امروز : سه‌شنبه 16 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

مواد گداز آور

بهتر است بدانید که مواد گداز آور از جمله مهمترین ماده تشکیل دهنده بار کوره بلند است؛ قبل از آن سنگ آهن و سوخت قرار دارد. به طور کلی می توان گفت مواد گداز آور به مواد اولیه‌ی می‌گویند که معمولاً برای پاشنه ذوب فلز نقره و یا لعاب از آن استفاده می شود. این مواد از کیفیت بالا در زمان پخت باعث می شود تا سازه هایی با نقطه ذوب پایین ایجاد شده و در هنگام سرد شدن نیز باعث خواهد شد تا فاز شیشه در بدنه سرامیک ایجاد شود که این از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

 بهتر است بدانید که برخی از این مواد همزمان با سنگ آهن احیا خواهند شد. البته در نظر داشته باشید که امکان دارد در آهن حل شده و با آن ترکیب شده که جدا کردن آن امکانپذیر نخواهد بود. توجه داشته باشید که مواد گداز آور با ناخالصی ها قبل از ترکیب آهن ترکیب و مخلوط خواهد شد.

اینکه چه نوع مواد با توجه به ترکیب مواد وارد کوره شود؛ بستگی دارد. در صورتی که سنگ آهن؛ آهکی باشد مواد گداز آور باید به صورت اسیدی انتخاب شود. اما در صورتی که سنگ آهن سیلیسی یا همان اسیدی باشد؛ باید سعی کنید مواد مذاب را از مواد قلیایی مانند دولومیت و سنگ های خودکار و … انتخاب نمایید. اما در مواردی لازم است که مواد بار کوره خیلی سیال باشد که در اینجا از مواد اسیدی استفاده خواهد شد.

معرفی فروشگاه آهن هایپر

مجموعه اهن هایپر از جمله بزرگترین و معتبرترین فروشگاه های مقاطع فولادی در سراسر ایران می باشد. شما بازدیدکنندگان عزیز می توانید تمامی مقاطع فولادی مورد نیاز برای ساخت و ساز از جمله میلگرد، تیر آهن، ناودانی و نبشی و … را از طریق فروشگاه تخصصی آهن هایپر به آدرس وب سایت https://ahanhyper.com/ تهیه نمایید. برخی از افراد با انواع آهن آلات جهت ساخت و ساز آشنا نیستند که در اینجا شما می توانید از راهنمایی ها و مشاوره های کارشناسان خبره آهن هایپر بهره مند شوید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

منظور از شکل پذیری فلزات چیست و چه فلزاتی انعطاف پذیرند؟

نکاتی که باید در انواع آبکاری فلزات بدانید!

https://ahanhyper.com//?p=25808

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *