امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

مش فولادی چیست و چه کاربردی دارد

مش فولادی چیست و چه کاربردی دارد از جمله سوالاتی می باشد که برای بسیاری از افراد پیش می آید. مش فولادی در حقیقیت یک محصول پرکاربرد است و زمانی که آرماتور یا میلگردها کنار یکدیگر قرار می گیرند تولید می گردد. میلگردهایی که در ساختار مش به کار گرفته می شوند دارای قطرهای گوناگون هستند.

به طور کلی مش فولادی برای تقویت کردن بتن مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که اگر این محصول در اسلب های بتنی و یا فنداسیون قرار داده شود بتن مسلخ خواهد شد. مش فولادی و بتن از ضریب انبساط حرارتی مساوی برخوردار می باشند و همین موضوع منجر می گردد تا در دگرگونی های دما با میزان برابری منبسط و یا منقبض گردند و این به عنوان یکی از مزیت های بی نظیر به شمار می آید.

در این مطبی به بررسی موضوع مش فولادی چیست و چه کاربردی دارد می پردازیم.

 

مش فولادی چیست و چه کاربردی دارد

 

تعریف مش فولادی

درک اینکه مش فولادی چیست و چه کاربردی دارد از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. مش یک محصول می باشد که به طور عمده آن را برای تقویت کردن بتن به کار می گیرند. از طرف دیگر می دانید که میلگرد آجدار یکی از مقاطع بسیار مهم و اساسی است که از آن برای مسلح کردن بتن استفاده می شود.

به همین جهت، برای اینکه بتن زیاد تقویت شود به ویژه در اطراف گودبرداری شده تولید مش فولادی به وسیله میلگرد آجدار انجام گرفته و آن را در فنداسیون به کار می گیرند. باید این نکته را ذکر کرد نوع میلگردی که در مش فولادی مورد استفاده قرار می گیرد میزان قیمت مش فولادی را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین قیمت میلگرد نرخ مش فولادی را مشخص می نماید. اندازه میلگرد، اندازه چشمه، طول و عرض برگ مش جزء ابعاد مش فولادی محسوب می شوند.

نکات مهم مربوط به مش فولادی

در موضوع مش فولادی چیست و چه کاربردی دارد لازم است که برخی نکات را در مورد این محصول بدانید. مش یک شبکه است که با استفاده از سیم یا نخ تولید شده است و این تعریف خیلی شبیه توری است. ولی یکی از تفاوت های مش و توری این است که مش از ویژگی انحنا در جهت های گوناگون برخوردار می باشد و مش انعطاف پذیر نیست.

همچنین درست مانند ورق آهن باید در یک جهت به کار رود. در واقع، همین انعطاف توری باعث شده است تا بتوان آن را به آسانی در عملیات ملات کشی مورد استفاده قرار داد. در مبحث مش فولادی چیست و چه کاربردی دارد باید گفت که به کار بردن مش برای نصب کردن ملات بر روی دیوار امکان پذیر نخواهد بود. علاوه براین، به عنوان یکی از شیوه های ساخت توری برش و کشش عرضی آن به شمار می آید. اما تولید مش با استفاده از ورق انجام نمی گیرد.

مهمترین کاربردهای مش فولادی

در بخش قبلی مبحث مش فولادی چیست و چه کاربردی دارد تا حدودی با موارد استفاده این محصول آشنا شدید. در این بخش مهمترین کاربردهای مش فولادی را بررسی می کنیم.

یکی از مهمترین کاربردهای مش فولادی این است که برای ایجاد کردن تونل ها، ساخت مترو و پل های بتنی، پارکینگ ها، فرودگاه ها سدهایی که با استفاده از بتن ساخته شده اند و همچنین کانال های آبرسانی محلی مورد استفاده قرار می گیرد.

انبارها، اتوبان و فنداسیون های بتنی برای راه سازی را نیز با استفاده از مش فولادی می سازند. یکی دیگر از موارد استفاده این محصول که باید در مقوله مش فولادی چیست و چه کاربردی دارد نام ببریم این است که میلگرد حرارتی به وسیله میلگرد ساده تولید می شود. ساخت سقف های کامپوزیتی، دیوارها و قطعه های پیش ساخته کامپوزیت نیز یکی دیگر از کاربردهای مش فولادی می باشد.

انواع مش فولادی

اکنون که می دانید مش فولادی چیست و چه کاربردی دارد بهتر است که با انواع مختلف این محصول هم آشنا شوید. مش فولادی جوشی رایج ترین نوع مش فولادی می باشد که با استفاده از میلگرد آجدار ساخته می شود. این نوع مش برای انجام بتن ریزی در گودبرداری ها کاربرد دارد.

برای ساخت مش فولادی جوشی، میلگردهای آجدار به شکل طولی و عرضی گذاشته شده با یکدیگر زاویه 90 درجه را به وجود می آورند. جوشکاری نقاط پیوند آنها به شکل دستی یا خودکار صورت می گیرد. چون مش فولادی از نظر اقتصادی به صرفه بوده و مقاومت آن زیاد است در فنداسیون تاثیر چشمگیری دارد.

مش فولادی غیرجوشی نوع دیگر این محصول است و به دو شکل ساخته می شود که شامل قرارگیری میلگردهای آجدار و ساده روی یکدیگر و پیوستن آنها با سیم مفتولی و بافتن میلگردهای ساده با قطر کم یا مفتول فولادی می شود.

 

انواع مش فولادی

 

سخن پایانی

در پاسخ به سوال مش فولادی چیست و چه کاربردی دارد سعی کردیم پاسخ جامع و دقیقی را ارائه دهیم. مش فولادی کالایی است که از طریق کنار هم گذاشته شدن آرماتور یا میلگردها تولید و ساخته شده و برای تقویت کردن بتن به کار گرفته می شود. میلگردهایی که در ساختار مش به کار گرفته می شوند ممکن است از قطرهای گوناگونی برخوردار باشند.

برای اینکه بتن در ساختمان سازی به بهترین شکل ممکن تقویت گردد از مش فولادی استفاده می شود. با خواندن مطلب مش فولادی چیست و چه کاربردی دارد متوجه می شوید که توری برخلاف مش از ویژگی انعطاف پذیری و خم شدن در جهت های گوناگون برخوردار نیست. مش فولادی برای ساخت سقف های کامپوزیتی، پل ها، تونل ها، فرودگاه ها، پارکینگ ها و بسیاری از موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

انواع پوشش های مقاطع فولادی

انواع شمش فولادی؛ روش تولید و کاربردهای آنها

https://ahanhyper.com//?p=13992

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *