امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

منظور از تیر آهن 18 چیست؟

تیر آهن 18 از مقاطع فولادی بسیار کاربردی و در عین حال حائز اهمیت در صنعت ساختمان سازی به شمار می‌رود. قدرت و ساختار قوی و بادوام این محصول، قابلیت تحمل وزن و فشار سازه ها و بناها را به خوبی امکان پذیر ساخته است.

استفاده از تیرهای 18، تسریع در روند انجام پروژه های عمرانی را در پی دارد. مقاوم و دوام بسیار بالا در برابر خمش را می توان از مهم ترین خصوصیات تیرآهن 18 برشمرد. همچنین، برای مقاوم سازی و استحکام بخشیدن سازه ها، تیرآهن های 18 بسیار کاربرد دارند.

لازم به ذکر است که تیر آهن از مقاطع پرمصرف و پراستفاده در حوزه ساخت و ساز و ساختمان سازی محسوب می شود. در صنعت ساختمان، مصالح فلزی و مقاطع فولادی، از عناصر و ارکان اصلی و کاربردی به شمار می آیند. در این میان، تیرآهن ها به علت سطح کیفی و دوام و مقاومت بالا، در طیف وسیع و گسترده ای مورد استفاده واقع می شوند.

اگرچه کاربرد تیرهای آهن در حوزه ساختمان سازی بیشتر محسوس و مشهود است، اما بسیاری از صنایع نیز متناسب با نوع نیاز و شرایط خود، استفاده از این محصولات را در دستور کار قرار می دهند.

مهم ترین خصوصیات تیر آهن 18 چیست؟

مهم ترین خصوصیات تیر آهن 18 چیست؟

تیر آهن 18 از بهترین و باکیفیت ترین متریال و آلیاژها طراحی و به مرحله تولید می رسد. آلیاژ فولاد، از متریال کاربردی استفاده شده در ساختار این محصول می باشد. همچنین، متناسب با استانداردهای تعریف شده، تیرهای 18 از فولاد 37، 44 یا 52 نیز ساخته و پرداخته می شوند.

در این زمینه باید خاطر نشان نمود که تیر آهن شماره 18 مطابق با استاندارد معتبر IPE تهیه و تولید می شود. به عبارت دیگر، تیر آهن سایز 18 نمونه ای از زیر مجموعه تیرهای ساخته شده بر اساس استاندارد ipe تلقی می گردد. تیر آهن هجده به علت برخورداری از ارتفاع و ابعاد برابر با 18 سانتیمتر، در حوزه بازار آهن آلات به این عنوان شناخته می شود.

چنانچه قصد دارید در خصوص استانداردها IPE بیشتر بدانید پیشنهاد می کنیم به مطالعه مقاله تخصصی ” تیر آهن ipe چیست و چه کاربردی دارد؟  ” بپردازید تا هر آنچه لازم است در این خصوص بدانید را فرا بگیرید.

کیفیت ساخت بالا، استحکام و دوام در برابر عوامل محیطی و خارجی و تاب و تحمل بالا در برابر تغییرات جوی، از دیگر ویژگی های تیرآهن 18 قلمداد می گردد. استفاده از آلیاژ فولاد باکیفیت در فرآیند طراحی و ساخت، دوام و استحکام تیرهای 18 را در برابر فرآیندهای شیمیایی نظیر خوردگی و پوسیدگی، افزایش داده است.

همچنین، بر روی ساختار و بافت این مدل از مقاطع فولادی، نوسانات دمایی و آفت هیچگونه تاثیر منفی و نامطلوبی برجای نمی‌گذارند. برخورداری از قدرت و پایداری بالا، امکان استفاده از تیر آهن های سایز 18 را برای سال های سال، به راحتی محقق می سازد.

ناگفته نماند که طول شاخه های تیر آهن IPE 18 برابر با 12 متر است. همچنین، وزن تیر اهن 18 بسته به ضخامت آن، در حدود 230 کیلوگرم برآورد می گردد.

برخورداری از ساختار قوی منسجم، قابلیت استفاده از تیر آهن شماره 18 را برای طراحی و اجرای سازه های بزرگ، به سادگی امکان پذیر ساخته است. علاوه بر این، تیرآهن دارای ابعاد 18 از سطح مقطعی و شکل ظاهری شبیه به حرف I انگلیسی برخوردار می باشد.

نحوه تولید و ساخت

تیر آهن 18 بر اساس روش نورد گرم طراحی و تولید و روانه بازار آهن آلات کشور می شود. اولین مرحله در این روش، ذوب کردن محصولات فلزی در دماهای بسیار بالا و در حدود 1100 درجه سانتیگراد می باشد. حرارت و گرمای بالا موجب ذوب شدن و قالب گیری محصولات و قطعات فلزی می شود.

برای انتقال قطعات فولادی به جایگاه های مختص به خود، از جک های هیدرولیکی استفاده می گردد. پس از پخته شدن قطعات موردنظر، در طی فرآیندهایی قطر شمش ها کم و به طول آنها افزوده می شود. از این مرحله با عنوان مرحله رافینگ نام برده می شود. این مرحله با انجام کارشناسی های مشخص و در محدوده دمای تعیین شده صورت می گیرد.

در ادامه این فرآیند فلز تولید شده برای قطعه قطعه شدن آماده می گردد. به منظور برش محصولات از قیچی صنعتی مخصوصی با عنوان قیچی متراژ استفاده می شود. متناسب با اندازه های مشخص شده و استانداردهای مربوطه، برش های مختلفی بر روی سطح قطعات انجام می گیرد. پس به اتمام رسیدن فرآیند برش، تیرآهن ها بسته بندی می شوند.

خرید تیر آهن 18

خرید تیر آهن 18

به طور کلی، در هنگام خرید مقاطع فولادی و پروفیل های ساختمانی، باید نکات و اصول مختلف و گوناگونی را مد نظر داشت. بر این اساس، برند و کارخانه سازنده، از مهم ترین نکات در هنگام خرید تیرآهن به شمار می آید. در حال حاضر تولیدکننده مختلفی در سطح کشور به تولید و ساخت مقاطع فولادی فعالیت دارند.

در این میان، محصولات تولیدی کارخانه ذوب آهن اصفهان، از بهترین و باکیفیت ترین مقاطع فولادی و مصالح فلزی تلقی می‌گردند. علاوه بر این، توجه به نوع و متریال استفاده شده در ساختار و بافت، وزن هر شاخه، استانداردهای معتبر به کار رفته و ابعاد و اندازه، از دیگر نکات مهم در خرید و انتخاب تیر آهن 18 به حساب می آیند.

فراموش نکنید که برای خرید انواع میلگرد ما به شما وب سایت تخصصی https://ahanhyper.com/ را پیشنهاد می دهیم. در این سایت انواع مقاطع فولادی نظیر نبشی، پروفیل های ساختمانی، ورق ها و.. به فروش می رسند. به هر حال خرید انواع میلگرد و تیرآهن و سایر مقاطع فولادی از این سایت می تواند شما را با خرید هوشمندانه تری نیز رو به رو کند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط :

کاربردهای تیرآهن ۱۸ چیست؟

طول هر شاخه تیرآهن چند متر است؟

مقاوم سازی تیر آهن به کار رفته در ستون های ساختمان

وظیفه تیر آهن در ساختمان سازی

https://ahanhyper.com//?p=4032

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *