امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

میلگرد برای راویز (رابیتس)

میلگرد برای راویز (رابیتس)

میلگرد یکی از تجهیزات پرکاربرد ساختمان سازی است. در نظر داشته باشید این مقطع فولادی در سایز و انواع مختلفی ساخته می شوند. در این مطلب قصد داریم میلگرد برای راویز (رابیتس) را مورد بررسی قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه همراه ما باشید.

معرفی میلگرد برای رابیتس کاری

با توجه به مبحث میلگرد برای راویز (رابیتس) باید ذکر کنیم که این میلگرد در نمای ساختمان ها کاربرد زیادی دارد. همچنین برای ساخت انواع آلاچیق و المان های قابل نصب در شهر مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین بهتر است بدانید برای پوشاندن لوله و تاسیسات ساختمان از رابیتس کاری استفاده می شود. رابیتس کاری در مقاوم سازی نیز بسیار موثر است.

رابیتس ها در سایزها و وزن های مختلفی ساخته شده و با توجه به نوع رابیتس کاربرد آن متفاوت است. بهتر است بدانید رابیتس به ورق های فولادی مشبکی می گویند که با مفتول گالوانیزه به شکل لایه به شبکه فرعی وصل می گردد. این ورق دارای ظاهری متفاوت با ورق ساده فلزی است و چشمه هایی در اندازه های متفاوت دارد. قبل از گچ کاری از رابیتس به عنوان زیرساز استفاده می شود.

 

میلگرد برای رابیتس کاری

 

انواع میلگرد رابیتس

در ادامه مبحث میلگرد برای راویز باید ذکر شود میلگرد رابیتس در سایزها و وزن های مختلفی ساخته می شود. می توان میلگرد رابیتس را براساس وزن به سه دسته تقسیم کرد. دسته بندی میلگرد رابیتس به شرح زیر است:

  • میلگرد رابیتس وزن کمتر از ۶۰۰ گرم
  • میلگرد رابیتس با وزن متوسط حدود ۸۱۰ و ۸۴۰ گرم
  • رابیتس سنگین با وزن بالای ۹۰۰ گرم

کاربرد میلگرد برای راویز

در ادامه مبحث میلگرد برای راویز (رابیتس) باید ذکر کنیم میلگرد رابیتس کاربردهای زیادی دارد و در مکان های بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله این کاربردها می توان به ساخت المان های شهری، ساخت انواع آلاچیق، ساخت آرک و اوپن برای آشپزخانه، رابیتس کاری دیوار ساختمان ها، راویز سقف کاذب، بهبود و ترمیم ترک هایی که در اثر فشار و یا با گذشت زمان ایجاد شده اند. همچنین جهت ساخت سقف شیروانی، زیباسازی نمای ساختمان، نگهداری ملات برای سنگ کاری، ساخت قفس آهنی به دلیل مقاومت بالا، صنعت مجسمه سازی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کاربرد میلگرد برای راویز

 

مزایا میلگرد رابیتس کاری

با توجه به مبحث میلگرد برای راویز باید ذکر کنیم میلگرد رابیتس کاری مزایای زیادی دارد که به شرح زیر است:

  • در دسترس بودن مصالح اجرای رابیتس کاری
  • افراد ماهر و با تجربه در این زمینه زیاد هست
  • سرعت اجرای بالایی دارد.
  • امکان ایجاد طرح های مختلف طبق سلیقه
  • به علت تولید زیاد در دسترس است
  • اجرای آسان

اجرای رابیتس کاری سقف ساده

با توجه به مبحث میلگرد برای رابیتس باید ذکر کنیم در زمان اجرای رابیتس کاری توجه کنید که میلگرد حتما به شکل عمودی قرار بگیرد. زیرا باید رابیتس ثابت نگه داشته شود تا اطمینان از آن حاصل شود. برای ثابت نگه داشتن رابیتس و میلگردهایی که عمودی گذاشته شده اند؛ باید از تعدادی میلگرد کمک گرفت.

تمام میلگردها را با سیم مفتول در جای خود ثابت و فیکس کنید تا کنار هم قرار بگیرند. برای رابیتس سقف ساده به ابزاری چون شاقول، یک دستگاه جوش، انبر آرماتوربندی، یک قیچی برای برش دادن میلگردها که به قیچی میلگرد بری معروف است نیاز است.

اجرای سقف رابیتس

با توجه به مبحث میلگرد برای رابیتس باید ذکر شود که در چند مرحله سقف رابیتس ساخته می شود که به طور خلاصه شامل موارد زیر است:

نصب میلگردهای آویز: نصب این میلگرد به دو روش جوشی و دفتی می باشد که یا از قبل در سقف اصلی دفن شده و یا موقع رابیتس کاری آن را به سقف یا تیرآهن جوش می دهند.

نصب رابیتس: توری رابیتس روی میلگرد قرار گرفته و محکم می شود. برای محکم کردن توری از روش جوش دادن و سیم های گالوانیزه که به سیم های رابیتس بندی معروف هستند؛ استفاده می شود.

گچ کاری رابیتس: بهتر است بدانید گچ کاری رابیتس آخرین مرحله است که بعد از نصب رابیتس انجام می شود. در این مرحله اول توری فلزی با گچ پر شده بعد ملاتی از سیمان، پودر و خاک سنگ درست کرده و روی آن می ریزند و آخر ملات سیمانی روی آن می زنند. بهترین دما برای انجام این مرحله دمای ۵ درجه است.

 

اجرای رابیتس کاری سقف ساده

 

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

میلگرد برای راویز مبحثی بود که در این مطلب به آن پرداختیم. امروزه جهت ساخت و ساز محصولات فولادی بیشترین کاربرد را به همراه دارند که شما عزیزان باید سعی کنید این محصولات را از فروشگاه های معتبر تهیه و خریداری نمایید. پیشنهاد ما به شما عزیزان فروشگاه تخصصی آهن هایپر می باشد. این فروشگاه با توجه به سوابق درخشان و شناخت نیاز های جامعه محصولات با کیفیتی را عرضه می کند.

برخی از محصولاتی که توسط این مجموعه به فروش می رسد می توان به آهن آلات، میلگرد ظفر بناب، میلگرد تیکمه داش انواع ورق های فولادی، ورق استیل، ورق قطعات، ورق سیاه، تیرآهن نرمال و ورق گالوانیزه، انواع نبشی و … اشاره کرد. تمامی این محصولات را در انواع مختلف از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ تهیه کرده و از آن بهره مند شوید. در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره نیز کافیست از طریق شماره ذکر شده با کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

میلگرد مورد استفاده در رابیتس

https://ahanhyper.com//?p=36634

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *