امروز : چهارشنبه 10 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

معرفی درجات آلومینیوم؛ چه گریدی از آلومینیوم را باید استفاده کرد؟

بهتر است بدانید آلومینیوم یک فلز رایج می باشد که در کاربرد های صنعتی و غیر صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بسیاری از موارد امکان دارد؛ درجه مناسب برای کاربرد وزن مورد نظر سخت باشد. در این مقاله قصد داریم در مورد درجات آلومینیوم و کاربرد آن ها صحبت کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

آشنایی با آلیاژ آلومینیوم

بهتر است بدانید که هدف از تولید درجات الومینیوم به صورت مختلف و متنوع بهبود خواص کیفی و کمی آلومینیوم می باشد. نکته مهمی که باید ذکر کنیم این است که آلیاژ آلومینیوم دارای خاصیت فلزی بوده که حدود ۹۰ تا ۹۶ درصد از ترکیب از آلومینیوم تشکیل می‌شود؛ به همین خاطر درصد مواد ناخالصی ناچیز می باشد و در حدود ۱۰ درصد برای تاثیر سایر فلزات باقی خواهد ماند.

افزودن مقدار کمی ناخالصی تاثیرات بسیار شگرفی بر روی خواص و ویژگی‌های کاربردی آلومینیوم به همراه دارد. به همین خاطر شناخت انواع آلیاژهای آلومینیوم جهت انتخاب نوع مناسب برای کارکرد معین الزامی می باشد. نکته بسیار مهمی که باید ذکر کنیم این است که به خاطر استحکام و مقاومت بالا، شکل پذیری خوب و همچنین قابلیت جوشکاری که نسبت به فلز آلومینیوم دارد؛ کاربرد بسیاری در صنایع هوایی دریایی و حمل و نقل به همراه خواهد داشت.

آشنایی با آلیاژ آلومینیوم

انواع درجات آلومینیوم

همانطور که ذکر شد انواع درجات آلومینیوم موجود می باشد که هر یک از آن دارای ویژگی ها، مزایا و کاربردهای خاصی می باشد. به همین خاطر لازم است که شما با آن آشنا شده و با توجه به کاربرد مد نظر خود بتوانید نوع مناسب آن را انتخاب نمایید.

آلیاژ ۱۱۰۰

یکی از درجات آلومینیوم آلیاژ ۱۱۰۰ می باشد که این گروه به عنوان آلومینیوم خالص معروف است و برای کاربردهای با فرم دهی دشوار بسیار مناسب و ایده آل می باشد. آلیاژ ۱۱۰۰ را توسط هر روشی می توانید جوش دهید. در برابر خوردگی از مقاومت بسیار خوبی برخوردار بوده و در صنایع شیمیایی و صنایع غذایی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

آلیاژ ۲۰۱۱

از جمله مهمترین ویژگی های آلیاژ ۲۰۱۱ می توان به مقاومت مکانیکی بالا و قابلیت عالی ماشینکاری اشاره کرد. جهت تولید قطعات پیچیده و دقیق این آلیاژ انتخاب عالی می باشد.

آلیاژ ۲۰۱۴

آلیاژ ۲۰۱۴ از جمله درجات آلومینیوم می باشد که این نوع آلیاژ مبتنی بر مس با مقاومت بالا و همچنین قابلیت ماشینکاری عالی به شمار می رود. با توجه به مقاومت بالایی که دارد؛ در کاربردهای بسیاری از جمله زمینه های ساختاری هوافضا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

آلیاژ ۲۰۲۴

آلیاژ ۲۰۲۴ از جمله رایج ترین آلیاژهای آلومینیومی با مقاومت بالا می باشد. این آلیاژ با ترکیبی از مقاومت عالی در برابر خستگی در موارد استفاده می‌شود که نسبت قدرت و به وزن مطرح باشد. این درجه از درجات آلومینیوم را می توان ماشین کاری کرد و در صورت نیاز به عملیات حرارتی بعدی در شرایط بازپخت قرار داد. توجه داشته باشید که این نوع آلیاژ در پروژه هایی که مقاومت در برابر خوردگی مطرح باشد؛ از آلیاژ ۲۰۲۴ به صورت پوشش آنودایز یا به صورت روکش دار استفاده خواهد شد.

درجات آلومینیوم

آلیاژ ۳۰۰۳

بهتر است بدانید آلیاژ ۳۰۰۳ در بین درجات آلومینیوم بیشترین کاربرد را به همراه دارد. این آلیاژ با عنصر منگنز ترکیب می‌شود که باعث می‌شود نسبت به آلیاژ های دیگر حدود ۲۰ درصد قدرت بیشتری داشته باشد. این آلیاژ با توجه به مقاومت بالا در برابر خوردگی از کارایی فوق العاده ای برخوردار می باشد.

آلیاژ 5052

آلیاژ ۵۰۵۲ در بین گروه‌های مختلف آلومینیوم بالاترین مقاومت را به همراه دارد و همچنین برای محیط های مرطوب گزینه مناسبی به شمار می رود.

آلیاژ ۶۰۶۱

این آلیاژ از جمله درجات آلومینیوم می باشد که از مقاومت بالایی برخوردار است در صورتی بهتر از کیفیت های خوب عالی و آلومینیوم را حس می کند. دارای طیف وسیعی از خواص مکانیکی و مقاومت در برابر خوردگی می باشد. در نظر داشته باشید که آلیاژ ۶۰۶۱ با تمام روش‌های ممکن جوش داده خواهد شد. به همین خاطر در بسیاری از صنایع که در آن مقاومت بالا در برابر خوردگی مطرح است؛ می توان از این آلیاژ بهره مند شد.

آلیاژ ۶۰۶۳

آلیاژ ۶۰۶۳ به نام آلیاژ معماری معروف است که دارای خواص کششی بالا بوده و در برابر خوردگی از مقاومت بالایی برخوردار می باشد. توجه داشته باشید که این آلیاژ اغلب در موارد مختلف معماری و تزئینات داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرد.

آلیاژ ۷۰۷۵

آلیاژ ۷۰۷۵ از جمله آلیاژهای آلومینیوم می باشد که نسبت به روش های دیگر از مقاومت بالایی برخوردار است. توجه داشته باشیند درجات آلومینیوم از نسبت مقاومت به وزن بسیار خوبی برخوردار می باشد. جهت بازسازی تحت عملیات حرارتی قرار خواهد گرفت؛ همچنین می‌توان به صورت نقطه ای یا فلش آن را جوش داد.

آلیاژ ۷۰۷۵

آشنایی با فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع محصولات فولادی و آلومینیوم می باشد. امروزه با توجه به اینکه استفاده از محصولات فولادی گسترش پیدا کرده است و در موارد بسیاری استفاده می شود؛ فروشگاه های بسیاری جهت عرضه محصولات فعالیت دارند.

شما عزیزان برای این که بتوانید محصول مناسبی را تهیه کنید؛ باید سعی کنید از طریق فروشگاه های معتبر اقدام نمایید. کیفیت محصولات از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. پیشنهاد ما به شما مخاطبین عزیز فروشگاه تخصصی آهن هایپر می باشد. این مجموعه با توجه به شناخت نیاز های جامعه و همچنین سابقه درخشانی که دارد؛ همواره در تلاش است تا محصولاتی را عرضه کند که علاوه بر کیفیت بالا و مناسب بودن از نظر اقتصادی نیز به صرفه باشد.

شما مخاطبین گرامی با اطمینان خاطر می توانید جهت سفارش این محصولات از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمایید. برخی دیگر از محصولات پر کاربرد و پر فروش که توسط این مجموعه عرضه می‌شود؛ می‌توان به انواع تیرآهن، انواع میلگرد، ناودانی، نبشی، پروفیل و … اشاره کرد. در صورتی که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید کافیست با کارشناسان فروش مجموعه آهن هایپر تماس باشید و مشاوره های لازم را به صورت کاملا رایگان دریافت نمایی در این صورت بدون شک انتخاب بهتری را تجربه خواهید کرد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

به چه دلیل از آلیاژ آلومینیوم در صنایع هوایی دریایی و حمل و نقل استفاده می شود؟

به خاطر استحکام، مقاومت بالا، شکل پذیری خوب و قابلیت جوشکاری در کاربرد وسیعی در صنایع هوایی دریایی و حمل و نقل مورد استفاده قرار می گیرد.

از آلیاژ ۱۱۰۰ آلومینیوم در چه مواردی استفاده می شود؟

از این آلیاژ به خاطر مقاومت بسیار خوب در برابر خوردگی در صنایع شیمیایی و غذایی استفاده می شود.

نحوه خرید انواع محصولات فولادی و فلزات آلومینیوم به چه صورت است؟

خرید محصولات آلومینیومی

از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ می توان جهت خرید انواع محصولات فولادی اقدام نمایید.

https://ahanhyper.com//?p=72451

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *