امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
مجتمع فولاد ایوان

مجتمع فولاد ایوان

مجتمع فولاد ایوان در سال ۱۳۸۷ در استان ایلام تاسیس شد که در ساله ۱۳۹۰ مورد بهره برداری قرار گرفت. عمده محصول تولیدی این کارخانه میلگرد آجدار می باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم محصولات تولیدی کارخانه فولاد ایوان را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

محصولات تولیدی این کارخانه میلگرد ها می باشد که به صورت اج دار بوده و در سایز های مختلف با مشخصات فنی مختلف طراحی و تولید می‌شود. در کاربردهای متنوعی نیز می توان از این محصول بهره مند شد. مجتمع فولاد ایوان با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و همچنین استفاده از خط تولید تمام اتوماتیک محصولات با کیفیتی را تولید و روانه بازار کرده است.

 

مجتمع فولاد ایوان

 

 با توجه به کیفیت بالای این محصولات نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه نیز از میلگرد های تولیدی این کارخانه در ساختمان سازی استفاده می کنند. همچنین بهتر است بدانید در ساخت و تولید این محصول از فولاد مقاوم و با کیفیت استفاده می شود. می توانید جهت استحکام بیشتر ساختمان و همچنین بتن از آن بهره مند شوید. ترکیب بتن و میلگرد را معمولا بتن آرمه می گویند.

محصول تولیدی کارخانه فولاد ایوان

محصول تولیدی کارخانه فولاد ایوان

میلگرد

همانطور که ذکر شد عمده محصولات تولیدی این کارخانه میلگرد ها می باشد. این میلگرد ها در انواع مختلفی تولید می شوند. البته بهتر است بدانید کارخانه فولاد ایوان میلگرد  نوع آجدار را تولید می کند که مقاطع فولادی می باشد که در اکثر ساختمان و پروژه های عمرانی مورد استفاده قرار می گیرد. این محصولات طبق استاندارد روسیه در ایران تولید می شود.

میلگرد ها معمولاً در گرید A2 و گرید A3 و گرید A4 تولید و روانه بازار می‌شود که هر یک از این محصولات دارای ویژگی ها و مشخصه های منحصر به فردی می باشد. البته بهتر است بدانید تفاوت بیشتر این میلگردها در مقاومت تسلیم و مقاومت گسیختگی آن می باشد.

 به عنوان مثال نمره ۱۲ آن استاندارد A2  و A3 دارای وزن یکسان می‌باشند؛ اما مقاومت تسلیم و مقاومت کششی ان متفاوت می باشد. بهتر است بدانید میزان کربن و فولاد استفاده شده در ساخت این محصول نیز متغیر است.

میلگرد آجدار A2

میلگرد A2 در رده نیمه سخت می باشد که دارای عاج ساده می باشند. بهتر است بدانید این محصول از لحاظ شکل ظاهری دارای یک محور در امتداد طولی می باشد و یک سری دور پیچ نسبت به این محور قرار دارند.

 توجه داشته باشید این میلگرد معمولاً دارای تنش جاری ۳۰۰۰ و تنش گسیختگی ۵ هزار کیلوگرم بر سانتیمتر مربع می باشد. همچنین دارای تغییر شکل نسبی پلاستیکی حدود ۱۹ درصد می باشد که نسبتا نرم است. البته بهتر است بدانید جوشکاری بر روی این میلگردها در صورت لزوم ممکن می باشد اما توصیه می شود از جوشکاری و خمکاری بر روی میلگردها پرهیز نمایید.

میلگرد آجدار کارخانه فولاد ایوان

 از این میلگرد بیشتر در خاموت ها، کمرکش های دیوارهای برشی و … استفاده می شود. چرا که بیشتر نیاز به عملکرد برشی دارند. نکته دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که معمولا میلگرد های که توسط شرکت فولاد ایوان در سایزهای ۸ تا 25 تولید و روانه بازار می شود.

میلگرد آجدار A3

میلگرد آجدار A3 از فولاد نیمه سخت تولید شده است که این میلگرد دارای اج های پیچیده بر روی بدنه آن می‌باشد. این اج ها به شکل جناقی  بر روی بدنه میلگرد قرار دارند و از مقاومت بیشتری نیز برخوردار هستند. بهتر است بدانید این میلگرد دارای تنش جاری چهار هزار کیلوگرم بر سانتیمتر مربع و تنش گسیختگی ۶ هزار کیلوگرم بر سانتیمتر مربع می باشد.

 همچنین تنش تغییر نسبی پلاستیکی این محصول نیز در حدود ۱۴ درصد می‌باشد که به عنوان میلگرد خشک معرفی می شود. توجه داشته باشید از میلگردهای A3 برای میلگردهای اصلی (طولی) تیر و ستون استفاده می شود.

عملیات جوشکاری و خمکاری به هیچ عنوان بر روی این میلگرد مجاز نمی باشد و در سازه هایی که امکان تغییر شکل وجود دارد نباید از آن بهره مند شوید و استفاده کنید.

میلگرد آجدار A4

میلگرد آجدار A4 معمولا دارای مقاومت تسلیم ۵۰۰ و ۵۲۰ می باشد که با فولاد سخت و مقاوم تولید خواهد شد و از محصولات سخت محسوب می شود. توجه داشته باشید این محصول دارای رده مقاومت ۵۰۰ S می باشد. همچنین شکل آج هایی که بر روی بدنه آن قرار دارند به صورت اج مرکب نسبت به محور طولی است که از استحکام بالا و همچنین وزن سبک ترین نسبت به میلگرد های دیگر برخوردار است.

این میلگرد ها با مقاومت تسلیم ۵۰۰ و ۵۲۰ مگاپاسکال تولید و روانه بازار می شود. بهتر است بدانید از این محصول در انواع سازه ها به جز دیوارهای برشی و خرپا های خمشی می توان استفاده کرد. استفاده از میلگرد A4 باعث افزایش مقاومت و استحکام سازه خواهد شد.

کارخانه فولاد ایوان همواره سعی می کند تا این محصولات را با مواد اولیه مرغوب و با کیفیت تولید نماید. امروزه مورد توجه اکثر سازندگان قرار گرفته است و در کاربردهای بسیاری از جمله صنعت ساخت و ساز و همچنین استفاده در بتن ها جهت جبران مقاومت کششی پایین بتن، در ستون ها، تیر و … مورد استفاده قرار می گیرد.

 کیفیت این محصولات از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است که شما باید سعی کنید کیفیت این محصولات را مد نظر قرار داده تا بتوانید از محصول مناسبی برخوردار شوید. شما بازدیدکنندگان گرامی می توانید جهت تهیه و خرید انواع میلگرد، تیرآهن و همچنین نبشی، ناودانی و … که توسط کارخانه فولاد ایوان تولید می شود از طریق سایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمایید.

تیرآهن کارخانه فولاد ایوان

 توجه داشته باشید شما با مراجعه به سایت https://ahanhyper.com/ علاوه بر مشاهده انواع محصولات و مشخصات فنی آن می توانید از سفارش اینترنتی آن نیز بهره مند شده و به راحتی این محصولات را تهیه و خریداری کنید. در صورتی که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید نیز می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره و خرید محصولات مجتمع فولاد ایوان با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر