امروز : چهارشنبه 24 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

مش و شبکه میلگرد چیست و چه ویژگی هایی دارد

میلگردها مقاطع فولادی هستند که کاربردهای متفاوتی دارند. در این مبحث قصد داریم به بررسی مبحث مش و شبکه میلگرد چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ بپردازیم. از شما مخاطبین گرامی دعوت می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتها با ما همراه باشید.

مش میلگرد چیست؟

در ابتدای مبحث مش و شبکه میلگرد چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ باید اول با مش و شبکه میلگرد آشنا شوید. مش یا شبکه مش میلگرد نوعی توری فولادی مشبک می باشد که از میلگرد ساده و آجدار در ساخت آن استفاده شده است. براساس استاندارد مش از تعدادی میلگرد عرضی و طولی تشکیل شده است که به صورت هندسی به یکدیگر بافته شده‌اند. بهتر است بدانید زاویه بین این میلگردها۹۰ درجه است.

مش و شبکه میلگرد چیست و چه ویژگی هایی دارد

انواع مش میلگرد

شبکه مش میلگرد به صورت کلی در دو نوع تولید می شود. یک نوع مش میلگرد پیش جوش ساده و دیگری مش میلگرد پیش جوش آجدار می باشد. برای ساخت مش میلگرد پیش جوش آجدار از میلگرد آجدار استفاده می شود. همچنین برای ساخت مش میلگرد پیش جوش ساده از میلگرد ساده استفاده می شود‌. ابعاد مش میلگردها به طول 1 تا 2.5 متر و به عرض 1 تا 9 متر موجود است.

نوع و اندازه چشمه در مش های میلگرد باعث ایجاد تنوع در آن می شود. به فضای خالی بین میلگردهای طولی و عرضی چشمه گفته می شود که دارای دو نوع مستطیل و مربع می باشد. ضلع های چشمه مش از 8 تا 40 سانتی متر متغیر است. با توجه به مبحث مش و شبکه میلگرد چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ باید ذکر کنیم که از پرکاربردترین انواع شبکه مش میلگرد می توان به مش میلگردهایی با چشمه های 10 در 10، 15 در 15 و 20 در 20 اشاره کرد.‌ سایز میلگرد سازنده در این چشمه ها 6 میلی متر است.

انواع مش میلگرد

مش و شبکه میلگرد چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

شایان ذکر استمش میلگرد ویژگی های زیادی دارد که در زیر به آن اشاره شده است:

با توجه به مبحث مش و شبکه میلگرد چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ باید ذکر شود که یکی از ویژگی های این محصول مقاومت بالای آن است. معمولا استفاده از این شبکه پرتی ندارد. همچنین حمل و نقل این‌ محصول آسان بوده و به راحتی می توان آن را جا به جا کرد.

در اغلب اوقات سازه ای که با شبک مش ساخت می شود وزن بیشتری نسبت به سازه میلگردی که در کارگاه ساخته می شود دارد. لازم به ذکر است که این محصول از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است. از دیگر ویژگی های شبکه مش می توان به سرعت بالا در اجرای سازه اشاره کرد.

کاربردهای مش و شبکه میلگرد

شاید جالب باشد بدانید که مش میلگرد در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی کاربرد دارد. در زیر به متداول ترین کاربردهای این محصول اشاره شده است:

با توجه به مبحث مش و شبکه میلگرد چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ باید ذکر کنیم برای تقویت مقاومت کششی و جلوگیری از ترک خوردن بتن برای کف سازی طبقات از این محصول استفاده می شود‌. همچنین در مواردی چون ساخت اتوبان، حصارکشی، مخازن بتنی و ساخت سیلو از شبکه میلگرد استفاده می شود‌.

یکی دیگر از کاربردهای این‌ محصول در سقف های کامپوزیت و کف طبقات و پارکینگ می باشد. از کاربردهای دیگر این محصول می توان به استفاده در سازه های پیش ساخته بتنی اشاره کرد. همچنین در موارد عمرانی چون خطوط راه آهن، سد سازی، مترو سازی، راه سازی و احداث تونل نیز این محصول مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربردهای مش و شبکه میلگرد

نکات مهم در استفاده از شبکه مش میلگرد

در استفاده از شبکه میلگرد رعایت نکات زیر ضروری است:

  1. در ادامه مبحث مش و شبکه میلگرد چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ باید ذکر کنیم برای استفاده از این محصول باید نکاتی چون دور نگه داشتن از رطوبت رعایت شود.
  2. برای بالا بردن کیفیت اتصال بین میلگرد و مش قبل از اجرای شبکه مش آن را از غبار و آلودگی پاک کنید.
  3. در زمان اتصال میلگردها توجه کنید که بتن دچار خمیدگی و شکستگی نشود و باید از ایجاد هر گونه خمیدگی در بتن جلوگیری شود.
  4. در زمان جوشکاری دقت کنید که ابعاد شبکه مش و چشمه های آن دقیق باشد تا محاسبات سازه بهم نخورد.
  5. از میلگرد زنگ زده در ساخت شبکه میلگرد استفاده نکنید؛ چون باعث کاهش مقاومت آن می شود.

نحوه ساخت شبکه مش میلگرد

با توجه به مبحث مش و شبکه میلگرد چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ باید ذکر کنیم برای ساخت شبکه مش میلگرد میلگردهای ساده یا آجدار سایز 6 تا 12 میلی‌متر را با زاویه 90 درجه روی هم قرار داده و بعد به وسیله دستگاه های اتوماتیک با استفاده از نقطه جوش یا جوشکاری مقاومتی به هم وصل می کنند. با استفاده از این روش سطح مقطع میلگرد کاهش نمی یابد. مطابق استاندارد در این فرآیند نباید تعداد جوش های شکسته از یک درصد تعداد کل اتصالات جوش داده شده در یک برگ یا نصف تعداد آن ها در طول یک میلگرد بیشتر باشد.

نحوه ساخت شبکه مش میلگرد

آشنایی با فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی از جمله انواع مش میلگرد می باشد. برخی از محصولات پرکاربرد که توسط این مجموعه عرضه می شود می توان به تیرآهن، ناودانی، نبشی، ورق استیل و … در ابعاد و انواع مختلف اشاره کرد. شما مخاطبان گرامی از سراسر ایران می توانید برای سفارش این محصولات از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/  اقدام نمائید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره های لازم نیز با کارشناسان خبره این مجموعه در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

انواع مش میلگرد کدامند؟

مش میلگرد در دو نوع مش میلگرد پیش جوش ساده و مش میلگرد پیش جوش آجدار می باشد.

ویژگی مش و شبکه میلگرد را ذکر کنید؟

این محصول ویژگی هایی چون مقاومت بالا، حمل و نقل آسان، مقرون به صرفه بودن، سبک وزن بودن، سرعت بالا در اجرای سازه دارد.

نکات مهم در استفاده از شبکه مش میلگرد را ذکر کنید؟

در استفاده از شبکه مش میلگرد

تمیز کردن محصول از آلودگی و غبار، جلوگیری از شکستگی و خمیدگی بتن در زمان اتصال، عدم استفاده از میلگرد زنگ زده، دقت در ابعاد دقیق شبکه مش و چشمه آن

https://ahanhyper.com//?p=72428

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *