امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

لوله پلی اتیلن چیست و انواع آن

قبل از اینکه بدانید لوله پلی اتیلن چیست و انواع آن ابتدا لازم است که درباره پلی اتیلن بدانید. پلی اتیلن معمولا پلاستیکی، پلیمری می باشد که با ذوب کردن آن و قالب گیری به آن شکل دهید. معمولا از پلیمریزاسیون گاز بی رنگ حاصل خواهد شد.

 یکی از ویژگی های بسیار مهم پلی اتیلن؛ جرم مولکولی و چگالی می باشد. از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده پلی اتیلن، قابل بازیافت بودن و شکل پذیری متوسط ذوب آن خواهد بو.د از استفاده های بسیاری برخوردار بوده و در تولید انواع لوازم پلاستیکی و لوله ها استفاده خواهد شد.

لوله پلی اتیلن چیست؟

در ادامه مبحث لوله پلی اتیلن چیست و انواع آن باید بدانید که لوله پلی اتیلن از جمله پر کاربردترین لوله هایی می باشد که در صنعت استفاده خواهد شد. این لوله ها استوانه های توخالی می باشند که معمولاً طبق فشار مورد نیاز با توجه به شرایط پروژه تولید می شوند. در این سال های اخیر لوله های پر مصرف لوله پلی اتیلن می باشد که با توجه به ویژگی هایی که دارند از جمله انعطاف پذیری، رسوب پذیری پایین، مقاومت و دوام بالا نسبت به لوله های دیگر در بازار پر کاربرد می باشد و در اکثر پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

لوله پلی اتیلن چیست؟

 

مشخصات فنی لوله پلی اتیلن

با توجه به مبحث لوله پلی اتیلن چیست و انواع آن باید ذکر کنیم که در این نیم قرن گذشته لوله پلی اتیلن از پرکاربردترین لوله ها در بازار بوده که از خانواده ترموپلاستیک ها به شمار می رود. این نوع از انواع لوله دارای انعطاف پذیری، مقاومت و دوام بسیار بالایی است که جایگزین مناسبی برای لوله های چدنی، آهنی، پی وی سی و … است به گونه ای که توانسته است سهم عمده‌ای از بازار را به خود اختصاص دهد.

 بهتر است نسبت به لوله های چدنی و پی وی سی از مقاومت و دوام بالایی برخوردار می باشد. در خطوط انتقال و لوله کشی در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و خطوط انتقال آب در مصارف ساختمانی و کشاورزی به وفور استفاده شده است.

ین محصول جایگزین مناسب و مقرون به صرفه ای نسبت به لوله های دیگر می باشد. با توجه به مزایای استفاده از لوله پلی اتیلن در سال های گذشته در آب و گاز و فاضلاب کشور به وفور استفاده شده است.

 به خاطر صاف و مسطح بودن داخل لوله های پلی اتیلن به هیچ عنوان رسوب نگرفته و به مرور زمان پوسیده و یا دچار خوردگی نخواهند شد. بنابراین برای انتقال آب آشامیدنی مناسب و بهداشتی خواهد بود. معمولاً لوله های پلی اتیلن از جنس HDPE تولید شده که از انعطاف پذیری بالایی در برابر خمیدگی برخوردار می‌باشد. عمرمفید این محصول معمولا بسیار بیشتر از لوله های دیگر خواهد بود.

 

مشخصات فنی لوله پلی اتیلن

 

انواع لوله پلی اتیلن

در ادامه مبحث لوله پلی اتیلن چیست و انواع آن حال که با این لوله‌ها آشنا شدید؛ انواع آن را برای شما عزیزان ذکر می کنیم که عبارتند از:

  • لوله پلی اتیلن آبرسانی
  • لوله پلی اتیلن گازی
  • لوله پلی اتیلن فاضلابی
  • لوله پلی اتیلن غلافی
  • لوله پلی اتیلن فشار قوی
  • لوله پلی اتیلن آبیاری قطره ای

 

انواع لوله پلی اتیلن

 

لوله پلی اتیلن آبرسانی

یکی از انواع لوله های پلی اتیلن؛ لوله های آبرسانی می باشد که از این لوله ها جهت انتقال آب و آب شرب استفاده خواهد شد. همچنین این محصول در صنعت کشاورزی بیشترین مصرف را به همراه دارد. معمولاً لوله های آبرسانی در فشارهای ۶ تا ۱۶ بار و در موارد حساس در فشار ۲۰ بار در سایزهای مختلف از ۲۰ الی ۱۳۰ میلی متر تولید و روانه بازار می شود که با توجه به کاربرد مد نظر خود می توانید از نوع مناسب آن بهره مند شوید.

لوله پلی اتیلن فاضلابی

در ادامه مبحث لوله پلی اتیلن چیست و انواع آن باید ذکر کنیم که یکی از انواع لوله ها؛ لوله پلی اتیلن فاضلابی می باشد. معمولاً به صورت دو جداره بوده و در انتقال فاضلاب از آن استفاده خواهد شد. در فشارهای ۳.۲ تا ۵ بار و در سایز‌های ۵۰ تا ۱۶۰ میلیمتر تولید و در بازار موجود می شود. با توجه به کاربرد مورد نیاز خود می توانید از سایز مناسب آن بهره‌مند شوید.

لوله پلی اتیلن گازی

توجه داشته باشید که تمامی لوله های پلی اتیلن با توجه به نوع کاربرد و حساسیت بالای آن ها معمولاً از تائیدیه شرکت ملی گاز و استانداردهای DIN EN 1555-5 و IGS-M-PL-014-01 (2) برخوردار می باشد. بهتر است بدانید که لوله پلی اتیلن گازی در فشارهای ۱۲.۵ و ۱۶ بار در سایز های ۲۵ تا ۲۲۵ میلی متر تولید و عرضه خواهد شد.

لوله پلی اتیلن غلافی

با توجه به مبحث لوله پلی اتیلن چیست و انواع آن باید ذکر کنیم که لوله پلی اتیلن غلافی یکی از انواع لوله ها می باشد. به عنوان پوشش دهنده و غلاف برای کابل‌ها و سیم‌های برق در فشار های ۶ و ۱۰ بار تولید می‌شود. در نظر داشته باشید که این لوله ها در سایزهای ۲۰ تا ۴۰۰ میلیمتر در بازار موجود می باشد که می توانید تهیه کرده و از آن بهره مند شوید.

لوله پلی اتیلن فشار قوی

این لوله ها معمولاً در فشارهای ۱۰ تا ۳۰ بار و در سایزهای ۲۰ میلیمتر تا ۶۳۰ میلی‌متر تولید و عرضه خواهد شد. ضخامت این لوله ها نسبت به لوله های دیگر بیشتر می باشد. به همین خاطر لوله های پلی اتیلن تحت فشار می گویند.

لوله پلی اتیلن آبیاری قطره ای

در ادامه سوال لوله پلی اتیلن چیست و انواع آن باید ذکر کنیم که لوله آبیاری قطره ای که جزء پلی اتیلن های نرم به شمار می‌رود در سایز ۱۶ میلیمتر تولید و عرضه می‌شود. از این محصول برای مصرف کشاورزی بسیار استفاده خواهد شد.

در این مطلب به لوله پلی اتیلن چیست و انواع آن پرداختیم. امیدواریم مفید واقع شده باشد و از این اطلاعات بهره مند شوید. توجه داشته باشید مجموعه آهن هایپر از جمله فروشگاه های معتبر و شناخته شده می باشد که در زمینه ارائه انواع محصولات مورد نیاز برای ساخت و ساز فعالیت دارد.

 شما بازدیدکنندگان عزیز می توانید جهت تهیه انواع لوله پلی اتیلن از طریق فروشگاه آنلاین آهن هایپر در وبسایت https://ahanhyper.com تهیه نمایید. از جمله محصولاتی که توسط این مجموعه ارائه می گردد می توان به انواع میلگرد، تیرآهن، ناودانی و نبشی، انواع پروفیل و … اشاره کرد. این محصولات را می توانید با کیفیت بالا و اطمینان خاطر تهیه نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

مقایسه لوله فولادی و لوله پلی اتیلن

اتصالات پلی اتیلن و کاربردهای آن

مشخصات و کاربردهای لوله پلی اتیلن چیست؟

https://ahanhyper.com//?p=25116

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *