امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

معرفی محصولات ساخته شده از شمش فولادی

امروزه در زندگی ما فولاد نقش پر رنگی داشته و در مقاطع گوناگونی موجود بوده و استفاده می شود. یکی از این مقاطع شمش فولاد است که از آن برای تولید محصولات زیادی استفاده می شود. در این مبحث قصد داریم به بررسی معرفی محصولات ساخته شده از شمش فولاد بپردازیم. شما می توانید برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصولات تا انتها همراه ما باشید.

آشنایی با شمش فولادی

شمش فولاد از مقاطع فولادی مستحکم و سختی است که بسیار مهم است. این مقطع به روش ریخته گری تولید شده و باید تحت عملیات فرآوری قرار گیرد تا بتوان از آن استفاده کرد. با استفاده از این مقطع بسیاری از نیازهای بشر برطرف شده و برای ساخت مقاطع دیگر فولادی از آن استفاده می شود‌.

این شمش از نظر ظاهری شبیه به مستطیل بوده و سطح مقطع آن به شکل ذوزنقه است زیرا قالب گیری آن به صورت سنتی انجام می شود. همچنین ذوزنقه بودن آن حمل و نقل و جا به جایی آن را آسان کرده است. این مقاطع معمولا در طول مشخصی تولید شده و در اختیار صنایع قرار می گیرند.

شمش فولاد

انواع شمش فولادی

بهتر است بدانید شمش فولادانواع مختلفی دارد که در ادامه آن ها را شرح می دهیم:

بیلت: مقاومت و استحکام این مقاطع خوب بوده و در موارد زیادی به کار برده می شوند‌. از این شمش ها در خط نورد استفاده شده و به شمشال نیز معروف هستند‌. طول این محصول از ۲ متر بیشتر بوده و حداکثر عرض آن ۱۵ سانتی متر است و دارای سطح مقطع دایره یا مربع شکل می باشد. برای تولید سیم مفتولی و شمش از این مقطع استفاده می شود.

شمش دستی: شکل ظاهری این شمش فولادبه صورت ذوزنقه یا مستطیل بوده و قالب گیری آن به صورت دستی انجام می شود‌ این قطعه به راحتی از قالب جدا شده و جا به جایی آن آسان است. طول این محصول معمولا بیشتر از ۲ منر نبوده و برای کارگاه هایی که وسعت زیادی ندارند استفاده می شود.

اسلب: این نوع شمش فولادبه تختال نیز معروف بوده و به شکل مکعب است. طول این محصول ۱۲ متر و عرض آن ۲۵ سانتی متر بوده و دارای ضخامت ۲۳ سانتی متر می باشد. از این محصول برای تولید ورق های فولادی استفاده می شود.

بلوم: از این نوع شمش برای ساخت ناودانی، ریل قطار و ساخت قوطی استفاده شده و عرض آن از بیلت بیشتر است. این قطعه به فابریک یا شمشه نیز معروف می باشد.

انواع شمش فولاد

آشنایی با محصولات ساخته شده از شمش فولادی

شمش فولاددر تولید محصولات مختلفی به کار برده می شود که در زیر به برخی آن ها اشاره می کنیم:

تولید میلگرد: یکی از مهم ترین محصولاتی از شمش فولادساخته می شود؛ میلگرد است که بهترین نوع شمش برای آن شمش فولادسی سی ام و یا بیلت است. مزایایی چون استحکام و استقامت بالا، طول زیاد و کوچک بودن سطح مقطع سبب شده تا این نوع شمش گزینه خوبی برای تولید میلگرد شود. در صورتی که این بیلت طی فرآیند تولید نازک شده و طول آن افزایش یابد برای ساخت سیم مفتول نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

تولید ریل قطار: برای تولید ریل قطار باید از شمش هایی استفاده کرده که استحکام بالا و طول زیادی دارند. برای ساخت ریل بهترین شمش فولادفابریک است که عرض زیادی دارد.

تولید ورق فولادی: برای تولید این محصول از تختال که به صورت مکعب است؛ استفاده می شود.

محصولات ساخته شده از شمش فولاد

روش تولید شمش فولادی

امروزه برای تولید شمش فولاداز روش های مختلفی چون کوره بلند، کوره القایی و کوره قوس الکتریکی استفاده می شود. در دیگر کشورها از روش کوره بلند استفاده می شود؛ ولی در کشور ما روش کوره قوس الکتریکی متداول تر بوده و استفاده می شود. در روش کوره قوس الکتریکی با کمک سبدهای مخصوص آهن قراضه را به کوره منتقل کرده و زمان می دهند تا ذوب شوند.

در حین ذوب شدن موادی مانند کک، بنتونیت و آهک نیز به آن اضافه می شود و در مراحل بعدی فولاد مذاب با کمک همگن سازی و اکسیژن تولید می شود‌. سپس برای تبدیل آن به شمش فولادباید عملیات ریخته گری انجام شود که فولاد ذوب شده را به واحد ریخته گری برده و در ظرف هایی به نام تاندیش می ریزند. در این صورت فولاد مذاب به شکل ظرف درآمده و بعد از سفت شدن به آن آب پاشیده می شود تا دمای آن کم شود. سپس آن را برش زده و در نهایت شمش به دست می آید.

روش تولید شمش فولاد

خرید محصولات ساخته شده از شمش فولادی

با انواع محصولات ساخته شده از شمش فولادآشنا شدید. بهتر است بدانید که جهت خرید این محصولات می توانید از طریق فروشگاه تخصصی آهن هایپر به آدرس https://ahanhyper.com/ اقدام کنید. برای انتخاب بهتر این محصولات با توجه به کاربرد مدنظر خود با کارشناسان خبره آهن هایپر در تماس باشید و مشاوره های لازم را دریافت نمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

انواع شمش فولادکدامند؟

بیلت، شمش دستی، اسلب، بلوم

محصولات ساخته شده از شمش فولادکدامند؟

میلگرد، ریل قطار، ورق فولادی

در ایران شمش فولادبه چه روشی تولید می شود؟

فرایند تولید شمش فولاد

به روش قوس الکتریکی

https://ahanhyper.com//?p=72471

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *