امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

کاربرد میلگرد حرارتی در سقف سازه ها

بیشترین استفاده ی میلگرد ها در سقف سازه می باشد زیرا بیشترین ریزش ها یا ترک ها در سقف ساختمان اتفاق می افتد. بنابراین باید میلگرد استفاده شده در سقف بسیار استحکام بالایی داشته باشد تا بتواند نقش موثری در کاهش ترک ها ایجاد کندو باید گفت بیشترین انبساط ها و انقباض ها در سقف اتفاق می افتد.

کاربرد میلگرد حرارتی در سقف به صورت چپ و راست بر روی یکدیگر و متصل به یکدیگر قرار گرفته اند. که این نوع میلگرد در سایز 6 تا 8 میلی متر مورد استفاده قرار می گیرد.

بهترین نوع قرار گرفتن میلگرد های حرارتی در سقف به صورت مقطعی و یک سوم بالاتر از دال بتنی است..این میلگرد های حرارتی در سقف علاوه بر اینکه از ترک خوردن سقف جلوگیری می کند هنگام آتش سوزی نیز از تخریب بتن در سازه ی ساختمان جلوگیری می کند و همچین در سازه ساختمان کاربرد میلگرد حرارتی در سقف باربری و تحمل فشار سازه است.

افرادی متعقد هستند که می توان به جای کاربرد میلگرد حرارتی در سقف از میلگرد ساده نیز استفاده کرد اما این درست به نظر نمی رسد زیرا در سقف ساختمان نیروی وارد شده آنقدر شدید نیست که باعث سرخوردگی میلگرد شود و در صورتی میتوان از میلگرد ساده استفاده کرد که طول میلگرد حرارتی به اندازه ی کل سقف باشد در این صورت میتوان از میلگرد های ساده استفاده کرد و هزینه ی کمتری پرداخت کرد اما توصیه می شود از میلگرد های حرارتی در سقف ساختمان استفاده کنید.

کاربرد میلگرد حرارتی در سقف دارای مزایا و معایبی نیز هست برای مثال برخی افراد عقیده دارند به دلیل اینکه بعد از بتن ریزی در مدت کوتاهی بتن خشک می شود برای جلوگیری از ترک های احتمالی وجود میلگرد های حرارتی برای سقف ضروری می باشد که به نوعی می توان درست باشد زیرا بتن ها بعد از خشک شدن دچار انقباض و انبساط هایی می شوند وموجب ایجاد ترک در سازه ساختمان می شوند.

 

کاربرد میلگرد حرارتی در سقف

 

فواید و معایب میلگرد حرارتی سقف سازه

کاربرد میلگرد های حرارتی در سقف باعث یکپارچه عمل کردن سقف در برابر نیرو های وارده می شود وباعث می شود که نیرو ها فقط در یک نقطه قرار نگیرند و در نقطه مختلف سقف پخش شوند که این مورد باعث می شود از ترک های احتمالی بر اثر انقباض و انبساط بتن جلوگیری شود که وجود این ترک ها باعث نفوذ ملات به داخل سازه شود و در نهایت باعث زنگ زدی و فرسایش ساختمان می گردد.

هنگام کاربرد میلگرد های حرارتی در سقف کارگران موظف به رعایت فاصله ی استاندارد بر روی یونولیت ها هستند که فاصله ی قانونی و استاندارد در سازه برابر با 70 سانتی متر است یا یک لایه ی 5 سانتی متری است.

از مزایای دیگر استفاده از میلگرد حرارتی در سقف نقش باربری یا تحمل وزن سازه ها در ساختمان است.در صورتی که کارفرما تشخیص درستی نداشته باشد و از کاربرد میلگرد سقف خود داری کند باعث می شود در مواقع زمین لزره دیافراگم سقف سازه دچار شکستگی بشود و از هم گسیختگی ایجاد شود و موجب ریزش ساختمان شود و بهترین ساز این میلگرد های حرارتی برای سقف، سایز 8 می باشد.

بعضی از متخصصان نیز با کاربرد میلگرد حرارتی در سقف مخالف اند و این کار پر هزینه می دانند و توصیه به استفاده از بتن هایی که دارای الیاف  فلزی در سقف به جای میلگرد حرارتی استفاده شود و یا نسبت آب به سیمان را کم کنیم یا از روان کننده ها استفاده کنیم اما بهتر است بدانید هیچکدام از این موارد نمی تواند جایگزین میلگرد حرارتی در سقف شود.

میلگرد حرارتی در انواع سقف ها

کاربرد میلگرد حرارتی در سقف که می تواند متنوع باشد یکی از موارد استفاده میلگرد حرارتی  در سقف  اسکلت بتنی می باشد که بعد قرار گرفتن ورق های  فولادی در این نوع سقف ها میلگرد های حرارتی در جای خود قرار می گیرند. میلگرد های حرارتی موجود در این نوع سقف ها وظیفه ی تقسیم حرارت را بر عهده دارند و این اجازه را به میلگرد های بتنی نمی دهد که بر اثر انقباض یا انبساط ترک های بزرگی در سقف سازه ایجاد شود.

 

میلگرد حرارتی در سقف

 

نوع دیگر استفاده از میلگرد های حرارتی در سقف های کرومیت است که بعد ازآن مرحله ی بتن ریزی انجام می گیرد.که قبل از عملیات بتن ریزی میلگرد های حرارتی به تیرچه ها توسط جوش سرد متصل می شود.

سخن پایانی

وجود میلگرد های حرارتی در سقف باعث می شود که حرارت بین سازه ها تقسیم شود ونیروی موجود در سقف نیز در یک جا متمرکز نشود که باعث ایجاد ترک های بزرگ در سقف نشود این نوع میلگردها دارای استحکام بالا و مقاوم در برابر زلزله نیز هستند که البته بعضی از افراد استفاده از میلگرد حرارتی را پر هزینه می دانند و از نوع دیگر مواد مثل فوم های فلزی در بتن استفاده می کنند.

این کار برای ساختن ساختمان مقاوم توصیه نمی شود این نوع میلگرد ها را می توان در سقف های مختلف نیز مورد استفاده قرار داد و کاربرد زیادی در ساختمان سازی نیز دارد. شما مصرف کنندگان عزیز می توانید جهت تهیه کلیه مقاطع فولادی و اطلاع از قیمت آنها همچون قیمت میلگرد22در تهران، قیمت میلگرد a4 و قیمت میلگرد10در تهران  به وب سایت  https://ahanhyper.com/ مراجعه کرده و محصول مدنظر خود را با قیمت مناسب و کیفیت بالا تهیه نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

سقف سازه فولادی و انواع آن

راهنمای کامل نحوه اجرای میلگرد حرارتی و استانداردهای آن

https://ahanhyper.com//?p=19754

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *