امروز : جمعه 22 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

میلگرد ترانس چیست؟ + معرفی انواع آن بهمراه مشخصات و مزایا

در این بخش میخواهیم شما را با میلگرد ترانس آشنا کنیم پس با ما همراه باشید. همانطور که میدانید، یکی از پرکاربردترین مصالح مهم در ساختمان سازی میلگرد ترانس است که در اسکلت و زیربنای ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد. میلگرد در واقع یک مقطع فولادی است که در بتن برای جبران مقاومت های کششی مورد استفاده قرار می گیرد. این سازه ها دارای طول و عرض مشخصی است که در سازه های بتن آرمه به کار می رود.

این محصول اگرچه انواع مختلفی دارد ولی کاربرد آن کاملا مشابه با میلگرد سازه نخواهد بود و می توان گفت که این نوع از آرماتور معمولا برای مکان هایی مورد کاربرد است که ظاهر و همچنین زیبایی در آن ها اهمیت دارد.

نکته دیگری که باید بدانید این است که این سازه در صنعت و همچنین ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد و برای موارد تزئینی و همچنین تقویت سازه ها استفاده می شود.

میلگرد ترانس

انواع مختلف میلگرد ترانس

می توان گفت که میلگرد ترانس در واقع دارای انواع مختلفی است که هر کدام از آنها کاربردهای متفاوتی دارند. این تفاوت اگرچه ناشی از نحوه ساخت محصول است اما می توان با توجه به مصالح هم باشد. آنچه که باید بدانید این است که روش های مختلفی برای ساخت این گونه میلگردها وجود دارد.

از جمله آنها می توان به روش های کششی یا روغنی اشاره کرد. این محصول معمولا بین 10 تا 60 میلیمتر قطر دارد و در طول های مختلفی هم تولید می شود. انواع این محصول را در این بخش به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید.

میلگرد ترانس تک پولیش و دو پولیش

آنچه که باید بدانید این است که میلگرد ترانس تک پولیش در واقع یک نوع میله است که سطح آن به صورت ناصاف ساخته شده است. این محصول معمولا به روش نورد گرم تولید می شود و در مرحله پولیش به صورت صاف و براق در می آید. این محصول برای تولید تنها به یک مرحله نیاز دارد و در صنایع مختلفی مانند تولید پمپ های آب و نفت و همچنین سیلندرهای هیدرولیکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

البته که لازم به ذکر است که این میلگرد دارای یک سری ویژگی های برجسته نیز هست که برای کارهایی که ماشین کاری دارند مورد استفاده قرار می گیرد و البته که براقیت خود را نیز حفظ خواهد کرد. نوع دیگر این میلگرد ترانس، دو پولیش است. آنچه که باید بدانید این است که این نوع میله نیز از یک سری فرآیند گرم به دست می آید که در نهایت با پولیش کردن مجدد سطح آن مانند آینه صاف خواهد شد و به مقادیر بسیار زیادی درخشان و براق است.

ظاهر آیینه ای این نوع میلگرد باعث شده است که زیبایی آن دوچندان شود و برای ساخت قطعات مختلف در خودرو به کار می رود. البته این سازه دارای یک سری مزایا نیز هست که از جمله آنها می توان به نشکن بودن آن اشاره کرد.

چهار پهلو ترانس

نوع دیگر میلگرد ترانس به چهار پهلو ترانس معروف است. این محصول دارای تنوع سایز بسیار بالایی است که هریک از آن ها با سایزهای مختلف برای یک کاربرد مخصوص مورد استفاده قرار می گیرند. نوع چهارپهلو در واقع از سایز 2 میلی متری تا 90 میلی متری تولید می شود که ابعاد آن متفاوت است.

سایزهای مختلفی که در این بخش تولید شده اند ابعادی بین 12 تا 90 دارند و در قطعاتی مورد استفاده قرار می گیرند که حساسیت استفاده در آن ها بالاست. دقت داشته باشید که در ساخت نرده و همچنین درب و پنجره هم معمولا از سایزهای بین 5 تا 16 استفاده می شود که هر کدام از آن ها در پروژه های مختلف ساختمانی کاربرد دارند.

به طور مثال می توان گفت که چهار پهلوهای سایز 5 و 6 بیشترین کاربرد را به عنوان یک کالای تزئینی خواهند داشت که در رستوران ها و همچنین تالارها مورد استفاده هستند.

ویژگی های مهم میلگرد ترانس

آنچه که باید بدانید این است که میلگرد ترانس دارای ویژگی های بسیاری است که مهمترین آن ها زیبایی ظاهر است. در نتیجه طراحی دقیق و با ظرافت این میلگردها می توان گفت که در بین افرادی که کار ساخت و ساز را انجام می دهند طرفداران بسیاری دارند. این کالا به ویژه برای مصرف کنندگانی که به دنبال زیبایی در این زمینه هستند جایگاه ویژه ای دارد و علاوه بر زیبایی دارای مقاومت و استحکام بسیار بالایی نیز هست.

اگرچه می توان برای میلگرد ترانس یک سری معایب هم برشمرد که مهمترین آن ها قیمت بالای این نوع مصالح است. البته اگر شما میخواهید ساختمانی زیبا و با استحکام عالی بسازید، میلگرد ترانس می تواند بهترین سازه برای شما باشد چرا که در عین زیبایی، استحکامی بی نظیر به ساختمان شما خواهد داد. بهتر است که قبل از خرید این محصول، با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

انواع میلگرد ترانسی

چگونه سایز میلگرد را تشخیص دهیم؟

بهترین تولید کنندگان میلگرد در ایران

انواع مقاومت میلگرد

 

https://ahanhyper.com//?p=9576

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *