امروز : شنبه 23 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

لوله مانیسمان کربن استیل چیست؟

لوله مانیسمان کربن استیل با سوراخ کردن یک شمش فولاد یا خالی کردن یک لوله جامد توپر تولید و ساخته می شود. سپس نورد گرم و نورد سرد یا به صورت سرد کشیده خواهد شد.

توجه داشته باشید لوله مانیسمان کربن استیل نقش بسیار مهمی در صنعت تولید لوله ایفا می کند. به گونه‌ای که می‌توان گفت طبق آمارهای موجود سالانه ظرفیت تولید ۴.۵ میلیون تن لوله مانیسمان کربن استیل تولید و روانه بازار می‌شود.

 

لوله مانیسمان کربن استیل

 

لوله مانیسمان کربن استیل

به طور کلی می توان گفت حدود ۱.۹ میلیون تن لوله مانیسمان برای کاربری های عمومی و ۷۶۰ هزار تن در صنایع صنعت ۱۵۰ هزار تن در صنایع لوله و پروفیل های هیدرولیک همچنین ۵۰ هزار تومان در صنایع لوله های استنلس استیل بلبرینگ های وسایل نقلیه تولید خواهد شد. بهتر است بدانید مواد اولیه برای تولید لوله مانیسمان کربن استیل شامل شمش های لوله گرد است که توسط دستگاه برش به طول های یک متری برش داده می شود.

سپس توسط کمربند نقاله وارد کوره شده و حرارت می بینند. این بیلت ها معمولاً باید در دمای حدود ۱۲۰۰ درجه حرارت می بیند. توجه داشته باشید سوخت کوره هیدروژن یا استیلن می باشد. کنترل دمای کوره از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد که پس از اینکه از کوره خارج شود به دستگاه پانچ وارد می شود.

دستگاه پانچ غلطکی مخلوط از جمله متداول ترین نوع دستگاه می باشد که دارای راندمان تولید بالا کیفیت خوب و امکان سوراخ کردن انواع ورق فولادی تا قطر های بالا را دارا می باشد. پس از سوراخ کردن شمش میلگرد به صورت پیاپی نورد شده و توسط سه غلتک اکسترود خواهد شد.

انواع لوله مانیسمان کربن استیل

در پاسخ به لوله سوال لوله مانیسمان کربن استیل چیست؟ باید ذکر کنیم که این لوله از جمله لوله های پر کاربرد می باشد که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و در انواع مختلفی وجود دارد. برخی از انواع لوله مانیسمان کربن استیل به شرح زیر می باشد.

لوله مانیسمان کربن استیل A۱۰۶

لوله A106 یکی از انواع لوله های کربن استیل می باشد که معمولاً به صورت لوله مانیسمان و همچنین لوله درزدار تولید و ساخته می شود. برای استفاده در دماهای بالا این لوله گزینه مناسبی می باشد. توجه داشته باشید این لوله برای انتقال سیالات با فشار و دمای بالا استفاده می‌کنند. در صنایع مختلف مثل نفت و گاز همچنین انتقال سیالاتی مثل بخار و بویلرهای صنعتی استفاده می‌شود.

از این لوله ها به خاطر مقاومت بالا در برابر فشار می توان جهت انتقال آب و فاضلاب نیز استفاده کرد. اما بهتر است بدانید از این لوله ها بیشتر در پالایشگاه ها، انواع نیروگاه های بخار یا سیکل ترکیبی و خطوط انتقال کارخانه های شیمیایی استفاده خواهد شد.

لوله  A106 برای خم کردن و همچنین ساختن فلنج و عملیات تغییر شکل بسیار مناسب می باشد. توجه داشته باشید این لوله معمولاً در گریدهای A,B,C تولید می شود.

لوله مانیسمان کربن استیل API ۵L :

یکی از انواع لوله های مانیسمان پرکاربرد لوله APL 5L می باشد. از این لوله ها در صنایع مختلفی مثل نفت و گاز و پتروشیمی استفاده می شود. توجه داشته باشید این نوع لوله مانیسمان را با نام L245 نیز می شناسند که دارای انواع خاصی می باشد که عبارتند از : PSL 1 و PSL2

نوع اولی در صنایع مختلفی جهت کاربردهای گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوع دومی آن در صنایع پرفشار یا صنایعی که با سیالات خورنده یا ترش سر و کار دارند مورد استفاده قرار می گیرد. البته بهتر است بدانید لوله نوع دوم از نظر طراحی دقیق‌تر و همچنین در برابر فشار و تغییرات محیطی از مقاومت بالایی برخوردار می باشد.

 

لوله مانیسمان کربن استیل چیست؟

 

لوله مانیسمان کربن استیل A۳۳۳

لوله مانیسمان کربن استیل A333 یکی از انواع لوله های کربن استیل می باشد که دارای ضخامت بیرونی متوسط است. برای فضاهای با دما خیلی پایین مناسب می باشد. دلیل مناسب بودن این لوله در دماهای پایین؛ ضخامت بیرونی آن می باشد. هر چه ضخامت بیرونی یک قطعه دورتر باشد برای دما‌های پایین نامناسب تر خواهد بود.

توجه داشته باشید این لوله‌ها در انواع مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند و ممکن است لوله مانیسمان از کربن، استیل، آلیاژی نیز ساخته شود که نوع مانیسمان آن از طرفداران بسیاری برخوردار می باشد. با توجه به اهمیت این زمینه و شرایط کاری سخت آن تست های متنوعی بر روی آن ها انجام خواهد شد.

این تست ها غالباً تست بررسی رفتار مواد، تست خمیدگی، تست کششی، تست سختی، تست کشش عرضی و طولی و شامل می‌شود. همچنین باید در دماهای مختلف مقاومت بررسی و تایید کرد که منظور از تست ضربه رسوب زدایی استفاده خواهد شد. توجه داشته باشید از این لوله ها در پتروشیمی ها، صنایع شیمیایی نفت و گاز، صنایع خودرو سازی، خطوط آب و گاز طبیعی، خطوط بخار و … مورد استفاده قرار می گیرد.

در این مطلب به بحث لوله مانیسمان کربن استیل پرداختیم و همچنین انواع آن را ذکر کردیم. شما بازدیدکنندگان گرامی می توانید این لوله ها را تهیه کرده و از آن در کاربردهای مد نظر خود بهره مند شوید. این لوله ها توسط برندهای مختلفی تولید و روانه بازار می شوند که شما می توانید از آن در جهت کاربردهای مختلفی استفاده نمایید.

لوله مانیسمان کربن استیل از جمله پرکاربردترین لوله های صنعتی می باشد که در تمامی صنایع از آن می‌توان بهره مند شد. توجه داشته باشید درصد کربن مورد استفاده در تولید این لوله ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.

مجموعه آهن هایپر لوله های مانیسمان که با کیفیت بالا و همچنین با مواد مرغوب تولید شده اند را روانه بازار می کند. شما می توانید از آن در صنعت ساختمان سازی، نفت و گاز و .. بهره مند شوید. جهت تهیه این لوله ها از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/  اقدام نمایید و با اطمینان خاطر این محصول را تهیه نمایید.

توجه داشته باشید در هر مرحله از خرید که نیاز به دریافت اطلاعات و راهنمایی های لازم داشته باشید می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید. به صورت کاملاً رایگان مشاوره های لازم را دریافت نمایید تا بتوانید محصولات باکیفیتی را تهیه کرده و از آن بهره مند شوید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط :

خرید لوله مانیسمان

استانداردهای لوله مانیسمان

ابعاد لوله مانیسمان

https://ahanhyper.com//?p=19010

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *