امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

مهمترین کارخانه های داخلی تولید کننده لوله مسی

در این مطلب از وب سایت آهن هایپر قصد داریم مهمترین کارخانه های داخلی تولید کننده لوله مسی را مورد بررسی قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

همان طور که می‌دانید مس از جمله فلزاتی می باشد که دارای انعطاف پذیری بالایی است و همچنین رسانایی گرمایی و الکتریکی زیادی دارد. این ویژگی های منحصر به فرد این فلز باعث می‌شود و کاربردهای متنوع و به شکل های مختلف در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله پر کاربردترین فرم های تولید مس به صورت لوله و اتصالات می باشد.

در ادامه مبحث مهمترین کارخانه های داخلی تولید کننده لوله مسی باید بدانید که لوله مسی استوانه تو خالی می باشد که معمولا از نظر جنس، کاربرد و سایز در انواع مختلف موجود می باشد.  این محصول به لحاظ کاربرد به دو دسته تفکیک می شود. لوله های مورد استفاده در انواع لوله کشی مثل لوله کشی آب و گاز، لوله های مسی و … که در دستگاه‌های تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گیرند.

دسته دوم نیز مثل لوله های مورد استفاده در کولر گازی ها زانو، تبدیل و …. تولید و ساخته می شوند. لوله های مسی از مزایای بسیاری برخوردار می باشند که از جمله می توان به توزیع دما یکنواخت در بدنه، قابلیت شکل پذیری بالا، قابلیت بازیافت سازگاری با محیط زیست و مقاومت بالا در برابر فشار و تنش های فیزیکی و .. اشاره کرد که باعث استفاده بیشتر از آن در صنایع مختلف شده است.

 

کارخانه های داخلی تولید کننده لوله مسی

 

 بهتر است بدانید که لوله های مسی از دوام و طول عمر بالایی برخوردار می باشد. که باعث می‌شود تا در هزینه‌ها در دراز مدت صرفه جویی شود. امروزه مصرف لوله های مسی با توجه به ویژگی و مزایایی که دارد در سراسر جهان رو به افزایش می باشد. برای اینکه بتوانید لوله‌مسی مناسبی انتخاب کنید ابتدا لازم است که شما برندهای مختلف و چند کارخانه لوله مسی را بشناسید و آشنا شوید. با مقایسه خصوصیات و مزیت های هرکدام همچنین کاربرد مورد نظر اقدام به انتخاب لوله مسی نمایید.

کارخانه های تولید کننده لوله مسی

در ادامه مبحث مهمترین کارخانه های داخلی تولید کننده لوله مسی باید ذکر کنیم که کشور ما از منابع بسیار غنی از مس برخوردار می باشد. معدن این فلز معمولاً در سرچشمه کرمان قرار دارد و در زمره بهترین معادن مس جهان طبقه بندی خواهد شد. شرکت ملی مس ایران دارای ظرفیت تولید سالیانه حدود ۴۰۰ هزار تن کاتد مسی می باشد که به عنوان متولی فروش مس خام به صنایع پایین دستی فعالیت دارد.

 این مقدار مس خام به معنای تامین مواد اولیه لازم برای تمامی صنایع پایین دستی در کشور می باشد. به همین خاطر مراکز بسیاری هستند که جهت تولید لوله مسی در کشور فعالیت دارد که انواع آن را از این محصول تولید و روانه بازار می‌کند. توجه داشته باشید که قیمت لوله مسی از برند و کارخانه تولید کننده آن و استانداردهای رعایت شود در هنگام تولید محصول بسیار متاثر خواهد بود.

 

کارخانه های تولید کننده لوله مسی

 

 در ساخت لوله های مسی از استاندارد های بین المللی مثل ASTM مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در این استاندارد معمولاً خواص فیزیکی و شیمیایی لوله ها مثل اندازه دانه، ازدیاد طول نسبی، سختی و میزان کشش لوله، چگالی، میزان هدایت الکتریکی و حرارتی مقاومت الکتریکی و … مشخص می شود.

کارخانه لوله مسی مهر اصل

در ادامه مبحث مهمترین کارخانه های داخلی تولید کننده لوله مسی باید ذکر کنیم که یک از این کارخانه ها؛ کارخانه لوله مسی مهر اصل می باشد. این کارخانه در سال ۱۳۸۹ تاسیس شد و در شهرک صنعتی سلیمی آذربایجان شرقی واقع شده است. بهتر است بدانید که این کارخانه به عنوان بزرگترین تولید کننده لوله مسی در ایران فعالیت خود را آغاز کرد که تولید کننده دستگاه ها قطعات و تجهیزات صنعتی حرارتی برودتی و تهویه مطبوع می باشد.

 بهتر است بدانید که این کارخانه دارای هفت خط کامل اتوماتیک تولید کویل و لوله های مسی می باشد و تغذیه کننده کارخانجات تهویه مطبوع می باشد. همچنین به عنوان بزرگترین تولید کننده داخلی کولر های گازی صنعتی و خانگی شناخته می‌شود. برخی از تولیدات این کارخانه عبارتند از:

  • چیلر
  • چیلر جذبی
  • انواع برج های خنک کننده
  • پکیج یونیت حساس
  • هواساز
  • پکیج یونیت های هوایی
  • فن کویل
  • کولر های گازی صنعتی و خانگی
  • مبدل حرارتی
  • یونیت هیتر
  • انواع کندانسور و مبدل حرارتی
  • انواع اواپراتور و مبدل حرارتی
  • عایق حرارتی و …

بهتر است بدانید که این کارخانه تولید کننده انواع لوله مسی و انواع اتصالات لوله مسی می باشد. از جمله مجهزترین و مدرنترین تولید کارخانه های تولیدی لوله های مسی در ایران و همچنین در منطقه خاورمیانه می‌باشد. محصولاتی که توسط یک کارخانه تولید می‌شود معمولاً در انواع کویل، شاخه‌ ای، کلاف و شیار داخلی، فین دار بیرون در نواحی مختلف تولید و ارائه می‌شود.

 

کارخانه لوله مسی مهر اصل

 

کارخانه صنایع مس قائم

یکی از مهمترین کارخانه های داخلی تولید کننده لوله مسی؛ کارخانه صنایع مس قائم می‌باشد که در شهرک صنعتی مورچه خورت اصفهان تاسیس شده است. این محصول لوله مسی را به شکل های کویل، کلاف، شاخه و شیار دار تولید و روانه بازار می کند.

 در محصولات تولیدی این شرکت از آلیاژهای مسی DHO و ETP استفاده می شود که از بهترین رده کاتد مس با خلوص ۹۹.۹۹۹ درصد به دست می آید. محصولاتی که توسط این شرکت تولید و عرضه می شود معمولا در سایز ها و شکل ها و ضخامت های مختلفی موجود می باشد.

شرکت صنایع مس باهنر

مهم ترین کارخانه های داخلی تولید کننده لوله مسی؛ کارخانه صنایع مس باهنر می باشد که در شهر کرمان واقع شده است. این کارخانه در سال ۱۳۷۰ تاسیس شد و جزو بزرگترین مجتمع های صنعتی ارتباط دهنده معادن مس و روی کشور با صنایع تولیدی می باشد. دارای ۵ کارخانه ذوب و ریخته گری، نورد استروژن و کشش سکه زنی و لوله مسی و … می‌باشد.

 کارخانه لوله مسی در سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را آغاز کرد که این مجموعه گسترده ترین محصولات مسی و آلیاژهای آن را به صورت ورق لوله و مقاطع تولید و عرضه می شود. بهتر است بدانید لوله مسی که توسط این کارخانه تولید می باشد بنا به نیاز بازار در سه گروه DHP , TPC , DLPT  و روانه بازار می شود.

شرکت بابک مس ایرانیان

در ادامه مبحث مهمترین کارخانه های داخلی تولید کننده لوله مسی باید ذکر کنیم که یکی از این مهم ترین کارخانه ها؛ شرکت بابک مس ایرانیان می باشد که در سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرد. تولید لوله مسی در این کارخانه به روش Cast Draw می باشد که جز جدیدترین و پیشرفته ترین روش های تولید لوله مسی در جهان به شمار می رود. تکنولوژی ریخته گری که در این کارخانه مورد استفاده قرار می گیرد جزء پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا می باشد که از یک شرکت فنلاندی خریداری شده است.

در این مطلب مهمترین کارخانه های داخلی تولید کننده لوله مسی برای شما بازدیدکنندگان عزیز بیان کردیم تا با شناخت این برندها بتوانید محصول باکیفیتی را انتخاب کرده و از آن در موارد مورد نیاز خود بهره مند شوید. بهتر است بدانید مجموعه آهن هایپر به عنوان نمانیده رسمی این کارخانه ها فعالیت خود را آغاز کرده است. می توانید این محصولات را با کیفیت بالا و بدون واسطه تهیه نمایید.

 

تولید کنندگان لوله مسی

 

 به طور کلی می توان گفت مجموعه آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع اهنی و فلزی، لوله های مسی، انواع میلگرد، تیرآهن و نبشی ناودانی، پروفیل های ساختمانی و … می باشد. تمام این محصولات را به راحتی می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ تهیه کرده و در کاربردهای مد نظر خود از آن بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

کارخانه‌های تولیدکننده لوله

بررسی مزایا و معایب لوله مسی

گروه صنعتی صفا 

https://ahanhyper.com//?p=25312

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *