردن اردک یا عصا می باشد؛ به نام میلگرد عصایی می شناسند. در حالت کلی می توان ذکر کرد که آرماتور یا میلگرد عصایی از جمله میلگرد های تقویت کننده سقف می باشند که مقاومت و استحکام سازه را تقویت خواهند کرد.

همانطور که ذکر شد این نوع میلگرد از جمله آرماتور هایی می باشد که در سقف تیرچه و بلوک استفاده می‌شود که باید مشخصات ظاهری و فنی مشخصی داشته باشد که بتواند مقاومت مورد نیاز را به خوبی ایجاد کند. ایجاد مقاومت در برابر رطوبت همچنین مانع زنگ زدگی بخاطر این است که جنس این نوع میلگرد از فولاد ضد زنگ استفاده تولید می شود. در نظر داشته باشید که شکل ظاهری آرماتور به صورت کشیده می باشد که بر روی آن آج هایی وجود دارد که بتواند میزان چسبندگی کامل با محل را داشته باشد.

به خاطر این که در ساخت این محصول از فولاد ضد زنگ استفاده می شود؛ نسبت به میلگرد های دیگر معمولاً از وزن بالایی برخوردار می باشد. همچنین در ضخامت های مختلف با کیفیت های متفاوت تولید و روانه بازار می‌شود. به گونه‌ای که هرچه ضخامت آرماتور بیشتر باشد؛ از مقاومت بالاتری برخوردار باشد.

مشخصات میلگرد عصایی

کاربرد میلگرد عصایی

در ادامه مبحث میلگرد عصایی و کاربرد آن در ساختمان‌سازی حال که با خود آشنا شدید؛ لازم است که کاربردهای آن را نیز بدانید. از آنجایی که در آرماتور های بتنی تیرچه ها بر روی بال پایینی تیرهای فولادی قرار می گیرند؛ فضای کافی برای نشیمن وجود ندارد که باعث می‌شود تا رفت و آمد افراد دچار سختگی شده و تیرهای فولادی از محل قرارگیری خارج شود.

به همین خاطر در محل اتصال تیرچه به تیر معمولاً از میلگرد عصایی استفاده می شود که به عنوان یک تکیه گاه علاوه بر تقویت سازه مشکلات را نیز برطرف خواهد کرد. به کار بردن این محصول در سازه باعث افزایش مقاومت می شود و همچنین میزان آسیب دیدن ساختمان در برابر حوادث طبیعی همچون زلزله را تا مقدار بسیار زیادی کاهش خواهد داد. در واقع اجازه نمی‌دهد که در زمان بروز زلزله سمت ساختمان به صورت کامل دچار ریزش شود.

بهتر است بدانید به خاطر شکل ظاهری و کاربرد بالای این میلگرد می‌توانید در موارد همچون سازه ها، سقف و ستون ساختمان های بزرگ از آن استفاده نمایید. کاربرد میلگرد در سقف هایی در تعیین قطر به اندازه این محصول بسیار موثر و تاثیر گذار است که قصد دارید از آن استفاده شود. استفاده از آرماتوربندی رایج و متداول می‌باشد.

در نظر داشته باشید که استفاده از میلگرد زمانی ضرورت پیدا می‌کند که مقاومت برشی انتهای تیر به صورت کافی نباشد که این محصول باعث مانع ترک برشی خواهد شد. میلگرد ظفر بناب، میلگرد نیشابور، میلگرد تیکمه تاش از جمله مرغوب ترین میلگرد های بازار می باشد.

کاربرد میلگرد عصایی

مزایای میلگرد عصایی در ساخت و ساز

همانطور که در ابتدای مبحث میلگرد عصایی و کاربرد آن در ساختمان‌سازی اشاره کردیم این میلگرد از جمله میلگرد های پرکاربرد در ساختمان سازی به شمار می‌رود. به همین خاطر در ادامه به مزایای آن پرداختیم تا بیشتر با آن آشنا شوید.

  • برخورداری از مقاومت در برابر رطوبت و زنگ زدگی به خاطر استفاده از فولاد ضد زنگ برای تولید این نوع میلگرد
  • دارای طول عمر بالا
  • دارای مقاومت و استحکام در برابر عوامل شکننده
  • افزایش مقاومت سازه در برابر حوادث و عوامل طبیعی همچون زلزله
  • برخورداری از قابلیت مانع ریزش سقف در زمان زلزله حوادث دیگر
  • برخورداری از مقاومت بالا در برابر شکستگی در زمان خم شدن
  • دارای انعطاف پذیری بالا
  • برخورداری از قابلیت شکل پذیری
  • برخورداری از کاربرد فراوان در پی سازه ها، سقف و دیوار و ستون های ساختمان های بزرگ
  • برخورداری از قابلیت رنگ پذیری سطح میلگرد عصایی به خاطر بالا بردن مقاومت در برابر باران و زنگ زدگی و …

مزایای میلگرد عصایی

قیمت میلگرد عصایی

همانطور که ذکر شد مهم‌ترین مصالح در ساختمان سازی میلگرد ها می باشد. بیشترین میلگردهای که در ایران استفاده می شود؛ می توان به میلگرد ظفر بناب، میلگرد نیشابور، میلگرد تیکمه تاش اشاره کرد. قیمت میلگرد تاثیر بسیار زیادی در هزینه تمام شده ساختمان ها دارد. قیمت میلگرد عصایی نیز متناسب با اندازه آن قطر مواد اولیه کیفیت نهایی، برند تجاری و … تعیین خواهد شد. با توجه به نوسانات نمی توان هزینه این محصولات را به صورت به روز درج کرد. شما عزیزان برای مشاهده قیمت میلگرد به صورت آنلاین و به روز می توانید به وبسایت https://ahanhyper.com/  مراجعه نمایید و اطلاعات لازم را به خوبی کسب کنید.

قیمت میلگرد عصایی

خرید میلگرد عصایی از آهن هایپر

همانطور که ذکر شد مرغوبترین ترین و باکیفیت ترین میلگرد های موجود در بازار میلگرد ظفر بناب، میلگرد نیشابور، میلگرد تیکمه تاش می باشد. جهت استعلام قیمت میلگرد، استعلام قیمت تیرآهن می توانید به وبسایت https://ahanhyper.com/  مراجعه نمایید و بررسی کنید. همچنین بهتر است بدانید که شما مخاطبین گرامی برای خرید میلگرد و دیگر محصولات فولادی مورد نیاز برای ساخت و ساز می توانید از طریق این فروشگاه اقدام نمایید.

برخی از محصولاتی که توسط مجموعه آهن هایپر ارائه می گردد؛ می توان به تیرآهن، ناودانی، نبشی، پروفیل، ورق استیل، ورق فولادی، ورق ابعادی و … اشاره کرد. در صورت نیاز به اطلاعات فنی و بیشتر درباره محصولات کافیست از طریق شماره های ذکر شده در سایت با کارشناسانه مجموعه آهن هایپر در تماس باشید و مشاوره های لازم را به صورت کاملا رایگان دریافت نمایید تا بتوانید محصولات باکیفیتی را تهیه کرده و از آن بهره مند شوید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

جنس میلگرد عصایی از چیست؟

جنسه میلگرد عصایی از فولاد ضد زنگ می باشد.

دلیل نامگذاری فولاد عصایی چیست؟

با توجه به اینکه شکل ظاهری این محصول به صورت عصا یا گردن اردک می باشد؛ به آن میلگرد عصایی می گویند.

کاربرد میلگرد عصایی در چه مواردی است؟

موارد استفاده میلگرد عصایی

میلگرد عصایی از جمله میلگردهای تقویت کننده می باشد که مقاومت و استحکام سازه را تقویت می کند.

https://ahanhyper.com//?p=72681

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *