امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

مشارکت در ساخت کرج

همان طور که می دانید برای ساخت خانه و ساخت و ساز پایدار تنها داشتن زمین کافی نیست تقریباً نصفی از قیمت یک واحد مسکونی صرف خرید مصالح و ساخت خانه خواهد شد. پس از همکاری و رعایت قوانین مشارکت در ساخت کرج برای سازنده و برای هم برای صاحب زمین بسیار مفید می‌باشد و باعث رونق ساختمان‌سازی خواهد شد.

بهتر است بدانید که در شهر کرج نیز مثل شهرهای دیگر سازنده برای ساخت نیاز به خرید زمین دارد و صاحب زمین نیز نیاز به سازنده متخصص و متعهد خواهد داشت. اینها با در نظر گرفتن عرف مشارکت در ساخت کرج در کرج مالک زمین ملک خود را در اختیار سازنده قرار خواهد داد و پس از ساخت خانه سهم خود را از واحدهای مسکونی دریافت خواهد کرد.

 در این مقاله از وب سایت اهن هایپر قصد داریم مشارکت در ساخت کرج را بررسی کنیم و شما عزیزان را با قوانین و مقررات مشارکت در ساخت و مزایا و معایب آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

مشارکت در ساخت چیست؟

توجه داشته باشید که یکی از قراردادهای حوزه پیمانکاری و ساخت و ساز قرارداد مشارکت در ساخت کرج است که بین دو طرف معامله در پروژه های تجاری و مسکونی تنظیم و به امضا خواهد رسید. در موارد بسیاری مشاهده خواهید کرد که مالک یک زمین برای ساخت یک چند واحد مسکونی، تجاری دارد ولی پول کافی را ندارد.

 

مشارکت در ساخت چیست؟

 

در اینجا مالک می تواند از روش مشارکت استفاده کند که در این همکاری مالک از خدمات شرکت پیمانکاری بهره مند شده و در نهایت طبق قراردادی درصد از سود پروژه را به شرکت پیمانکاری پرداخت خواهد کرد. بهتر است برای جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری در مشارکت در ساخت سعی کنید ابتدا با آن آشنا شده و هوشمندانه عمل نماید. نکات مهم در مورد فسخ قرارداد مشارکت در ساخت کرج را نیز بدانید تا با ضرر های مالی و زمانی مواجه نشوید.

مشارکت در ساخت کرج به چه صورت است

همان طور می‌دانید کرج یکی از شهرهای پرجمعیت می باشد که با توجه به افزایش جمعیت ساخت و ساز نیز افزایش پیدا کرده است. افراد بسیاری هستند که قصد دارند تا در مشارکت ساخت شرکت کند. در اینجا زمین از یک نفر و سرمایه از نفر دیگر می باشد. به همین خاطر چون چند نفر در یک پروژه دخیل می باشند. باید برای تدوین قرارداد دقت زیادی داشته باشید.

 به عنوان مثال باید مطمئن شوید شخصی که دارای زمین می باشد صاحب ملک، سند ملک ارائه دهد. طرفین مدت زمان پروژه میزان سود و زیان هزینه‌های اداری درصد مشارکت در ساخت کرج و .. از جمله مواردی است که شما باید به آن توجه کرده و در قرارداد ذکر کنید.

 

مشارکت در ساخت کرج به چه صورت است

 

مراحل مشارکت در ساخت کرج

شما عزیزان اگر در شهر کرج زمینی دارید و اما سرمایه کافی برای ساخت خانه ندارید می توانید جهت مشارکت اقدام نمایید. پس از اینکه تصمیم گرفته و با یک یا چند سازنده وارد پروژه مشارکت در ساخت سرمایه‌گذاری مشترکی به احداث ساختمان و کیفیت مشخص انجام دهید. مراحل مشارکت در ساخت کرج به شرح زیر می باشد:

  1. تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت باید حتما در دفتر وکالت یا اسناد رسمی انجام شود تا در صورت بروز مشکلات ضمانت اجرایی داشته باشد.
  2. باید سعی کنید تمام تعهدات طرفین را به صورت کامل در قرارداد ذکر کنید.
  3. میزان سهم هر یک از طرفین به صورت وضوح باید در قرارداد ذکر شود.
  4. اما مرحله چهارم آن این است که در پایان هر شرطی که برای محکم شدن ضمانت اجرایی در برای انجام تعهدات طرفین لازم است باید به عنوان شروط ضمن عقد در درون قرارداد ذکر شود.

مزایای مشارکت در ساخت و ساز

مشارکت در ساخت کرج طبق قوانینی که ذکر شد از اهمیت بالایی برخوردار است. بسیاری از افراد که در شهر تهران در شهر کرج زندگی می کنند به آن توجه خواهند کرد. برخی از مزایای مشارکت در ساخت کرج عبارتند از:

  • بهترین و ساده ترین و سریعترین راهکار برای نوسازی ساختمان های قدیمی مشارکت در ساخت خواهد بود.
  • با تغییر ساختمان های قدیمی به نوساز و روش مشارکتی می‌توان به استانداردهای مقاومت در برابر زمین زمین لرزه و استحکام سازه را برای آن ها را رعایت کرد.
  • در صورتی که پروژه نوسازی ساختمان ها توسط پروژه مشارکتی گسترش پیدا کند زیبایی ساختمان ها بیشتر خواهد شد و شرایط زندگی برای خانواده ها در بهترین وضعیت قرار می گیرد به این صورت که بسیاری از مشکلات از بین خواهد رفت.
  • مشارکت در ساخت کرج برای اجرای پروژه ها ارزش یک زمین بیشتر خواهد شد که این یک سرمایه عالی برای آینده به شمار می‌رود.
  • صرفه جویی در وقت انرژی و بودجه مالی به سرعت از مزایای پروژه های مشارکتی به شمار خواهد رفت.

 

مزایای مشارکت در ساخت و ساز

 

تهیه مصالح مورد نیاز برای ساخت و ساز

در ادامه مبحث مشارکت در ساخت کرج باید ذکر کنیم که برای ساخت و ساز اولین چیزی که به ذهن همه خطور می کند تهیه مصالح مورد نیاز می باشد. همانطور که شما نیز تا به حال متوجه شده اید ساخت و ساز بدون مصالح فولادی مثل تیرآهن و میلگرد، نبشی و ناودانی و … امکان پذیر نیست.

 بسیاری از افراد معمولی با این مصالح به خوبی آشنا نیستند و نمی توانند مصالح باکیفیتی را تهیه کنند. اما پیمانکاران و مجریان طرح با توجه به سابقه ای که در ساخت و ساز دارند این مصالح را به خوبی می شناسند و توانایی شناخت محصولات با کیفیت را از مصالح بی کیفیت دارد. به همین خاطر عموماً در پروژه های مشارکت در ساخت کرج تهیه مصالح ساختمانی را به مجریان و پیمانکاران می‌سپارند..

 ما به شما پیمانکاران عزیز پیشنهاد می کنیم که برای تهیه محصولات مورد نیاز خود حتما سعی کنید از طریق فروشگاه آهن هایپر اقدام نمایید. چرا که این مجموعه همواره در تلاش است تا محصولاتی را ارائه دهد که از نظر کیفیت در درجه مقبول قرار داشته باشند که توسط برترین تولید کنندگان داخلی و خارجی تولید و ساخته شده اند. شما می توانید این محصولات را از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ تهیه نمایید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر داشته باشید می توانید با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

مشارکت در ساخت ورامین

https://ahanhyper.com//?p=23813

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *