امروز : سه‌شنبه 26 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

معایب فورجینگ میلگرد

امروزه استفاده از میلگرد برای استحکام و مقاوم سازی سازه ها کاربرد بالایی دارد. میلگردها در انواع مختلف موجود بوده و به روش های گوناگون اتصال آن انجام می شود. در این مبحث می خواهیم معایب فورجینگ میلگرد را مورد بررسی قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه همراه ما باشید.

معرفی روش فورجینگ میلگرد

با توجه به مبحث معایب فورجینگ میلگرد باید ذکر شود یکی از متداول ترین روش های جوشکاری و اتصال میلگرد است و طرفداران زیادی دارد. دلیل اصلی استفاده از این روش بالا بردن استحکام و مقاوم سازی سازه های بتنی در ساختمان ها در مقابل زلزله است. بهتر است بدانید فورجینگ فرآیندی است که طی آن قطعات کوچک میلگرد به قطعات بزرگتری تبدیل می شوند.

در این روش آرماتورها بدون هیچ مواد اضافی شکل داده می شوند و بعد از آن توسط حرارت دادن به دمای نرم شدگی رسیده و به وسیله فشار به یکدیگر وصل و پرس می شوند. این روش جوش در دو فرآیند انجام‌ می شود: فورجینگ دستی و فورجینگ ماشینی

 

انواع روش های فورجینگ

 

انواع روش های فورجینگ

با توجه به مبحث معایب فورجینگ میلگرد باید ذکر کنیم این روش اتصال توسط روش های مختلفی انجام می شود که عبارتند از:

  • جوشکاری قوس الکتریکی: بیشترین حجم جوشکاری در روش فورجینگ است و می توان با جریان مستقیم این روش را اجرا کرد.
  • جوشکاری با قوس محافظ گاز: در این روش از گازهای بی اثری همچون آرگون یا هلیوم استفاده می شود که بی خطر است.
  • فرآیندهای ترموشیمیایی: یک فرایند جوشکاری گازی است و با گرما از طریق سوزاندن اکسیژن و استیلن به وسیله یک شعله با فشار بالا انجام می شود.
  • فورجینگ قالب باز: در ادامه مبحث معایب فورجینگ میلگرد باید ذکر کنیم برای قطعات بزرگ با شکل های ساده مورد استفاده است. همچنین در زرگری و فرم دادن شمش طلا مورد استفاده می باشد.
  • فورجینگ پرسی: این روش تقریبا سرعت بالایی دارد؛ چون فقط به یک فشار نیاز است.

کاربرد روش فورجینگ

بهتر است بدانید این روش جوش کاربردهای زیادی دارد در ساخت محصولات زیر دارد:

کشتی سازی، خودروسازی، پیچ و مهره سازی، ابزارآلات دستی، تجهیزات صنایع دفاع، میل لنگ سازی، ابزار صنعتی

 

کاربرد روش فورجینگ

 

معایب فورجینگ میلگرد

در زیر به برخی از معایب فورجینگ میلگرد اشاره شده است:

  • در این روش برای چسباندن دو سر میلگرد باید فشار وارد شده یکسان و دقیق باشد. اگر به هر علتی فشار وارده کم‌ یا زیاد شود؛ میلگردها به طور یکسان جوش نخورده و استحکام آن ها کم می شود.
  • دمای محیط بر سرعت سرد شدن قسمت جوش شده تاثیر زیادی دارد اگر زودتر از حدمعمول سرد شود؛ کیفیت جوش پایین آمده و احتمال شکستگی میلگردها از قسمت جوش زیاد می شود.
  • یکی دیگر از معایب فورجینگ میلگرد این است که تغییرات آب و هوا تاثیر زیادی بر کیفیت نهایی کار دارد. هر چقدر آب و هوا سردتر باشد؛ کیفیت اتصال و جوشکاری پایین آمده و احتمال شکنندگی در محل اتصال بالا می رود. به همین علت کیفیت جوشکاری به روش فورجینگ در مناطق گرمسیر با مناطق سردسیر بسیار متفاوت است.
  • میلگردها اگر حرارت ببینند باعث تغییرات ساختاری آن ها شده و تا حد زیادی مقاومتشان کم می شود. بنابراین در سازه هایی که از روش فورجینگ برای میلگردها استفاده شده در برابر باد تاثیرپذیر هستند.
  • از معایب فورجینگ میلگرد می توان به این اشاره کرد؛ مدت زمانی که دو سر میلگرد گرما و حرارت می بینند مقیاس دقیقی ندارد و طبق تجربه به دست آمده است. این تغییر در مدت گرمادهی باعث می شود کیفیت نهایی تغییر کند که در اینجا تجربه و مهارت نیروی کار بسیار مهم است.
  • در روش فورجینگ نیاز به فرد ماهر و متخصص می باشد و اگر از افراد با تجربه و مهارت کم استفاده شود کیفیت جوش و استحکام سازه زیر سوال می رود.
  • از گاز اکسی استیلن برای دادن حرارت در جوشکاری استفاده می شود. در زمان استفاده از این گاز میزان حرارت وارد شده به سر میلگردها را نمی توان کنترل کرد و همین عامل روی کیفیت این روش اثر منفی می گذارد.
  • از دیگر معایب فورجینگ میلگرد این است که در زمان کار مراقب باشید؛ اشعه های غیرعادی نور در کار اختلال ایجاد نکند.
  • استفاده از افراد نابلد در جوشکاری فورجینگ میلگردخطرات احتمالی شکست میلگردهای جوش شده را بالا می برد.
  • هزینه نگهداری بالا
  • نیاز به فرآیند تکمیلی دارد.
  • هزینه زیاد بعضی از مواد
  • نبود ایمنی کافی در زمان کار

معایب فورجینگ میلگرد

معرفی فروشگاه آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی می باشد که در ساختمان سازی و کاربردهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. پرکاربردترین مقاطع فولادی می توان به انواع ورق های فولادی، ورق استیل، ورق قطعات، ورق سیاه، تیرآهن نرمال و ورق گالوانیزه، انواع نبشی و … اشاره کرد. شما مخاطبان گرامی جهت تهیه و سفارش این مقاطع فولادی می‌توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/  اقدام نمایید.

در هر مرحله از خرید که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید کافیست با کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشید و به صورت کاملاً رایگان اطلاعات لازم را دریافت نمایید. در نظر داشته باشید تمامی محصولاتی که توسط این مجموعه عرضه می شوند توسط برترین تولیدکنندگان داخلی و خارجی تولید شده اند که از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار می باشد. شما عزیزان با اطمینان خاطر می توانید این مقاطع تهیه کرده و از آن بهره مند شوید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

آموزش جوشکاری فورجینگ یا سر به‌ سر میلگرد

https://ahanhyper.com//?p=36623

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *