امروز : جمعه 22 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

میلگرد از چه ساخته شده

میلگرد از جمله مقاطع فولادی می باشد که در هر سازه ای پیدا می شود. به گونه ای که بدون میلگرد تقریبا نمی‌توان هیچ سازه ای را ساخت. در این مقاله قصد داریم به بررسی سوال میلگرد از چه ساخته شده بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم این مطلب را مطالعه نمایید.

معرفی میلگرد

 بدون شک اسم میلگرد به گوش همه شما خورده است. چه بسا که بسیاری از افراد محوه استفاده از میلگرد را می دانند. قبل از اینکه به سوال میلگرد از چه ساخته شده بپردازیم؛ لازم است که میلگرد را برای شما عزیزان شرح دهیم. در نظر داشته باشید که میلگرد، آرماتوری می باشد که از جنس فولاد بوده و با توجه به اینکه مقاومت کشش پایین بتن باعث شده است تا میلگرد در بتن استفاده شود که این ضعف را جبران کرده و بهبود می دهد. زمانی که فولادی به این شکل در سازه بتنی استفاده شود؛ به آن فولاد میلگرد می‌گویند.

 

میلگرد از چه ساخته شده

 

 در سراسر جهان انواع میلگرد در طبقه بندی های مختلفی وجود دارد که ارتباط مستقیمی با خاصیت مکانیکی فولاد دارد. بهتر است بدانید در ایران استاندارد روسی جهت ساخت میلگرد مورد تایید می باشد که به سه دسته تقسیم بندی می شود. در نظر داشته باشید که تغییر شکل یافته بر روی فولاد تقویت کننده یک نیاز استاندارد بوده است. اما میلگرد ساده در شرایطی که فولاد تقویت کننده استفاده خواهد شد؛ الگوی تغییر شکل یافته روی میلگرد به چسبیدن بتن به صورت فول تقویت کننده بسیار کمک خواهد کرد.

 در نظر داشته باشید که متداول ترین انواع میلگرد ها که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد؛، می توان به میلگردهای فولادی کربنی میلگردهای روکش اپوکسی، میلگرد های اروپایی، میلگردهای فولادی ضد زنگ و میلگرد های گالوانیزه اشاره کرد. هر یک از این میلگردها دارای کاربرد ها و ویژگی های منحصر به فرد بوده و تنها در مکان‌های خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.

میلگرد از چی درست میشه

با توجه به مبحث میلگرد از چه ساخته شده باید ذکر کنیم که میلگرد از جمله مقاطع فولادی می باشد که کیفیت ساخت آن از اهمیت بالایی برخوردار است. در مکان ها و کاربردهای بسیاری از این مقطع فولادی استفاده می شود. البته در نظر داشته اشید که در انواع مختلف موجود بوده و دارای خاصیت های متنوعی نیز می باشند. مواد اولیه مورد استفاده در تولید میلگرد را در ادامه بیان می کنیم.

مواد اولیه مورد استفاده در تولید میلگرد

میلگرد از چه ساخته شده سوالی است که بسیاری از افرادی که با میلگرد سروکار دارند؛ با آن روبرو خواهند شد. در نظر داشته باشید که معمولاً این مقطع فولادی با استفاده از فولاد پر بازده تولید و ساخته می شود. ترکیبات گریدهای مختلف مقاومت کششی فولاد در حدود ۹۹ درصد آهن و همراه عناصر دیگری همچون منگنز،کربن، گوگرد و فسفر می باشد. در نظر داشته باشید که کیفیت و درجه فولاد به نسبت کربن وابسته می‌باشد.

 بهتر است بدانید مواد اولیه در ساخت میلگرد به گونه ای است که برای قسمت های نورد تیرآهن و نبشی از شمش های sp3 و برای نورد میلگرد از شمش های sp5 استفاده خواهد شد. نکته بسیار مهمی که باید مدنظر قرار دهید این است که این شمش ها معمولاً دارای سایز بندی های متفاوتی می باشند که با توجه به خطوط نورد تولید شده با یکدیگر متفاوت می باشند. در نظر داشته باشید که اگر محصول تولیدی بیشتر از ۱۲ متر باشد؛ کارخانه مربوطه می‌تواند با توجه به ابعاد نیاز مشتریان شمش ها را برش دهند.

 

میلگرد از چی درست میشه

 

روش های تولید میلگرد

در ادامه مبحث میلگرد از چه ساخته شده باید ذکر کنیم که در ایران مطابق با استانداردهای تعریف شده میلگرد ها با استفاده از مواد اولیه در انواع مختلفی ساخته و عرضه می شود. برخی از این روش ها می توان به نورد سرد، نورد گرم، میکرو آلیاژی و ترمکس اشاره کرد. دستگاهی که در کارخانه ها جهت تولید میلگرد وجود دارد و با استفاده از مواد اولیه مرغوب جهت ساخت میلگرد کمک می‌کنند: کوره های پیش گرم که جهت پخت شمش مورد استفاده قرار می گیرند، رول های کوره که شمش را برای تولید نورد به رافینگ انتقال می دهند. رافینگ که برای کاهش سایز شمش از آن استفاده خواهد شد.

رول های رافینگ مواد اولیه را به طرف جایگاه انتقال می دهند، شانه های بسته بندی که جهت بسته بندی نهایی استفاده می شود. توجه داشته باشید که مواد اولیه مورد استفاده در صفحه میلگرد محصول نهایی را تولید می‌کند که این محصول با هدف های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. موارد مربوط به ساخت و ساز که معمولا از انواع میلگرد آجدار استفاده می شود. میلگرد ها معمولاً در فضای باغ ها و و ویلاها زینتی نیز بسیار استفاده می شود.

آشنایی با فروشگاه تخصصی آهن هایپر

همانطور که همه شما مخاطبین گرامی اطلاع دارید؛ امروزه ساخت و ساز بدون استفاده از مقاطع فولادی از جمله میلگرد امکان پذیر نیست. برای ساخت و ساز نیاز به مصالح فولادی گوناگونی داریم که شما باید سعی کنید تا نوع مناسب این مقاطع را انتخاب کنید. سعی کنید از فروشگاه معتبر تهیه کنید تا از کیفیت و مرغوبیت محصولات اطمینان داشته باشید. توجه داشته باشید که پر کاربردترین مقاطع فولادی در ساخت و ساز می توان به انواع تیرآهن در سایزهای ۱۲ تا ۳۰، انواع تیرآهن و هاش، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها، ورق استیل، ورق قطعات و … اشاره کرد.

شما مخاطبان گرامی می توانید جهت خرید میلگرد، خرید تیرآهن، و دیگر مقاطع فولادی از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمایید. در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره کافیست از طریق شماره های ذکر شده با کارشناسان فروش مجموعه آهن هایپر در تماس بوده و اطلاعات لازم را به صورت کاملاً رایگان دریافت نمائید. به این صورت بدون شک می توانید محصول با کیفیتی را تهیه و خریداری کرده و در کاربردهای مدنظر خود از آن بهره مند شوید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

برای ساخت میلگرد از چه آلیاژی استفاده میشود؟

https://ahanhyper.com//?p=36633

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *