امروز : شنبه 13 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

متداولترین خطاها در صنعت ساخت و ساز

متداولترین خطاها در صنعت ساخت و ساز چیست؟ مسلما همه شماها می‌دانید که نمی‌توان از هرگونه اشتباهی در ساخت و ساز جلوگیری کرد. اما بهتر است بدانید به کارگیری اصول و هوشمندی به کاهش اشتباهات بسیار کمک خواهد کرد. به طور کلی می‌توان گفت در واقع در طول ساخت سازه ها با تشخیص مشکلات و انجام اقدامات مناسب می توان تا حد زیادی از مشکلات جلوگیری کرد.

با این کار بدون شک بودجه و زمان بندی ها در طول ساخت پروژه ذخیره خواهد شد. همچنین به ایمنی پروژه کمک می‌کند که سود زیادی را برای صاحبان آن به همراه دارد. برخی از اشتباهات که افراد در ساخت و ساز انجام می دهند عبارتند از:

نداشتن مجوزهای ساختمانی

همانطور که می دانید برای اینکه ساخت هر پروژه‌ای را شروع کنید نیاز به گرفتن مجوز از دستگاه‌های ذیصلاح دارید. دریافت این مجوزها تا حدودی زمان بر بوده و هزینه زیادی را به همراه دارد. اگر شما قبل از اینکه مجوز های لازم را دریافت کنید اجرای طرح را شروع کنید باعث می شود تا اجرای پروژه متوقف شده و علاوه بر آن جریمه های سنگینی را برای شما به همراه دارد.

همچنین اتفاقات غیر مترقبه ای در هنگام اجرای پروژه امکان دارد رخ دهد که بیمه هیچگونه هزینه را برای پروژه‌های بدون مجوز متقبل نخواهد که حتی اگر پیمانکار بیمه باشد. پس توصیه می کنیم قبل از اینکه هر اقدامی برای ساخت و ساز انجام دهید مجوزهای لازم را دریافت نمایید.

 

متداولترین خطاها در صنعت ساخت و ساز

 

انتخاب پیمانکار بی تجربه

یکی از اقدامات بسیار مهم که شما باید در هنگام ساخت و ساز انجام دهید انتخاب پیمانکاری با تجربه و متخصص می باشد. اولین کاری که پیمانکار لازم است برای آماده کردن تجهیزات انجام دهد تعیین حجم مصرفی بتن می باشد.

انتخاب حجم بتن مصرفی ساختمان با توجه به متراژ فضا می باشد که برخی از پیمانکاران به خاطر کاهش هزینه‌ها سعی می‌کنند از حجم بتن کم  می‌کنند. این امر باعث می‌شود تا سازه بی‌کیفیت شده و از آن طرف بالا بردن حجم به طور افزایش وزن سازه را در پی خواهد داشت همچنین بتن انتخاب شده باید با کیفیت بالا و تازه باشد که این امر ضروری و بسیار مهم می باشد.

برنامه ریزی ضعیف و استفاده از نرم افزار های قدیمی

بهتر است بدانید داشتن توانایی پیش‌بینی هزینه‌ها، زمان بندی و مدیریت پروژه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که تاثیر چشمگیری بر پیشرفت پروژه بزرگ و کوچک دارد. بهتر است بدانید تاریخ اتمام پروژه در قرارداد اصولاً قید می شود. در صورت تاخیر در تحویل پروژه پیمانکار باید مبلغی را به کارفرما پرداخت نمود.

در صورتی که اتفاق غیر منتظره ایجاد شود باعث می‌شود تا زمان پروژه تاخیر داشته باشد. جدیدترین فناوری ها و نرم افزار ها یکی از راه حل های هوشمند در طراحی سازه می باشند که درک عمیق‌تری از داده ها و قدرت تجزیه و تحلیل پروژه را بر اساس آن تعیین خواهد کرد. باید همواره سعی کنید از نرم افزارهای جدید استفاده نمایید.

استفاده از چندین متخصص ناظر

در ادامه مبحث متداول ترین خطاها در صنعت ساخت و ساز باید ذکر کنیم یکی از راه هایی که پیمانکار برای کاهش هزینه ها انجام می دهند این است که انجام پروژه توسط یک یا دو نفر انجام خواهد شد. بهتر است بدانید در ساخت هر طرحی باید از افراد خبره و باتجربه استفاده کرد.

با توجه به بزرگی یا کوچکی پروژه؛ استخدام کارگران و مهندسان و … با یکدیگر متفاوت می باشد. اما بهتر است برای ساخت هر سازه کارگر معمولی و متخصص تنظیم، مهندس ناظر از شروع تا پایان همراه پروژه باشند تا از بروز هرگونه مشکل و خطراتی جلوگیری نماید.

به کار بردن عایق کافی و مناسب

عایق کاری ساختمان استانداردهای خاصی وجود دارد. برخی از پیمانکاران برای هزینه‌های جاری را کاهش دهند سعی می‌کنند تا از عایق های نامناسب استفاده کنند که این یکی از متداول ترین خطاها در صنعت ساخت و ساز می باشد.

انتخاب نامناسب سیستم های گرمایش و سرمایش

بهتر است بدانید انتخاب سیستم گرمایشی و سرمایشی و تهویه مطبوع باید با توجه به ساختمان انجام شود که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برخی از افراد تمایل دارند که می‌توان با خرید سیستم کوچکتر به کاهش هزینه ها کمک کند اما در دراز مدت هزینه های بیشتری در قالب قبوض انرژی پرداخت خواهد شد.

عدم توجه به تاسیسات

یکی از متداولترین خطاها در صنعت ساخت و ساز؛ عدم توجه به تاسیسات می باشد. یک ساختمان نباید مشکلات مربوط به نشتی آب ایجاد شود مگر اینکه در زمان ساخت مجریان طرح استانداردهای تاسیسات آبی توجه نکرده باشد.

به طور کلی می توان گفت در زمان اجرای خطوط لوله کشی آب باید به ناهمواری ها در اب بندی درست و لوله هایی که به یکدیگر اتصال داده می‌شوند توجه کرد که از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

متداولترین خطاها در صنعت ساخت و ساز

 

نصب نادرست سقف و پنجره

در هنگام نصب و تست سقف تکمیل شده را مواد به کار برده شده در سقف بی کیفیت و بدنه آن به صورت نامناسب نصب خواهد شد. این موارد برای بسیاری از مشتریان به گونه‌ای است که از آن چشم پوشی کرده و اجازه نفوذ رطوبت به داخل ساختمان داده می‌شود که باعث ایجاد کپک می‌شود. در این پنجره‌ها مشکلاتی دیده خواهد شد مثل سقف و نفوذ رطوبت و در نتیجه اسیب رسیدن به پنجره ها و … می باشد.

بی توجه به شرایط آب و هوا قبل از ساخت و ساز

بهتر است بدانید باید قبل از ساخت و ساز به شرایط آب و هوای توجه داشته باشید. چرا که توجه نکردن به شرایط آب و هوایی در ساخت و ساز باعث می‌شود تا کیفیت بتن کاهش پیدا کرده و در نتیجه استحکام ساختمان با مشکل روبرو می‌شود.

گرمای زیاد تابستان و باران باعث تغییر ساختار بتن خواهد شد. پیش‌بینی شرایط آب و هوایی به عهده پیمانکار پروژه است. اگر پیمانکار پیش‌بینی‌های لازم را نکرده باشد باعث می‌شود پروژه تحت تأثیر قرار بگیرد.

بهتر است بدانید برای ساخت و ساز باید از محصولات فولادی مثل میلگرد، بتن و تیرآهن، نبشی، ناودانی و … استفاده کرد که کیفیت این محصولات بر کیفیت ساخت و ساز بسیار تأثیرگذار می باشد. به همین خاطر باید پیمانکاران توجه داشته باشند که از محصولات با کیفیت استفاده کنند.

برخی از پیمانکاران برای اینکه کاهش هزینه برای پروژه داشته باشند از محصولات بی‌کیفیتی استفاده می‌کنند که این عواقب بدی را برای ساختمان به همراه خواهد داشت.

می توانید تمامی محصولات فولادی از جمله: ناودانی، تیرآهن، نبشی، میلگرد که از پرکاربرد ترین محصولات در ساخت و ساز می باشد را از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/  تهیه و خریداری نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

مراحل اداری ساخت و ساز

https://ahanhyper.com//?p=19283

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *