امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

معرفی میلگرد خاص و کاربردی

اهمیت و کاربردهای حائز اهمیت انواع میلگردها یا آرماتورهای فولادی از هیچکس پوشیده نیست. آن ها با خاصیت استحکام و انعطاف پذیری متغیر خود (بر حسب درصد کربن)، وظیفه دارند تا مقاومت کششی پایین بتن ها را جبران نمایند. معمولاً میلگردها در سایز ۱۰ الی ۲۵ سانتیمتر می باشد که برای مثال میلگرد8، میلگرد10 و یا میلگرد22 نامیده می شوند که هریک کاربرد خاصی دارد که در ادامه به معرفی برخی از میلگردهای خاص می پردازیم.

به بتن هایی که در ساختار خود از میلگردهای سخت شاخه ای بهره برده اند، بتن آرمه گفته می شود.

امروزه نمی توان بدون وجود میلگردها در اسکلت و زیربناسازی ساختمان ها موفق عمل نمود. حال چه واکنشی خواهید داشت اگر بدانید میلگردی خاص و کاربردی وجود دارد که هیچ یک از خصوصیات دائماً نسبت داده شده به میلگردهای دیگر را در ساختار خود ندارد؟!

میلگرد ترانس یا ترانسمیسیون، هیچ یک از کارایی های یک میلگرد را دارا نمی باشد. حال سؤالی که به میان می آید، این است: «پس این میلگرد به چه دردی می خورد؟»

جالب است بدانید میلگردی وجود دارد که اولویت کاربرد آن تنها در حفظ ظاهر و زیبایی یک سازه خلاصه می گردد. البته کاربرد میلگرد ترانس تنها به این مورد خلاصه نمی گردد.

در ادامه قصد داریم تا شما را با کاربرد، ویژگی ها و انواع میلگرد خاص و کاربردی ترانس آشنا سازیم. اگر از علاقه مندان به حوزه میلگرد و آهن آلات ساختمانی هستید، در این وب سایت مقالاتی بسیار ارزنده را تهیه نموده ایم که می توانید به آن ها نیز سری بزنید.

کاربرد میلگرد خاص ترانس

یکی از کاربردها که اتفاقاً مهم ترین کاربرد این میلگردها به حساب می آید، حفظ ظاهر فضاهایی است که در آن ها فاکتورهای طراحی زیبا و مدرن از اهمیت والایی برخوردار است. اما اگر تصور می کنید که این میلگردها غیر از این مورد بی کاربرد و به درد نخور هستند، کالماً در اشتباهید!

بهتر است بدانید در صنعت ساختمان سازی نیز استفاده از میلگرد ترانس در موارد تزئینی همچون فرفورژه ، شبکه بندی و تقویت سازه نیز تا حد قابل توجهی رواج دارد.

 

انواع میلگرد خاص

 

روش تولید میلگرد خاص و کاربردی ترانس

میلگرد ترانس از طریق روش های بسیار متنوعی تولید می شود، اما نورد گرم، بیس ساخت آن در تمامی شکل ها محسوب می گردد. میلگردهای ترانس به طور معمول در طول های 3 تا 6 متری و قطر بین 10 تا 60 میلی متر تولید می گردند.

انواع میلگرد خاص و کاربردی ترانس

از آن جایی که روش های مختلفی برای تولید میلگردهای ترانس وجود دارد، انواع آن ها نیز بسیار متنوع بوده و هر یک از تفاوت های خاصی برخوردار می باشند. در ادامه، به معرفی عنوان و توضیح هر یک از این میلگردهای خاص و کاربردی پرداخته ایم:

  • ترانس تک پولیش

میلگردهای ترانس پولیش در ابتدا از سطحی کاملاً ناصاف برخوردار هستند و سپس می توان تحت عملیات پولیش، سطح آن ها را صاف و صیقلی نمود. البته حتی اگر برای کار دیگری مجدد ماشین کاری شوند، همچنان براقیت خود را حفظ خواهند نمود.

استفاده از این میلگرد ترانس در ساخت قطعات پمپ های آب و نفت و سیلندرهای هیدرولیکی بسیار مناسب است.

  • میلگرد ترانس دو پولیش

اگر بخواهیم زیبایی و درخشندگی میلگردهای ترانس را دوچندان داشته باشیم، بایستی دو پولیش آن را تهیه نماییم. همانند میلگرد ترانس تک پولیش، آن ها نیز در اثر فرآیند نورد گرم و سپس پولیش نمودن، صاف، صیقلی و درخشنده می شوند.

این میلگردهای نشکن در ساخت قطعات خودرو، سازه های معماری و در کل پروژه های نیازمند به میلگرد مستحکم و در عین حال آیینه مانند کاربرد دارند.

  • میلگرد ترانس سنگ خورده

دقتی که در ساخت این نوع از میلگردهای ترانس به خرج برده می شود، بی نظیر است. بدین صورت که با استفاده از دستگاه سنگ سنترلس LIDKOPING که عملکرد آن با دقت بالای هزارم میلی متری همراه است با تولورانس دقیق تولید می شوند.

آن ها دارای ضخامتی بین 3 الی 100 میلی متر بوده که قابلیت سفارش انحصاری توسط مشتری نیز برای آن ها فراهم شده است. انواع این میلگرد نیز شامل سر زرد (ST) و سر قرمز (CK) می شود.

  • میلگرد ترانس بلبرینگ خور

شاید بتوان گفت تنها تفاوت این میلگرد ها با میلگردهای سنگ خورده، در قابلیت بلبرینگ آن هاست.

اگر ملاک هایی همچون کیفیت، سطح درخشنده و صاف، دقت بالا در فرآیند تولید، سایز بندی دلخواه و در نهایت قیمت پایین در خرید میلگرد ترانس برایتان از اهمیت زیادی برخوردار است، پیشنهاد می کنیم بلبرینگ خورها را سفارش دهید.

  • مفتول

با دارا بودن خاصیت خمشی و ضخامت کم 3 الی 4 میلی متری، این میلگردها در انواع ساختمانی و صنعتی به منظور سیم کشی برق و تولید فنرها، گیره های کاغذ و سیم های مفتولی استفاده می شوند.

  • تسمه ترانس

این نوع از میلگرد دارای مقطعی به طور کامل صاف و مستطیل شکل است که به دلیل دارا بودن کمترین تلورانس، بهتر است عملیات ماشین کاری به ندرت بر روی آن انجام پذیرد. این میلگردهای ترانس با کاربردهای خاص خود، با سه روش نورد، ماشین کاری و ترانسی قابل تولید هستند.

  • شش پر

میلگردهای شش ضلعی منحصر به فردی که از آلیاژ فولادی ST37 ساخته شده اند، در این دسته بندی جای می گیرند. آن ها نیز در سایزها و ابعاد مختلفی تولید می شوند.

 

تهیه انواع میلگرد خاص و کاربردی از آهن هایپر

 

تهیه انواع میلگرد خاص و کاربردی از آهن هایپر

مهم نیست که میلگرد مورد نیاز شما از چه نوع باشد؛ به هر حال هر یک از آن ها از خصوصیات و کاربردهایی برخوردار است که می تواند نیاز شما را برطرف نمایند. بنابراین بایستی تا آن ها را با بالاترین کیفیت از برترین کارخانه جات کشور تهیه نمود.

بدین منظور می توانید به فروشگاه آهن هایپر با سابقه مطرح خود در زمینه تأمین آهن آلات ساختمانی و صنعتی سراسر کشور اعتماد نمایید. برای بررسی قیمت انواع میلگرد ساختمانی و نیز خرید میلگرد از کارخانه و یا سایر استان ها و اطلاع از قیمت روز میلگردها در سایزهای مختلف همچون قیمت هر کیلو میلگرد22،قیمت هر کیلو میلگرد8 و قیمت میلگرد 10 ساده با کارشناسان مجرب ما در مجموعه آهن هایپر در ارتباط باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

میلگرد تفلون چیست و چه کاربردهایی دارد؟

میلگرد پلی اتیلن چیست و چه کاربردهایی دارد؟

https://ahanhyper.com//?p=19378

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *