امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

مشارکت در ساخت بافت فرسوده

در این مطلب از وب سایت آهن هایپر قصد داریم به مشارکت در ساخت بافت فرسوده بپردازیم. اگر شما نیز خانه کلنگی دارید که بودجه و پول کافی برای بازسازی آن را ندارید راه حل شما مشارکت در ساخت می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا این موضوع را به صورت دقیق‌تر بررسی کنیم.

مشارکت در ساخت بافت فرسوده یعنی هر یک از طرفین برای دستیابی به یک بنا مشترک آورده های خود را شریک خواهند شد. به طور کلی می‌توان گفت فرض کنید شما یک خانه قدیمی و کلنگی دارید که دارای بافت فرسوده می باشد اما پول و تخصص لازم را برای نوسازی و بازسازی خانه قدیمی خود را ندارید، در این صورت  یک سازنده به همراه سرمایه و تخصص خود می تواند کمبود شما را به خوبی جبران نماید. در نهایت از سود نهایی کار بهره مند شود.

 به عنوان مثال می‌توان گفت یک خانه قدیمی را می‌کوبید و در نهایت به جای آن یک آپارتمان چند واحد خواهید داشت. با توجه به درصد سرمایه‌ای که هر یک از طرفین در کار شرکت داده اند درصد بهره مندی از نتیجه نهایی ملک مشخص خواهد شد. یعنی تعداد واحدهای نوسازی که در نهایت به شما می‌رسد، بستگی به این دارد که ارزش زمین شما در مقابل ارزش سرمایه و تخصصی که سازنده در کار به کار برده است به چه صورت است. برای محاسبه ارزش از مفهوم قدرالسهم استفاده خواهد شد.

مفهوم قدرالسهم در مشارکت در ساخت

منظور از قدرالسهم میزان سطح محلی که صرف این قرارداد از سود حاصل از مشارکت می باشد. برای محاسبه آن قیمت روز ملک و زمین با توجه به منطقه و شهر مربوطه را باید در نظر بگیرید.

انواع مشارکت در ساخت

در ادامه مبحث مشارکت در ساخت بافت فرسوده باید ذکر کنیم که قرارداد مشارکت در ساخت به صورت توافق طرفین تنظیم خواهد شد. طبق اصل حاکمیت اراده در قراردادهای خصوصی شرایط و بندهای قرارداد توسط طرفین قرارداد تعیین و مشخص خواهد شد که لازم است نهایت دقت را در تنظیم قراردادها داشته باشید تا یکی از طرفین دچار ضرر نشود.

 برای تنظیم این قرارداد می‌توانید از چندین قالب از پیش تعیین شده استفاده کنید که اطمینان داشته باشید. حتی در صورت عدم توانایی هر کدام از طرفین امکان دارد، دچار ضرر شود. لازم است بدانید که هر دو طرف قبل از عقد قرارداد ارزش حقیقی آورده‌های خود را در شراکت مربوطه را تعیین خواهند کرد که اگر زمانی پروژه متوقف شد برای حساب کردن سهم الشرکه باید ارزش تمامی آورده ها به صورت دقیق مشخص شود.

 یکی از انواع قرارداد مشارکت در ساخت به این صورت است که دو طرف توافق می‌کنند تا بعد از تمام شدن هر مرحله از کار یک دانگ از سند به نام سازنده شود. به این ‌صورت مثلاً زمانی که قرار است یک ساختمان ۶ طبقه ساخته شود پس از پایان طبقه سوم یک دانگ و پس از پایان طبقه ششم دانگ دوم و در نهایت پس از پایان کار دانگ سوم به نام سازنده خواهد شد.

 

انواع مشارکت در ساخت

 

 مالک موظف است که قبل از رسیدن موعد انتقال رسمی تمامی کارهای مربوط به مجوز را انجام دهد تا سازنده بتواند به نام زدن سند را در دفترخانه انجام دهد. اما در نوع دوم بهتر است بدانید که مالک ملک پس از رسیدن زمانی که هزینه‌های طرف دوم و اندازه ارزش زمین می‌شود وکالت بلاعزل خواهد داد که بتواند مقدمات انتقال سند رسمی را انجام دهد.

در نوع سوم قرارداد مشارکت در ساخت نیز وکالت رسمی واگذاری به پیمانکار در همان ابتدای مشارکت انجام می‌شود. در صورتی که ارزش زمین و هزینه‌های ساخت و ساز پیمانکار با یکدیگر اختلاف داشته باشند این مابه التفاوت باید یا به روش نقدی یا به‌صورت سهم بیشتر در نتیجه نهایی به طرف مذکور واگذار شود. بهتر است بدانید که انتخاب سه دانگ از ملک به سازنده از توسط مبایعه نامه نیز امکان پذیر می باشد که لازم است در این موارد معادل مبلغ چکی در وجه حامل مالک نوشته شود.

مزایا و فواید مشارکت برای ساخت

مشارکت در ساخت بافت فرسوده مزایای بسیاری دارد که بسیاری از افراد سعی می کنند تا جهت این عملیات اقدام نمایند. برخی از مزایای ان به شرح زیر می باشد.

زیباسازی بافت فرسوده: خانه های کلنگی به مرور زمان زیبایی خود را از دست می دهد همانطور که می دانید استاندارد زیبایی خانه های قدیمی با استانداردهای زیبایی امروزی بسیار متفاوت می باشد. فرسودگی بیش از حد نیز روی این استاندارد ساختمان بسیار موثر می باشد. مشارکت در ساخت بافت فرسوده می‌تواند ظاهر قدیمی و خرابه خانه های کلنگی را به آپارتمان یا خانه های لوکس و زیبا تبدیل نمایید.

افزایش ایمنی: همانطور که می دانید هر ساختمانی با گذشت زمان دچار تخریب خواهند شد. از طرفی استانداردهای ایمنی ساخت و ساز هر چند سال یک بار تجدید شده و اصول جدیدی جای آن ها را خواهد گرفت. هدف اصلی افزایش مقاومت و استحکام هرچه بیشتر ساختمان ها در برابر آسیب های طبیعی و انسانی می باشد که امکان دارد اتفاق بیفتد.

 به عنوان مثال می توان گفت اقداماتی که در گذشته برای مقاومت ساختمان در برابر زلزله انجام شده در مقابل مقاومتی که روش‌های جدید ایجاد می‌کند اصلا قابل مقایسه نخواهد بود. عوامل دیگری مثل فرسایش و نشست زمین را نیز باید در نظر بگیرید. در گذشته بررسی خاک زمین و محافظت ساختمان در برابر نشست زمین اصلی مورد توجه قرار نمی گرفت. در حالی که امروزه این موضوع خطر شایع می‌باشد که هر ساختمانی با آن روبرو خواهد بود. مشارکت در ساخت بافت فرسوده باعث افزایش ایمنی هر سازه می‌شود.

افزایش سرمایه: زمانی که کل سرمایه شما شامل یک زمین و یک خانه کلنگی باشد؛ خانه هیچ ارزشی ندارد. حتی اگر در خانه ساکن باشید باز هم شما از یک زمین و یک خانه قدیمی برخوردارید.  پس از بازسازی خانه توسط مشارکت در ساخت شما می توانید بدون اینکه پول خاصی پرداخت کنید علاوه بر زمین از چند واحد اپارتمان نوساز و مدرن نیز بهره مند شوید.

 

مزایا و فواید مشارکت برای ساخت

 

 بنابراین می‌توان ذکر کرد که مشارکت در ساخت بافت فرسوده مزایای بسیاری از جمله افزایش سرمایه را نیز به همراه دارد. از جمله مزایای این عملیات می‌توان به بهره مندی از امکانات جدید و به روز اشاره کرد. شما با در نظر گرفتن این موارد می توانید از مشارکت در ساخت ها بهره‌مند شوید.

معرفی فروشگاه اینترنتی اهن هایپر

مجموعه اهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی از جمله میلگرد، تیرآهن، ناودانی، نبشی و … می باشد. این محصولات را با کیفیت بالا و مرغوبیت بالا می توانید از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ تهیه نمایید. همچنین در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر نیز می توانید با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

سود مشارکت در ساخت به عهده کیست

مشارکت در ساخت تهران

مشارکت در ساخت ویلا

https://ahanhyper.com//?p=25134

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *