امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

مشارکت در ساخت شیراز

شیراز از جمله شهرهای بزرگ و محبوب می باشد که امروزه بسیاری از افراد تمایل دارند تا در این شهر خوش آب و هوا زندگی کنند. با توجه به افزایش جمعیت ساخت و ساز افزایش پیدا کرده است. بسیاری از افراد که قصد دارند جهت احداث ساختمان مدرن اقدام کنند اما سرمایه کافی ندارند می توانند به صورت مشارکتی این کار را انجام دهند. در این مطلب از وب سایت آهن هایپر قصد داریم مشارکت در ساخت شیراز را مورد بررسی قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

 به همین خاطر مشارکت در ساخت شیراز امروزه بسیار طرفدار دارد. قرارداد مشارکت در ساخت یکی از انواع قراردادی می‌باشد که در حوزه پیمانکاری و ساخت و ساز پروژه های تجاری و مسکونی در بین دو طرف معامله تنظیم و امضا خواهد شد. نمونه قرارداد تهیه مشارکت در ساخت و ساز پروژه جزو قراردادهای بسیار مهم می باشند که مکاتب حقوقی و موارد قانونی بسیاری برای آن مطرح خواهد شد.

 زمانی که مالک یک زمین تصمیم می گیرد یک یا چند واحد مسکونی، تجاری در زمین خود بسازد اما پول کافی برای پیاده سازی ایده خود ندارد می تواند از قراردادهای مشارکت در ساخت استفاده نماید. به واسطه این قرارداد از خدمات یک شرکت پیمانکاری و ساخت و ساز استفاده خواهد کرد تا پروژه‌های خود را به اجرا در آورد. و در آن توافق و قرارداد بخش یا از درصد از پروژه را به سازنده پرداخت خواهد کرد.

 

نحوه انجام مشارکت در ساخت شیراز

 

 بهتر است بدانید تنظیم قراردادهای مشارکت در ساخت به جنبه‌های مالی یک پروژه بازنمی‌گردد. بهترین شرکت های پیمانکاری در پروژه های ساخت و ساز به صورت مشارکتی فعالیت می‌کنند. در حقیقت می توان گفت به صورت مستقیم با صاحب ملک در ارتباط می باشند و با این دو طرفی که در یک قرارداد مشارکتی روبروی هم قرار می گیرند. مالک زمین و ساختمان و شرکت پیمانکاری می باشد. این قراردادها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به همین خاطر شما باید مطالب پیرامون نحوه تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت و ساز شیراز و نکات آن را بدانید.

نکات مهم قرارداد مشارکت در ساخت و ساز شیراز

در ادامه مبحث مشارکت در ساخت شیراز باید ذکر کنیم که جهت مشارکت باید قرارداد منعقد کنید که برای عقد قرارداد نکاتی را باید مد نظر قرار دهید. در اینجا برخی از این نکات را ذکر می کنیم که به راحتی می توانید تصمیم بگیرید. نکته مهمی که شما باید به ان توجه کنید؛ انتخاب فرد سازنده است. در برخی موارد سازنده ها به خاطر اینکه باید برای ساخت هزینه کنند از مصالح ضعیف استفاده خواهند کرد و با به کارگیری روش‌های برای کاهش هزینه‌ها کیفیت نمایش ساخت‌ها کاهش خواهند داد.

 ساخت ملک با ویژگی های مورد نظر را در یک زمان مشخص تمام می‌کند. اما در نهایت ساخت را رها کند و یا ملک را با کیفیتی که در مورد توافق شده تحویل ندهند. به همین خاطر لازم است که شما فرد معتمد و درستی را انتخاب کرده و قرارداد نیز به صورت دقیق تنظیم شود. همچنین تمامی جوانب آن را در نظر بگیرید. بهتر است بدانید که برای مدت زمان کار باید کار ساخت را مرحله‌بندی نماید و زمان پایان هر مرحله را در قرارداد تعیین نمایید.

 

نکات مهم قرارداد مشارکت در ساخت

 

 به عنوان مثال تاریخ دقیق خاکبرداری، همچنین تاریخ دقیق اسکلت بندی و سفت کاری، نازک کاری همچنین تاریخ دقیق پایان کار و صورتجلسه تفکیکی و … را باید در قرارداد ذکر کنید. علاوه بر مواردی که ذکر شد لازم است که ضمانت اجرایی های نیز داشته باشد اگر در هر یک از این موارد تاخیر ایجاد شود به شکل مقتضی شود.

 علاوه بر این توجه داشته باشید که همواره باید دقت کنید که در قسمت بالای همین صفحه اول قرارداد عبارت قرارداد مشارکت در ساخت شیراز را بنویسید. سعی کنید از عبارت های دیگر مثل قرارداد مشارکت مدنی، مبایعه نامه و یا معامله و استفاده نکنید. همچنین حق دریافت وام و واگذاری قرارداد به غیر را سلب نماید.

 نکته بسیار مهم دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که هرگز پس از امضای قرارداد وکالت غیر حضوری به سازنده ندهید. در صورت نیاز تنها به جهت انجام امور اداری به صورت محدود و مدت آن به سازنده وکالت کاری دهید بعد از سایر موارد از وکالت دادن خودداری نمایید.

تعهدات مالک در ساخت و ساز 

 در ادامه مبحث مشارکت در ساخت و ساز شیراز باید ذکر کنیم در مورد مالک زمین بارزترین موضوع است که در مشارکت در ساخت و ساز به چشم می آید. تعهد اصلی تر و مهم تر از اقباض زمین و تسلیم آن به مجری طرح را ندارد. در صورتی که در متن قرارداد زمان تحویل زمین درج شده باشد مالک به محض عقد قرارداد با توجه به آثار قانونی اش ملزم به اقباض زمین خواهد بود.

 مشارکت ها و معمولاً تعهدات ها به دو صورت قانونی و قراردادی تقسیم‌بندی می‌شود.در مورد تعهدات موضوع بوده بدون ذکر آن ها در عقد هیچ نوع قانونی بر آن مترتب نخواهد شد. بهتر است بدانید که در این شرایط با در نظر گرفتن موضوعات فوق اگر مالکی به تعهد خود عمل نکند باید ابتدا به قراردادی که بین دو طرف بسته شده است مراجعه کرده و بررسی کند.

 در آن چه موضوعی برای عدم انجام چنین تعهدی پیش‌بینی شده و اگر در چنین حالتی در قرارداد به عنوان یکی از شروط ضمن عقد درج شده باشد باید به خوبی بارز شود که در حال حاضر چنین شرطی به صورت لحاظ کردن وجه التزامی بابت تخلف شروع به قراردادها در تمامی قراردادها قراردادها به صورت آن گنجانده خواهد شد.

تعهدات مجری طرح

با توجه به مشارکت در ساخت و ساز شیراز باید ذکر کنیم که این قسمت با توجه به وجود شرایط خاص احتیاج دارد که بدانید اصولا و خلاف تعهدات مالک عمده آن ها تعهد واضح و روشن است و باید زمین را به مجری طرح واگذار کند. تعهدات مجری الگوی خاصی نداشته و می تواند هر نوع تعهد را در نظر بگیرد.

 توجه داشته باشید که از مهم ترین تعهدات مجری می توان به پرداخت هزینه های ساختمانی پروژه و همچنین پرداخت هزینه‌های اداری پروژه، پرداخت هزینه ماهانه به مالک بابت اجاره بها در زمان ساخت و … می باشد که در قرارداد نیز ذکر خواهد شد. حال قصد داریم هزینه ساخت و ساز و مصالح ساختمانی را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مشارکت در ساخت و ساز شیراز

 

خرید مصالح مورد نیاز برای ساخت و ساز

سوالی که بسیاری از افراد دارند این است که در زمان مشارکت در ساخت و ساز شیراز آیا تهیه مصالح ساختمانی توسط مجری طرح انجام خواهد شد یا بر عهده مالک است؟ همانطور که در این مقاله نیز ذکر کردیم تهیه مصالح ساختمانی از جمله تعهدات مجری طرح می باشد که باید تمامی مصالح را با کیفیت بالا تهیه کرده و از آن برای ساخت و ساز استفاده کنند. مصالح ساختمانی که در ساخت و ساز باید استفاده شود باید با کیفیت بالا بوده و بتواند امنیت و استحکام سازه را تامین کند.

 توجه داشته باشید که برخی از مجریان طرح برای اینکه ساخت و ساز را با هزینه کمتری انجام دهند سعی می کنند تا از مصالح بی کیفیت استفاده کنند. این کار اشتباهی جبران ناپذیر است. اما بهتر است بدانید که در صورتی که از مصالح بی کیفیت استفاده شود بدون شک ساختمان ایمن نبوده و مشکلاتی را برای ساکنین به همراه خواهد آورد. بنابراین شما باید سعی کنید ساخت و ساز را به گونه ای انجام دهید که مورد تایید سازمان نظام مهندسی بوده و از مصالح با کیفیت استفاده شود.

 نقشه خوب متریال و مصالح با کیفیت هر دو تکمیل کننده می باشد. همچنین در صورتی که شما از مصالح مرغوب استفاده کنید اما نقشه مناسبی نداشته باشید کارایی خوبی نداشته و نتیجه کار مناسب نخواهد بود. در صورتی که شما به افراد ماهر و حرفه‌ای بسپارید بدون شک این کار را با کیفیت بالا انجام خواهد شد. بنابراین در انتخاب فرد سازنده باید بسیار دقت نمایید.

 

خرید مصالح مورد نیاز برای ساخت و ساز

 

مجموعه آهن هایپر ارائه دهنده مسئله فولادی برای ساخت و ساز می باشد که شما با اطمینان خاطر از کیفیت محصولات می توانید آن را تهیه کرده و استفاده نمایید. تمامی محصولات مثل ناودانی، انواع سپری، انواع نبشی و پروفیل های ساختمانی و میلگرد و تیرآهن و … را در سایزهای مختلف ارائه می دهد که این مصالح بیشترین کاربردشان در صنعت ساخت و ساز می باشد.

از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ به راحتی و باعث میدان خاطر می توانید این تجهیزات را تهیه نمایید.  در هر مرحله که نیاز به راهنمایی داشته باشید نیز با کارشناسان خبره اهن هایپر در تماس بوده و اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

شما بازدید کنندگان گرامی و پیمانکاران عزیز اگر قصد دارید در جهت مشارکت در ساخت شیراز اقدام کنید پیشنهاد می کنیدمحصولات مورد نیاز را از طریق این وب سایت https://ahanhyper.com/  تهیه کنید که نسبت به فروشگاه های دیگر از نظر اقتصادی به صرفه تر بوده و همچنین با کیفیت بالا می باشد. از هر جای ایران می توانید جهت سفارش این محصولات نیز اقدام نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

مشارکت در ساخت استان همدان

آشنایی با کارخانه های شیراز

https://ahanhyper.com//?p=23811

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *