امروز : شنبه 13 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

مشخصات و کاربردهای لوله پلی اتیلن چیست؟

لوله پلی اتیلن در دنیای امروز بسیار پررکاربرد می باشد. لوله ها راهی برای دسترسی به آب و گاز بوده که در جنس های مختلف ساخته شده اند. پیش از رسیدن به فناوری پلی اتیلن از لوله های فلزی استفاده می شد، که البته همیشه جوابگو نبودند و معایب مختلفی را به همراه داشتند. پلی اتیلن یک پلیمر خاص بوده که با استفاده از آن لوله های مختلفی با قطر و اندازه های متعدد ساخته می شود. لوله پلی اتیلن برای انشعاب های آب بیشترین استفاده را دارد.

موضوع این مقاله مشخصات و کاربردهای لوله پلی اتیلن چیست؟ می باشد و بر اساس سوال ذکر شده، ابتدا لوله پلی اتیلن به خوبی معرفی خواهد شد و سپس ویژگی و کاربرد های  آن را بیان می کنیم. اگر شما نیز به دنبال یک جواب دقیق برای سوال مشخصات و کاربردهای لوله پلی اتیلن چیست؟ هستید، در ادامی این مقاله افتخار همراهی تان را نصیب ما کنید.

منظور از لوله پلی اتیلن چیست؟

به زبان ساده می توان گفت لوله هایی که متریال اصلی آن ها پلی اتیلن می باشد، لوله پلی اتیلن نام دارند. این لوله ها در اثر فرآیند های خاصی ساخته شده اند. لوله پلی اتیلن جایگزین بسیاری از لوله های موجود در بازار شده است و به دلیل ویژگی های مثبتی که دارد، توانسته تمامی معایب لوله های پیشین را برطرف کند. در مبحث مشخصات و کاربردهای لوله پلی اتیلن چیست؟ نیازمند شرح و بسط های متعددی در رابطه با لوله پلی اتیلن می باشیم.

 

لوله پلی اتیلن چیست؟

 

در واقع پلی اتیلن یک نوع پلاستیک مرغوب و با کیفیت می باشد که به آسانی ساخته نخواهد شد. این محصول در شرایط آزمایشگاهی خاصی تولید خواهد شد. لوله پلی اتیلن مانند تمام کالا های موجود در بازار در برند های مختلفی ساخته شده است، به همین جهت در کیفیت های متعددی لوله پلی اتیلن در بازار موجود می باشد.

با توجه به کیفیتی که لوله پلی اتیلن دارد، ویژگی های مختلفی دارد. در ادامه مبحث مشخصات و کاربردهای لوله پلی اتیلن چیست؟ ویژگی های بارز لوله پلی اتیلن باکیفیت و مرغوب را بیان خواهیم کرد.

مشخصات لوله پلی اتیلن مرغوب و با کیفیت

در مبحث مشخصات و کاربردهای لوله پلی اتیلن چیست؟ به چند ویژگی لوله پلی اتیلن پرداخته شده است.

  1. سبک بودن: لوله های پلی اتیلن همگی دارای وزن پایینی می باشند. با وجود این که قطر این لوله ها ضخیم می باشد و متریال زیادی برای ساخت آن ها بکار رفته است، وزن آن ها اصلا سنگین نیست. این سبک بودن لوله پلی اتیلن باعث شده تا حمل و جا به جایی آن راحت باشد. به آسانی نصب شده و مورد استفاده قرار بگیرند.
  2. تحمل دمای های متعدد: لوله های فولادی در دمای پایین ممکن است دچار انقباض شود و ترک بخورد. اما لوله پلی اتیلن چه در شرایط افزایش دما و چه کاهش دما بسیار مقاوم می باشد و هیچ آسیبی در اثر اختلاف دما در لوله پلی اتیلن ایجاد نخواهد شد. این ویژگی باعث شده تا مناطق مختلف جغرافیایی اعم از سردسیر و گرمسیر از قابلیت های لوله پلی اتیلن بهره مند شوند.
  3. تحمل بالا فشار و ضربات مختلف: اگر یکبار لوله پلی اتیلن را بررسی کرده باشید، متوجه خواهید شد که به آسانی ضربه ای به آن ها وارد نمی شود. لوله پلی اتیلن در برابر فشار های چند صد کیلو گرمی نیز مقاوم می باشند و نمی شکند. در زمین های کشاورزی لوله پلی اتلن وجود داشته که بار ها تراکتور و کامیون های مختلف از روی آن عبور می کنند، اما کوچکترین آسیبی لوله نمی بیند.
  4. استهلاک بسیار پایین لوله پلی اتیلن: لوله پلی اتیلن پس از چند دهه استفاده نیز هم چنان مانند روز اول کار کرده و خراب نمی شود. اگر با چاقو و کارتر های مختلف به جان لوله پلی اتیلن بیفتید، نه ساییده می شود و نه حتی می توان آن را برید. عمر مفید لوله پلی اتیلن بالاست و مقاومت آن در برابر تمامی عوامل خارجی باعث شده تا استهلاک آن تا حد زیادی کاهش یابد و خراب نشود.
  5. استحکام در برابر ترکیب های شیمیایی: پسماندی که از طریق لوله پلی اتیلن راهی فاضلاب می شوند، دارای ترکیب شیمیایی مختلفی می باشد. اما هیچ کدام از این مواد اسیدی و بازی قادر به نفوذ در لوله پلی اتیلن نمی باشند. در صورتی که لوله های فلزی به سرعت توسط چنین موادی خورده خواهند شد. استحکام در برابر ترکیب های شیمیایی باعث شده تا بتوان از این لوله ها برای دفع پسماند های کارخانه ای و شهری استفاده کرد.
  6. انعطاف بالا: لوله پلی اتیلن را می توان به راحتی خم کرد، بدون این که کوچکترین شکستگی در آن ایجاد شود.
  7. قابلیت نصب سریع: با استفاده از چند رابط لوله پلی اتیلن در جایگاه های متعدد قرار گرفته و نصب می شود. آچار کشی نیز نمی تواند آسیب جدی به لوله ها وارد کند.

 

مشخصات لوله پلی اتیلن مرغوب و با کیفیت

 

انواع لوله پلی اتیلن

  • لوله پلی اتیلن اسپیرال
  • لوله پلی اتیلن دو جداره کاروگیت
  • لوله پلی اتیلن تک جداره

 

انواع لوله پلی اتیلن

 

کلام پایانی

در مبحث مشخصات و کاربردهای لوله پلی اتیلن چیست؟ ابتدا چیستی لوله پلی اتیلن، سپس ویژگی های بارز این محصول و انواع آن مورد بررسی قرار گرفت. لوله های پلی اتیلن سبب راحتی انشعاب های مختلف مخصوصا آب شده اند. لوله پلی اتیلن در طولانی مدت سالم باقی می ماند و نیاز به تعمیر و بازسازی در این لوله ها وجود نخواهد داشت.

مجموعه ی آهن هایپر لوله پلی اتیلن و انواع آن را با بهترین کیفیت در بازار ارائه می کند. با مراجعه به آهن هایپر می توانید انواع اتصالات مربوط به لوله پلی اتیلن را نیز خریداری کنید. امیدواریم با مطالعه ی مشخصات و کاربردهای لوله پلی اتیلن چیست؟ اطلاعات کافی در رابطه با لوله پلی اتیلن را دریافت کنید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

لوله پلی اتیلن چیست و انواع آن

اتصالات پلی اتیلن و کاربردهای آن

https://ahanhyper.com//?p=25385

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *