امروز : جمعه 22 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

میلگرد بازالت چیست و چه کاربردی دارد؟

میلگردها در انواع مختلفی تولید شده و در مصارف مختلف ساخت و ساز کاربرد دارند. در این مبحث قصد داریم به بررسی میلگرد بازالت چیست و چه کاربردی دارد؟ بپردازیم. از شما مخاطبین گرامی دعوت می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

آشنایی با میلگرد بازالت

در ابتدای مبحث میلگرد بازالت چیست و چه کاربردی دارد؟ به معرفی میلگرد بازالت می پردازیم. میلگرد بازالت از اتصال تعدادی رشته یا فیبر بازالت تشکیل‌ می شود که با هم پیوند محکمی دارند و باعث دوام و پایداری ساختمان می‌شوند. اولین کارخانه تولید میلگرد بازالت در اوکراین احداث شد. این میلگرد سبک وزن است و نصب آن آسان بوده و در مقاوم سازی بناها نقش بسزایی دارد.

همچنین این میلگرد قابلیت قلیایی داشته و در محیط های نمکی، اسیدی و با رطوبت بالا مقاومت زیادی دارد. این میلگرد برای احیاء ترک خوردگی و شکاف ها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این میلگردها به صورت رول های ۵۰۰ الی ۸۰۰ متری و در بسته بندی سیم پیچی برای خریدار ارسال می شود. لازم به ذکر است که این‌ میلگرد خاصیت کشسانی بالایی دارد و در اثر بسته بندی تغییر شکل نمی دهد و بعد از باز شدن به همان شکل اولیه خود باز می گردد.

میلگرد بازالت

مزایای استفاده از میلگرد بازالت

بهتر است بدانید میلگرد بازالت از مزایای زیادی برخوردار است که در زیر به آن اشاره شده است:

با توجه به مبحث میلگرد بازالت چیست و چه کاربردی دارد؟ باید ذکر شود یکی از ویژگی های این‌ میلگرد این است که نسبت به بقیه میلگردهای فولادی مقاومت بالایی دارد. از دیگر ویژگی های این میلگرد می توان به حمل و نصب آسان آن اشاره کرد. همچنین میلگرد بازالت در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بالایی دارد مخصوصا در مکان هایی که رطوبت دارد. خاصیت استحکام کششی بالا یکی دیگر از مزایای این میلگرد است.

همچنین مواد اولیه این میلگرد در دسترس است و به راحتی می توان آن را تولید کرد. از دیگر ویژگی های این میلگرد قیمت مناسب آن نسبت به دیگر میلگردها است. مقاومت در برابر نیروی مغناطیسی و الکتریکی از دیگر ویژگی های این میلگرد به شمار می رود.

مزایای استفاده از میلگرد بازالت

کاربرد میلگرد بازالت

شایان ذکر است که میلگرد بازالت کاربردهای زیادی دارد. برخی از مهم ترین کاربردهای میلگرد بازالت به شرح زیر است:

با توجه به مبحث میلگرد بازالت چیست و چه کاربردی دارد؟ باید ذکر کنیم این میلگرد برای تقویت کردن سازه آسیب دیده مورد استفاده قرار می گیرد و تحمل بار بر روی سازه را افزایش می دهد. همچنین از این میلگرد در ساخت رابیتس که تقویت کننده جاده و بزرگراه است استفاده می شود.

از دیگر کاربردهای میلگرد بازالت می توان به افزایش طول عمر ساختمان، ساخت پل و جاده ها اشاره کرد. همچنین می توان در مواردی چون صنایع دریا نوردی، ساخت بتن های مسلح و مهندسی هیدرولیک از این‌ میلگرد استفاده کرد. استفاده در ساخت اماکن نظامی، برج های مخابراتی و فرودگاه ها نیز از دیگر کاربردهای این میلگرد می باشد.

کاربرد میلگرد بازالت

نحوه تولید میلگرد بازالت

تولید میلگرد بازالت در دو مرحله تولید الیاف بارالت و فشرده سازی الیاف بازالت انجام می شود. در ادامه به توضیح آن می پردازیم:

تولید الیاف بازالت: با توجه به مبحث میلگرد بازالت چیست و چه کاربردی دارد؟ باید ذکر شود الیاف بازالت از نوع الیاف غیرآلی هستند که از ذوب سنگ بازات به دست می آید. برای ساخت الیاف بازالت اول بازالت را فراوری کرده سپس خرد کرده و می شویند. بعد آن را تا حدود ۱۵۰۰ درجه سانتی گراد حرارت می دهند تا ذوب شود.

این سنگ ذوب شده از سر چند بوش خارج شده و منجر به تولید فیبرهای شش ضلعی به قطر ۱۳ تا ۱۹ میکرون می شود. در زمان تولید این الیاف هیچ ماده ای به مذاب اضافه نشده و زباله ای نیز تولید نمی شود. بنابراین این الیاف به محیط زیست آسیبی وارد نمی کند. همچنین این الیاف خاصیت ضد احتراق دارند.

فشرده سازی الیاف بازالت: بعد از تولید الیاف بازالت هزاران رشته از این الیاف را کنار هم قرار می دهند تا شکل استوانه ای ایجاد شود. بعد با زرین اپوکسی این استوانه را پوشش می دهند‌. رزین اپوکسی الیاف را مرطوب کرده و مانند چسب یک اتصال قوی به وجود می آورد. در آخر یک رشته داکرون اطراف الیاف پیچیده شده و سبب تغییر شکل می شود‌. برخی مواقع در سطح محصول از یک پوشش ماسه استفاده می شود‌.

نحوه تولید میلگرد بازالت

آشنایی با مجموعه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع محصولات فولادی می باشد. برخی از این محصولات می توان به میلگرد، ناودانی، نبشی، پروفیل، ورق استیل، ورق فولادی، ورق ابعادی، تیرآهن و … اشاره کرد. شما عزیزان می توانید برای خرید این محصولات از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/  اقدام نمائید. در هر مرحله از خرید که نیاز به مشاوره داشته باشید کافیست از طریق شماره های ذکر شده در سایت با کارشناسان فروش مجموعه آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

میلگرد بازالت چیست؟

میلگرد بازالت از اتصال تعدادی رشته یا فیبر بازالت تشکیل می شود.

بسته بندی میلگرد بازالت به چه صورت است؟

بسته بندی این میلگرد به صورت رول های ۵۰۰ الی ۸۰۰ متری و در بسته بندی سیم پیچی انجام می شود.

کاربرد میلگرد بازالت را ذکر کنید؟

موارد استفاده میلگرد بازالت

تقویت کردن سازه، ساخت پل، ساخت جاده، استفاده در صنایع دریانوردی، اماکن نظامی و برج های مخابراتی

https://ahanhyper.com//?p=72634

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *