امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

میلگرد برای سه طبقه

میلگرد برای سه طبقه

میلگرد یک میله فولادی است که در سایزهای مختلف ساخته می شود. شایان ذکر است که این مقطع فولادی از سازه در برابر نیروی کششی حفاظت می کند. در این مبحث قصد داریم میلگرد برای سه طبقه را مورد بررسی قرار دهیم. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

با توجه به مبحث میلگرد برای سه طبقه باید ذکر کنیم برای بالا بردن مقاومت ساختمان از میلگرد استفاده می شود. میلگردها در ابعاد و قطرهای مختلفی تولید می شوند و هر کدام کاربرد مخصوص به خود را دارد. در شروع ساختمان سازی باید میزان مواد مورد نیاز بررسی و ارزیابی شود. یکی از این مقاطع فولادی که کاربرد بالایی هم دارد؛ میلگرد است. به شیوه های مختلف می توان تعداد میلگرد مورد نیاز سازه را مشخص کرد. در زیر به محاسبات حدودی میلگرد اشاره شده است:

تعداد میلگرد مصرفی برای ساختمان های سه طبقه

 برای این کار ابتدا باید عمق حداقل فونداسیون را محاسبه کرد. به این صورت که تعداد طبقات را ضرب در ۱۰ کرده و عددی که به دست می‌آید؛ را با ۲۰ جمع می کنیم. با انجام محاسبات و با استفاده از فرمول های مخصوص می توان تعداد میلگرد برای سه طبقه را مشخص کرد. بعد از انجام محاسبات مشخص می‌شود که در هر متر حدود ۱۱ میلگرد سایز ۲۰ نیاز است.

 

حدود تقریبی میلگرد مورد نیاز برای اسکلت ساختمان

 

حدود تقریبی میلگرد مورد نیاز برای اسکلت ساختمان

 در ادامه مبحث میلگرد برای سه طبقه باید ذکر کنیم میزان‌ میلگرد بسته به نوع اسکلت و آرماتوربندی ساختمان متفاوت است. اگر از اسکلت فولادی استفاده شود با مهاربندی بین ۴۵ تا ۶۵ کیلوگرم در متر مربع میلگرد نیاز است. اگر اسکلت فولادی با قاب خمشی در نظر گرفته شود؛ حدود ۶۵ تا ۹۰ کیلوگرم بر مترمربع میلگرد نیاز است. برای محاسبه میلگرد ساختمان بتنی با قاب خمشی و دیوار برشی حدود ۳۵ تا ۴۵ کیلوگرم در متر مربع و در اسکلت بتنی بین ۴۰ تا ۵۵ کیلوگرم در متر مربع میلگرد نیاز است.

حدود تقریبی میلگرد برای ستون ها و سقف

 در ادامه مبحث میلگرد برای سه طبقه باید ذکر کنیم که اگر در ساختمان از اسکلت بتنی استفاده شده باشد؛ برای هر ستون حدود ۱۲ تا ۱۸ میلگرد نیاز است. برای سقف دال دو طرفه بین ۶۰ تا ۸۵ کیلوگرم میلگرد و برای سقف تیرچه بلوک میزان میلگرد برای هر متر مربع ۵ تا ۷ کیلوگرم است. برای سقف کامپوزیتی برای هر متر مربع بین ۸ تا ۱۲ کیلوگرم میلگرد نیاز بوده و برای سقف های دال بتنی توپر میلگرد مورد نیاز بین ۱۰ تا ۱۶ کیلوگرم برای هر متر مربع است.

محاسبات کارهای فولادی با میلگرد

با توجه به مبحث میلگرد برای سه طبقه باید ذکر کنیم نکات مهمی برای محاسبات کارهای فولادی اعلام شده است که به شرح زیر است:

  • واحد اندازه گیری برای کارهای فولادی با میلگرد یامیلگرد آلیاژی کیلوگرم است.
  • برای محاسبهوزن میلگرد از جداول استاندارد (جدول زیر ) که مشخصات فنی میلگردها در آن وجود دارد محاسبه می شود.
  • در کارخانه معمولا هر شاخهمیلگرد به طول 12 متر تولید می شود.

محاسبات کارهای فولادی با میلگرد

محاسبات کلی ساختمان

 در ادامه مبحث میلگرد برای سه طبقه باید ذکر شود این محاسبات برای تخمین هزینه بسیار کمک می کند. در زیر به بعضی محاسبات سرانگشتی ساختمان اشاره شده است:

  • برای هر متر مربع فوندانسیون حدود ۸۲ کیلوگرم میلگرد نیاز است.
  • در یک سازه بتنی برای هر متر مربع ۱۲ کیلوگرم میلگرد در سقف استفاده می شود.
  • طول تیرچه حدود ۱.۳ تا ۱.۷ برابر به نسبت سقف در سازه بتنی است.
  • برای هر متر طول تیرچه حدود ۷ تا ۱۰ کیلوگرم میلگرد نیاز است.
  • در یک سازه بتنی برای هر متر مربع حدود ۴۳ کیلوگرم میلگرد نیاز است.
  • برای هر متر مربع از سقف سازه بتنی یک طرفه حدود 1.2 کیلوگرم و دو طرفه حدود 2.5 کیلوگرم میلگرد استفاده می شود.
  • برای هر متر مربع از سقف تیرچه بلوک با ضخامت 30 سانتی متر حدود یک کیسه 50 کیلوگرمی سیمان مصرف می شود.

با توجه به مبحث میلگرد برای سه طبقه باید ذکر کنیم که نحوه محاسبه میلگرد مصرفی در کل ساختمان

اگر بخواهیم وزن تمام میلگرد مصرف شده در سازه را محاسبه کنیم باید از فرمول Wt={(W1+W2)*A}+W3 استفاده شود.

 در این فرمول وزن کل فولاد مصرفی در ساختمان با  WT، وزن فولاد مصرفی به ازای هر متر مربع با W1، وزن فولاد سقف با W2 و وزن فولاد فونداسیون با W3 نشان داده می شود. همچنین تمام مساحت سازه با حرف A نشان داده می شود.

خرید میلگرد برای ساختمان سازی از آهن هایپر

امروزه با توجه به کاربرد بالای مقاطع فولادی فروشگاه های بسیاری هستند که جهت فروش و عرضه این محصولات فعالیت دارند. شما عزیزان باید در زمان تهیه محصولات سابقه فروشگاه را بررسی کنید تا بتوانید از فروشگاه معتبر و شناخته شده خریداری کنید. فروشگاه تخصصی آهن هایپر از جمله شناخته شده ترین فروشگاه ها می باشد که این محصولات را در ابعاد و انواع مختلف ارائه می دهد.

مخاطبان گرامی با اطمینان خاطر می توانید این مقاطع را تهیه نمایید. از جمله محصولاتی که توسط این مجموعه ارائه می گردد؛ می توان به انواع ورق فولادی، ورق استیل، ورق گالوانیزه، ورق ابعادی، نبشی، انواع میلگرد، تیرآهن نرمال، هاش و … اشاره کرد. می توانید جهت سفارش از طریق وبسایت آهن هایپر https://ahanhyper.com/ اقدام نمایید و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

میلگرد مورد نیاز برای ساختمان ۵ طبقه

میلگرد ساختمان دو طبقه

میلگرد ساختمان چهار طبقه

https://ahanhyper.com//?p=36635

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *