امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
مجتمع فولاد ارگ تبریز

مجتمع فولاد ارگ تبریز

در سال 1386 مجموعه ­ای به نام مجتمع فولاد ارگ تبریز با سهامی خاص بنا گردید. شماره ثبت این شرکت 21629 است که در تابستان سال 86 در دسته  مجتمع ­های فولاد سازی تبریز قرار گرفت. فعالیت­ های شرکت فولاد ارگ تبریز بعد از تکمیل تجهیزات خطوط تولیدی و تهیه و نصب دستگاه ­ها آغاز گردید.

انجام این فرایندها نزدیک به دو سال طول کشید. این شرکت از تجهیزات آزمایشگاهی پیشترفته‌ای برخوردار است که باعث کیفیت بهتر محصولات فولادی شده است. 

 

مجتمع فولاد ارگ تبریز

 

محصولات شرکت فولاد ارگ تبریز

میلگرد ارگ تبریز: این مجتمع خط نورد میلگرد را با استاندارد DIN تاسیس کرد.

میلگرد از اولین محصولات تولیدی کارخانه فولاد ارگ تبریز به حساب می ­آید. این شرکت فولادسازی میلگرد را بین سایز 16 تا 28 با استاندارد A3 تولید می­کند. میلگردهایی که در گرید A3 قرار می­گیرند؛ مقاومت کششی بتن و استحکام در ساختمان سازی را تامین میکند. میلگرد ارگ تبریز در شاخه‌های دوازده متری تولید می‌شود. ساخت و تولید آزمایشی میلگرد در سال 1391 انجام شد.

این میلگرد در عملیات ­های عمرانی بسیار پر کاربرد می ­باشد. ترکیبات موجود در میلگرد ارگ تبریز شامل کربن، منگنز و سیلیسیوم است که کربن عمده­ترین ترکیب با بیش از 45% می ­باشد. میزان درصد کربن در میلگرد ارگ تبریز بالا بوده و همین موضوع موجب ترد و شکننده بودن آن می‌شود. به همین علت است که عملیات هایی مانند جوشکاری و بازخم روی آن انجام نمی­گیرد وبه هیچ وجه توصیه نم ی­شود. علامت اختصاری حک شده بر روی این میلگرد FAT است.

میلگردهای آجدار به صورت کلی فواید بیشتری نسبت به میلگردهای ساده دارند. میلگردهای آجدار با سه استاندارد A2,A3,A4 تولید و به بازار مصرفی روانه می‌شوند. این میلگردها در ابعاد 8 تا 32 میلی متر در مجتمع فولاد ارگ تبریز ساخته می‌شوند. این میلگردها برای ساختمان سازی و مصارف صنعتی بسیار مناسب می‌باشند.

میلگرد آجدار با آج مارپیچ: این میلگرد در گرید A2 قرار میگیرد. درصد کربن این نوع میلگرد کم بوده و همین مورد باعث ویژگی خم پذیری آن شده است.

محصولات مجتمع فولاد ارگ تبریز

میلگرد با آج مرکب: یکی دیگر از انواع میلگردهای آجدار میلگردهای مرکب است که در گرید A4  قرار میگیرد. از پرکاربرد ترین میلگردهای آجدار که در صنعت و ساختمان سازی استفاده می‌شود میلگرد آجدار مرکب بوده که توسط مجتمع فولاد ارگ تبریز تولید وبازار آهن صادر می‌شود.

میلگرد آجدار با آج دوکی شکل: این میلگردها با استاندارد A3 تولید می‌شوند. درصد کربن کمتری به نسبت میلگردهای A2 دارند. بیشترین استفاده از این میلگردها در ساختمان سازی می‌باشد.

میلگرد آجدار 16 ارگ تبریز: مقاومت تسلیم این میلگرد 4000 و مقاوود کششی آن 6000 سانتی متر مربع می‌باشد.

میلگرد آجدار 18 ارگ تبریز: تغییر شکل نسبی میلگرد ارگ تبریز حدود 14 درصد است. تنش جاری این میلگرد 4000 کیلو گرم و تنش گسیختگی این میلگرد 6000 کیلو گرم بر سانتی متر مربع می‌باشد.

شمش فولادی ارگ تبریز: از دیگر مقاطع فولادی تولیدی مجتمع فولاد ارگ تبریز شمش فولادی می­باشد. ابعاد این شمش‌های فولادی 125×125 می‌باشد. شمش‌های فولادی ارگ تبریز ماده‌ ی اولیه‌ی مورد نیاز برای ساخت میلگردهای شرکت می‌باشد‌. بنابراین با وجود کیفیت بالای شمش‌های فولادی میلگردهای تولید شده نیز از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

لازم به ذکر است؛ تمامی محصولاتی که مجتمع فولاد ارگ تبریز تولید و به بازار عرضه می­کند دارای استاندارد ملی بوده و از کیفیت بالایی برخوردار هستند. هر کارخانه تولیدی برای آینده شرکت خود برنامه و هدف مشخصی دارد. فولاد ارگ تبریز قصد دارد ظرفیت تولیدی محصولات خود را بیشتر کرده و درهمین راستا کیفیت محصولات خود را به بالاترین حد ممکن برساند.

مجتمع فولاد ارگ تبریز

قیمت محصولات فولاد ارگ تبریز

امروزه قیمت هیچ یک از محصولات تولید شده در داخل کشور مشخص نیست و روزانه در حال تغییر هستند. بنابراین قیمت میلگرد و شمش فولادی مجتمع فولاد ارگ تبریز نیز نامشخص می‌باشد. با وجود نرخ بالای ارزهای خارجی و تحریم‌ و تورم‌های به وجود آمده قیمت همه‌ی محصولات در داخل کشور رو به افزایش است.

خریداران و مشتریان با مراجعه به سایت مخصوص مجتمع فولاد ارگ تبریز و یا با مراجعه به سایت های فروش آهن قادرند از قیمت دقیق و روز میلگرد مطلع شوند. امروزه شبکه‌های مجازی همچون اینستاگرام گزینه مناسبی برای آگاهی از لیست قیمت‌ها می‌باشد.

نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که شرکت های داخلی فولاد سازی قیمت محصولات خود را با توجه به شرایط روز به روز بالا تر می‌برند و این موضوع سبب شده است خریداران میلگرد وسایر محصولات فولادی، میلگرد را از شرکت‌های خارجی و اروپایی تهیه کنند.

این موضوع به اقتصاد کشور لطمه‌ی بزرگی وارد می‌کند و تنها راه ممکن هم این است که با خود کفایی کیفیت محصولات را بالا برده و قیمتی که کارخانه‌های فولاد سازی تایین می‌کنند قابل تامل باشد تا طراحان و مهندسان از میلگردهای داخلی جهت ساخت و ساز بهره ببرند.

مجتمع فولاد ارگ تبریز

مشاوره و نحوه­ی خرید از مجتمع فولاد ارگ تبریز

کارشناسان فروش مجتمع فولاد ارگ تبریز به صورت 24 ساعته پاسخگوی خریداران و مشتریان شرکت می‌ باشند. اگر میخواهید از محصولات این کارخانه صنعتی بهره ببرید باید با دفتر مرکزی شرکت هماهنگ کنید تا ازویژگی دقیق محصولات و مشاوره مناسب برخوردار شوید.

برای مشاوره و خرید محصولات مجتمع فولاد ارگ تبریز با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر