امروز : جمعه 22 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

مشارکت در ساخت مسجد

مشارکت در ساخت یعنی فردی که دارای زمین است با فردی که دارای سرمایه می باشد طبق توافقاتی بین یکدیگر اقدام به ساخت بنا و مسجد و .. کنند. با این حال بنا می‌تواند ساختمان مسکونی، اداری و تجاری و یا مسجد باشد. در ادامه این مطلب از وبسایت آهن هایپر قصد داریم مشارکت در ساخت مسجد را مورد بررسی قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

تعریف مشارکت در ساخت مسجد

همانطور که ذکر شد مشارکت در ساخت مسجد یعنی کاری که توسط دو نفر انجام می‌شود. حال برای مسجد یعنی کسی که زمین دارد که اکثراً این زمین ها توسط خیرین برای ساخت مسجد اهدا می شود و افرادی که سرمایه داشته باشند نیز می توانند جهت ساخت آن اقدام کنند. همانطور که می دانید امروزه شما نیز شاهد احداث مساجد در مناطق مختلف می باشید و روز به روز بر تعداد این مساجد نیز افزوده خواهد شد.

  اما باید در نظر داشته باشید که پیمانکاران ماهر و زبده جهت ساخت و ساز و مشارکت در ساخت مسجد اقدام می کنند.  مسجد محل رفت و آمد بسیاری از افراد می باشد. به همین خاطر استفاده از مصالح مورد نیاز با کیفیت بالا از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

مشارکت در ساخت مسجد

 

مشارکت ساخت و ساز

 زمانی که حرف  ساخت و ساز به میان می آید ذهن همه افراد بدون شک به سمت و سویی  تیرآهن های بزرگ و باکیفیت می رود. چرا که ساخت و ساز  بدون تیراهن امکان پذیر نیست. بهتر است بدانید که مشارکت در واقع نوعی قرارداد می‌باشد که در حوزه پیمانکاری و ساخت و ساز منعقد خواهد شد. این قرارداد به طور کلی درباره تمامی پروژه های تجاری، مسکونی، مسجد و … قابل اجرا خواهد شد.

 نکته ای که باید مد نظر قرار دهید این است که قراردادهای مشارکت در ساخت مسجد مهم ترین این قراردادها به شمار می روند. چرا که مستقیماً بر مال و دارایی طرفین قرارداد اثر گذار می باشد. توجه داشته باشید مشارکت در ساخت و ساز به گونه‌ای است که مالک یک قطعه زمین یا ساختمان قصد احداث واحدهای مسکونی، یا تجاری و مسجد را دارد. اما برای پیاده سازی ایده خود پول و سرمایه کافی را در اختیار نخواهد داشت.

 در چنین شرایطی قرارداد مشارکت ساخت و ساز به یاری مالک می آید. چرا که بر اساس این قرارداد مالک زمین در اجرای پروژه ساخت و ساز خود از خدمات، امکانات و سرمایه پیمانکار بهره مند خواهد شد. ناگفته نماند که بر اساس قراردادی که بین دو طرف منعقد شده است بخشی یا درصدی از پروژه به طرف سازنده تعلق خواهد گرفت. به این ترتیب هزینه میان مالک و سازنده تقسیم خواهد شد.

 

مشارکت ساخت و ساز

 

شرایط مشارکت در ساخت مسجد

مشارکت در ساخت مسجد نیازمند شرایط و نکات لازم می باشد که شما باید به آن توجه کنید. در ادامه برخی شرایط و نکات لازم را ذکر می کنیم:

  1. محاسبه میزان مشارکت و همچنین درصد سود هر یک از طرفین قرارداد باید طبق نرخ تورم و تغییرات قیمت مسکن در بازار انجام شود.
  2. همچنین بهتر است بدانید هزینه های پروژه با توجه به عوامل مختلفی مثل شهر، منطقه مورد نظر و … متفاوت خواهد بود. به همین خاطر باید هزینه‌های ساخت و سازها بر اساس قیمت هر متر مربع آپارتمان نوساز در همان شهر و منطقه محاسبه شود.
  3. در قراردادهای مشارکت ساخت و ساز سهم مالک و پیمانکار تقریباً ۵۰ از میانه ۵۰ درصد تعیین خواهد شد یعنی مالک حدود ۵۵ درصد از پروژه سهم دارد و ۴۵ درصد آن سهم پیمانکار خواهد بود البته این تقسیم سهم تنها یک مثال رایج می باشد و امکان دارد به درصدهای ۴۰ و ۶۰ نیز تغییر پیدا کند.
  4. نکته بعدی این است که در پروژه مشارکتی قبل از هر اقدامی باید ارزش ملک و ارزش نهایی پروژه را محاسبه کنید. بهتر است بدانید که تعیین میزان سود و همچنین ارزش ملک با به کارگیری فرمول های ویژه جواب خواهد شد که باید آن را به افراد ماهر بسپارید.
  5. همانطور که ذکر شد مشارکت در ساخت مسجد قراردادی می باشد که خاصیت قراردادها را در می‌توان در این دانست که طبق نظر طرفین تنظیم خواهد شد.
  6. پس از انعقاد قرارداد مشارکت و پیش از شروع به ساخت و ساز پیمانکار و چی بلاعوض را به مالک خواهد داد تا این لحظه بتواند در طول پروژه مکانی را برای سکونت خود و خانواده‌اش تهیه نماید.
  7. انعقاد قرارداد با مشارکت با شرکت های پیمانکاری حقوقی باید با امضای رسمی و مهر شرکت انجام شود.
  8. در صورت عدم پایبندی هر یک از طرفین قرارداد به تعهداتشان طرف دیگر از حق فسخ قرارداد برخوردار خواهد بود. توصیه می‌کنیم در مشارکت ها چک های معتبر بانکی را جایگزین سفته کنید. چرا که به این ترتیب در صورت بروز مشکلات احتمالی دچار سختی و مشقت نخواهید شد.
  9. چنانچه فرد یا افرادی به عنوان نماینده مالک رسیدگی به فعالیت های شرکت پیمانکاری را بر عهده داشته باشند لازم است که نام آن ها در قرارداد ذکر شود. بهتر است شرایط جایگزین شدن نماینده به جای مالک اصلی نیز در قرارداد ذکر شود.
  10. از جمله الزامات مهم در مشارکت در ساخت مسجد تعیین و دریافت ضمانت برای اجرای پروژه و تعهدات می باشد.

تهیه مصالح فولادی برای ساخت مسجد

همانطور که در ابتدای مقاله نیز ذکر کردیم یکی از ملزومات ساخت و ساز مصالح فولادی مثل تیرآهن و میلگرد می باشد. بدون وجود این مصالح هیچ گونه ساخت و سازی انجام نخواهد شد. همانطور که می دانید ساخت و ساز آپارتمان و ساختمان ها نیازمند ایمنی و استحکام می باشد. به همین خاطر برای اینکه ایمنی و استحکام سازه تامین شود باید حتماً سعی کنید که از مصالح مرغوب و با کیفیت استفاده شود.

 

شرایط مشارکت در ساخت مسجد

 

 باید سعی کنید این مصالح را از فروشگاه های معتبر و با کیفیتی تهیه نمایید. پیشنهاد ما به شما فروشگاه بزرگ آهن هایپر می باشد که این مجموعه با شناخته جامعه و متد روز دنیا برای ساخت و ساز محصولات با کیفیتی را روانه بازار می‌کند. همچنین بهتر است بدانید که تمامی این محصولات توسط برترین تولید کنندگان تولید شده است که شما عزیزان با اطمینان خاطر می توانید این مصالح را تهیه کرده و بهره مند شوید.

البته در نظر داشته باشید که این مجموعه ارائه دهنده انواع میلگرد ها در سایزهای 12 الی 30 و تیرآهن ها در سایز های مختلف و نبشی و سپری و … می باشد. شما عزیزان می توانید این مصالح را با اطمینان کامل از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ تهیه نمایید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان اهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

مشارکت در ساخت در استان مازندران

مشارکت در ساخت استان همدان

https://ahanhyper.com//?p=23814

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *