امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

لوله لنس چیست و کاربرد آن در صنایع مختلف

لوله فولادی یکی از اجزای مهم در ساخت سازه های فولادی و پروژه های عمرانی است. این مقاطع انواع مختلفی که لوله لنس یکی از آن ها به شمار می رود. در این مبحث می خواهیم به بررسی لوله لنس چیست و کاربرد آن در صنایع مختلف بپردازیم. برای آگاهی بیشتر درباره این محصول و اطلاع از ویژگی های آن در ادامه مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با لوله لنس

لوله لنس یکی از پرکاربردترین لوله های فولادی است که جنس آن از تیوب فولادی بوده و کاربرد مهم آن انتقال گاز و پودرهای مختلف مذاب است. اکثر گازها چون اکسیژن، نیتروژن و آرگون را می توان از طریق این مقاطع به مقصد رسانده و یا تزریق کرد. این محصول از ورق فولادی با ترکیبات ۱۰ درصد کربن، ۱.۴ درصد فسفر و ۳ درصد گوگرد ساخته شده است. این ترکیبات لوله را محکم کرده و سبب بالاتر شدن استحکام و چکش خواری ورق فولادی برای ساخت این محصول می شود. این مقطع در ابعاد و اشکال مختلفی تولید شده و تولید آن با مواد با کیفیت انجام می شود.

لوله لنس

انواع لوله لنس

لوله لنس با توجه به نوع کاربرد در سایزها و اندازه های متفاوتی تولید می شود که کاربردی ترین آن ها عبارتند از:

  1. لوله لنس بدون رزوه و سوکت که دارای قطر خارجی ۶ میلی متر است
  2. لوله لنس دو سر رزوه دار با یک سر سوکت که قطر خارجی آن ۱۳ میلی متر است
  3. لوله لنس دمش اکسیژن

ویژگی های لوله لنس

لوله لنس به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد؛ در صنعت پرکاربرد است. این ویژگی ها به شرح زیر می باشد:

مقاومت بالا: لوله لنس در برابر حرارت بالا بسیار مقاوم بوده و طول عمر آن مفید و بیشتر است.

کیفیت بالا: این محصول در زمان تولید مرحله به مرحله از نظر کیفی مورد بررسی قرار می گیرد که سبب شده تا کیفیت محصول نهایی بالا رود.

کاهش هزینه های انرژی برای ذوب: این لوله ها توانایی دمش اکسیژن را داشته و با توجه به جداره نسوزی که دارند؛ هزینه تولید را به طور قابل توجهی کاهش می دهند.

کاربرد لوله لنس

لوله لنس در موارد زیادی کاربرد دارد که در زیر با آن ها آشنا می شوید:

از این محصول برای تزریق کربن و پودرهای دیگر در کوره های الکتریکی استفاده می شود. همچنین این لوله ها برای تزریق آرگون به پاتیل هایی که مواد مذاب دارند؛ به کار برده می شوند. تمیز کردن و شستن نازل ها، پاتیل های تولیدی، مخازن بزرگ و سیستم های اسلاید گیت از کاربردهای دیگر این محصول می باشد.

همچنین این محصول برای باز کردن انسداد در مسیر مواد مذاب در کوره های بلند مورد استفاده قرار می گیرد. از کاربردهای دیگر این مقاطع فولادی می توان به انجام بهتر فرآیندهای  kR، DH و RH با بالا بردن دمای لازم اشاره کرد.‌ در صورتی که مسیر شکاف انواع پاتیل ها و کانورتورها مسدود باشد؛ از طریق این لوله می توان آن را باز کرد. همچنین برای انتقال سیالات به خصوص سیالات گازی در شرایط ویژه از این محصول استفاده می کنند.

ویژگی های لوله لنس

فرآیند تولید لوله لنس

در تولید لوله لنس کربن و دومولیت یا هر افزودنی دیگری که نیاز باشد؛ را داخل کوره قوس تزریق می کنند‌. همچنین دمیدن اکسیژن به داخل مواد هم در مراحل اولیه باید انجام شود. این محصول انواع مختلفی دارد که لوله لنس کالرایز از مهم ترین آن ها می باشد که از ۵ لایه ساخته شده است. لایه اصلی آن از فولاد و دو لایه کالرایز بوده و ۲ لایه بعدی پوشش مخصوص است. این پوشش ها نسوز بوده و در دمای بالا استحکام بالایی دارند.

فرآیند تولید لوله لنس

خرید لوله لنس

همانطور که ذکر شد کیفیت و مرغوب بودن این لوله از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین خاطر توصیه می کنیم از فروشگاه های معتبری همچون آهن هایپر جهت سفارش این محصول اقدام کنید. شما مخاطبین گرامی جهت خرید لوله لنس می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com اقدام کنید.

ورق فولادی، ورق ابعادی، پروفیل، ناودانی و …. از جمله محصولات پرکاربرد می باشند؛ که توسط این مجموعه عرضه می شوند. کیفیت و مرغوبیت این محصولات بالا می باشد. در هر مرحله از خرید که نیز به راهنمایی و مشاوره دارید؛ کافیست با کارشناسان خبره این مجموعه در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

لوله لنس چیست؟

پرکاربردترین لوله فولادی است که برای انتقال گاز و پودرهای مختلف مذاب استفاده می شود.

کاربرد لوله لنس را ذکر کنید؟

تزریق کربن و پودرهای دیگر به کوره الکتریکی، انتقال سیالات، شستن نازل ها و پاتیل های تولیدی، باز کردن انسداد در مسیر مواد ذوب کوره بلند

مهم ترین لوله لنس کدام است؟

مهم ترین لوله لنس

لوله کالرایز مهم ترین انواع این لوله ها است.

https://ahanhyper.com//?p=72383

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *