امروز : یکشنبه 24 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

مقایسه لوله فولادی و لوله پلی اتیلن

در این مقاله می‌ خواهیم به مقایسه لوله فولادی و لوله پلی اتیلن بپردازیم. در ابتدا باید در مورد لوله پلی اتیلن بگوییم که نسبت به لوله فولادی مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی دارد. علاوه بر این حمل و نقل آن بسیار آسان است. زیرا سبک تر هستند. این گونه لوله ها در برابر خراشیدگی و ضربه مقاومت کمتری نسبت به لوله های فولادی دارند. اما با محیط زیست کاملاً سازگار هستند اما لوله  فولادی با محیط زیست سازگار نیست. به همین علت به زودی زنگ می زند.

در مقایسه لوله فولادی و لوله پلی اتیلن مشاهده می‌ کنیم که لوله پلی اتیلن در برابر ضربه حساسیت بیشتری نسبت به لوله فولادی دارد. علاوه بر این مقاومت هم پایین تر از لوله از جنس فولاد است. به اضافه مهمترین مطلبی که می توانیم در مقایسه لوله فولادی و لوله پلی اتیلن ارائه دهیم این است که کاربرد لوله فولادی و لوله پلی اتیلن با یکدیگر متفاوت می باشد.

مزایای استفاده از لوله های پلی اتیلن

از مزایای استفاده از لوله های پلی اتیلن می توانیم بگوییم که این گونه لوله‌ ها قیمت مقرون به صرفه تری دارند. علاوه بر این به هیچ عنوان زنگ نمی زنند. زیرا دارای خاصیت سازگاری با محیط زیست می باشند. به اضافه باید بیان کنیم که در برابر مواد شیمیایی آلی و غیر آلی مقاومت بالایی دارد.

به اضافه ما در قسمت مقایسه لوله فولادی و لوله پلی اتیلن هم بیان کردیم که دارای کاربرد متفاوتی با لوله فولادی می باشد. زیرا از آن برای لوله کشی های فاضلابی مورد استفاده قرار می دهند. لوله پلی اتیلن دارای خاصیت انعطاف پذیری می باشد و وزن سبکی دارد و در برابر اشعه فرابنفش مقاومت مناسبی دارد.

از دیگر مزایای استفاده از لوله های پلی اتیلن می توانیم بگوییم که دارای خاصیت هیدرولیکی می باشد. علاوه بر این دارای خاصیت جمع شوندگی و مقاومت بالا در برابر از زمین لرزه و در برابر خوردگی گالوانیکی به اضافه دارای قابلیت بدون نشتی هستند.

 

مزایای استفاده از لوله های پلی اتیلن

 

کاربرد لوله های پلی اتیلن و فولادی

در سمت مقایسه لوله فولادی و لوله پلی اتیلن بیان کردیم که کاربرد این دو محصول با یکدیگر متفاوت است. مثلا از کاربرد لوله پلی اتیلن در آبرسانی شهری و روستایی و در شبکه فاضلاب در شهر و روستا مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این از لوله پلی اتیلن برای گازرسانی استفاده می‌ کنند و به عنوان سیستم انتقال فاضلاب صنعتی به حساب می‌ آید.

علاوه بر این برای سیستم آبیاری قطره‌ ای و سیستم آبیاری بارانی مورد استفاده قرار می‌ گیرد‌. از لوله پلی اتیلن به عنوان پوشش کابل مورد استفاده قرار می دهند و به علت استحکام بالایی که دارد، برای لوله کشی در صنایع و پالایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر آن می‌ تواند گاز و مایعات را انتقال دهد. البته خود لوله فولادی انواع متفاوتی دارد. به همین جهت در قسمت های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد. مزایای هر کدام از لوله های فولادی و پلی اتیلن زیاد می باشد.

تولیدکنندگان برتر لوله های پلی اتیلن

تولیدکنند گان برتر لوله های پلی اتیلن همواره می کوشند تا این گونه محصولات را با مواد اولیه بسیار عالی تولید کنند. همان طور که در قسمت فوق توضیح دادیم، لوله پلی اتیلن کاربرد های بسیار زیادی دارد و به عنوان یکی از لوله های بسیار مهم در انتقال آب فاضلاب شهری و روستایی مورد استفاده قرار می گیرد.

در مقایسه لوله فولادی و لوله پلی اتیلن بیان کردیم که دارای خاصیت های بسیار زیادی بوده اند، زیرا تولید کنندگان همواره می کوشند تا در تولید این گونه محصولات از مواد با کیفیت و بسیار مرغوب استفاده کنند. به اضافه باید بیان کنیم که لوله های پلی اتیلن از جمله لوله هایی می باشد که سال های زیادی بدون اینکه خراب شوند در زیر زمین کاملا سالم می مانند. علاوه بر این لوله های پلی اتیلن در برابر ضربه مقاومت بالایی دارند. به اضافه باید بیان کنیم که لوله پلی اتیلن در سایز های متفاوتی تولید می‌ شود.

قیمت باورنکردنی لوله های پلی اتیلن

قیمت باور نکردنی لوله های پلی اتیلن نشان‌ می دهد که انواع لوله های پلی اتیلن قیمت مقرون به صرفه ای دارد. همان طور که می دانید کاربرد این لوله ها بسیار زیاد می باشد. به همین جهت باید قیمت مناسبی داشته باشند تا بتوانند در آبرسانی فاضلاب های شهری مورد استفاده قرار بگیرند. اما قیمت پایین لوله های پلی اتیلن شان است کیفیت پایین آنها نیست. زیرا لوله های پلی اتیلن از جنس بسیار عالی تولید شده است.

ما در قسمت مقایسه لوله فولادی و لوله پلی اتیلن بیان کردیم که خصوصیات لوله پلی اتیلن به چه میزان می باشد. زیرا خصوصیات و مزایای آن نشان دهنده ی کیفیت آن می باشد. علاوه بر این باید بیان کنیم که لوله پلی اتیلن زمانی که قیمت مناسبی و باور نکردنی داشته باشد باعث می شود فروش گسترده ای هم داشته باشد. همین موجب می شود تا این لوله ها در سطح گسترده در کشور به فروش رود.

 

قیمت باورنکردنی لوله های پلی اتیلن

 

سخن پایانی 

لوله ها به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود که در مقایسه لوله پلی اتیلن و فولادی گفتیم آن لوله پلی اتیلن و لوله فولادی می باشد. لوله هایی که بیان کردیم هر کدام کاربرد های متفاوتی دارد. مقایسه لوله فولادی و لوله پلی اتیلن نشان می دهد که لوله پلی اتیلن لوله و فولادی چه تفاوت هایی با هم دارد.

ما در این مقاله به مقایسه لوله  فولادی و لوله پلی اتیلن پرداختیم. از لوله های فولادی و پلی اتیلن برای انتقال آب و گاز مورد استفاده قرار می گیرد و هر کدام دارای خصوصیات ویژه می باشد‌.  مثلا لوله هایی از جنس فولاد مقاومت بالایی دارد و لوله ی پلی اتیلن خصوصیاتی نظیر سازگاری در برابر عوامل بیرونی می باشد. لوله فولادی در صنایع  استفاده قرار می شود.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

انواع ساپورت لوله فولادی

عایق کاری لوله های فولادی به چه صورت است؟

مشخصات و کاربردهای لوله پلی اتیلن چیست؟

https://ahanhyper.com//?p=15549

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *