امروز : سه‌شنبه 26 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

لوله مانیسمان چیست و انواع آن

لوله مانیسمان از جمله محصولاتی است که بسیاری از صنایع آن را جایگزین لوله های فعلی خود می کنند. این لوله بر اساس یک فرمولاسیون خاص تولید می شود. انواع مختلفی داشته و در سایز های متعدد ساخته می شود. در مبحث لوله مانیسمان چیست و انواع آن، ابتدا کاملا لوله مانیسمان را معرفی خواهیم کرد و سپس انواع مختالف این محصول را مورد ارزیابی قرار می دهیم. اگر به دنبال پاسخ سوال لوبه مانیسمان چیست و انواع ان هستید، درست کلیک کرده اید. با ما تا انتهای مطلب همراه شوید.

منظور از لوله مانیسمان چیست؟

مبحث لوله مانیسمان چیست و انواع آن، یه دنبال یک جواب قعطی و روان برای سوال می باشد. به همین دلیل از آوردن اصطلاحات تخصصی و غیر قابل فهم برای مخاطب جلوگیری شده است. در بازار لوله مانیسمان با نام لوله های بدون درز نیز شناخته شده است.

چرا که در فرآیند تولید آن هیچ گونه جوش کاری انجام نشده است و لوله به همان شکلی که دیده می شود، در ابتدا ساخته شده است. لوله های درز دار ابتدا صفخات پهن فلزی هستند که توسط ابزار های مختلف، جوشکاری شده و حالا استوانه ای به خود می گیرند. اما بر خلاف چنین لوله هایی در فرآیند ساخت و تولید لوله مانیسمان نه تنها جوشکاری وجود نداشته است، بلکه لوله مانیسمان از همان ابتدای ساخت فرم استوانه ای دارد.

 

منظور از لوله مانیسمان چیست؟

 

این لوله های بدون درز به دلیل خاصی با نام مانیسمان ثبت شده اند. دو برادر با نام مانیسمان طی تحقیقات و آزمایشات متعدد موفق به ساخت لوله بدون درز شدند که معایب لوله های پیشین را کاملا برطرف کرده است. به افتخار این دو برادر مخترع نام این لوله های کاربردی بدون درز مانیسمان شده است. در مبحث لوله مانیسمان چیست و انواع آن، ابتدا باید به خوبی لوله را معرفی می کردیم. در ادامه مبحث لوله مانیسمان  چیست و انواع آن به جزئیات بیشتری پرداخت خواهد شد.

مزیت های ناشی از لوله مانیسمان

لوله مانیسمان طی طراحی خاصی که دارد، هیچ گونه درزی در میان آن وجود ندارد. در گذشته به دلیل وجود درز های مختلف، لوله های فولادی هر چند مدت نیازمند به تعمیرات و جوشکاری های مختلف بودند. به حدی که هزینه های ناشی از این تعمیرات سر به فلک می کشید. اما خوشبختانه با وجود لوله مانیسمان که هیچ گونه درزی در میان آن ها وجود ندارد، از بروز چینی صدمات و تحمل هزینه هایی کاملا جلوگیری شده است.

طی متریالی که در ساخت لوله مانیسمان بکار رفته شده است، دال و خارج لوله کاملا عایق بندی شده است. در نتیجه شاهد افزایش مقاومت لوله فولادی مانیسمان در برابر عوامل محیطی هستین. از لوله مانیسمان می توان در انشعاب های زیر دریای استفاده کرد، که تحولی عظیم در دنیای لوله های فولاد می باشد.

استهلاک لوله مانیسمان به نسبت سایر لوله های فولادی درز دار بسیار پایین تر می باشد. چرا که فرآیندی که لوله مانیسمان طی آن ساخته می شود، نیازمند متریال با درصد خلوص متفاوتی می باشد، که سبب شده تا از فرسودگی لوله جلوگیری شود.

 

لوله مانیسمان

 

انواع لوله مانیسمان

در این مبحث لوله مانیسمان چیست و انواع آن، چیستی لوله مانیسمان و مزیت های ناشی از ان شرح داده شد. در ادامه انواع مختلف لوله مانیسمان را شرح می دهیم. خوشبختانه فناوری مربوط به ساخت لوله مانیسمان محدود به یک درجه و قطر مخصوص نمی باشد.

این لوله در سایز های متعددی ساخته می شود، با این تفاوت که برای ساخت قطر های بزرگ تر نیازمند اعمال تغییراتی در فرآیند ساخت خواهیم بود، که متاسفانه سبب تحمل هزینه های زیادی می شود. اما این هزینه های در آتی کاملا سود او بوده و اثر بخشی مثبتی خواهد داشت.لوله مانیسمان دارای دو سایز 6 و 12 متری می باشد. منظور از سایز، طول لوله است. رده و مدل های مختلف لوله مانیسمان به شرح زیر می باشد.

  1. لوله مانیسمان رده 20
  2. لوله مانیسمان رده 40
  3. لوله مانیسمان رده 60
  4. لوله مانیسمان رده 80
  5. لوله مانیسمان رده 120
  6. لوله مانیسمان رده 140

در بین انواع لوله مانیسمان که ساخته شده است، بعضی از آن ها بنا به سایزی که دارند، کاربردشان بسیار بالا می باشد. در میان این رده بندی لوله مانیسمان، رده 20 و 40 در صدر جدول کاربرد و استفاده قرار گرفته اند. با توجه به متریالی که در این لوله خاص بکاررفته است، برای هر رده موجود از لوله مانیسمان نیازمند اعمال تغییراتی در خط تولید و فرمولاسیون ساخت هستیم.

 

 

خرید لوله مانیسمان

 

چگونه لوله مانیسمان  با کیفیت را خریداری کنیم؟

این محصول در کیفیت های مختلفی ساخته شده است. در ایران نیز در چندین کارخانه ی ذوب آهن شاهد ساخت لوله مانیسمان هستیم، اما تمامی آن ها جزو نمونه های مرغوب و درجه یک نیستند. اگر به دنبال خرید لوله مانیسمان می باشید، توصیه ما به شما مراجعه به مجموعه ی بزرگ آهن هایپر می باشد. در این مجموعه انواع آهن آلات از جمله تیرآهن، گاردریل، پروفیل و … در بالاترین درجه کیفیت و با قیمت های منطقی و اصولی وجود دارد.

جمع بندی

در این مبحث لوله مانیسمان و انواع آن تلاش شد، تا به خوبی محصول کابردی و خاص یعنی لوله مانیسمان تشریح شود. لوله مانیسمان یا همان لوله های بدون درز توانسته است تا فرآیندی جدید  و نوین را به دنیای لوله های فولادی وارد کند و از معایب آن ها تا حد زیادی کاسته است.

لوله مانیسمان با استفاده از آلیاژ فولاد با کربن پایین ساخته می شود. همین ویژگی باعث شده تا عمر مفید لوله مانیسمان افزایش یابد و هزینه های ناشی از استهلاک لوله ها کاملا حذف شود. امیدواریم مطلب لوله مانیسمان چیست و انواع آن برایتان سودمند باشد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

کاربرد لوله مانیسمان

خرید لوله مانیسمان

https://ahanhyper.com//?p=25376

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *